Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Millanka schreef:Als je met een rotgevoel op de ponies gaat zitten kan je niet verwachten dat het paard ook z'n best voor jou gaat doen.
De dingen die jij nooit zijn allemaal rijtechnische dingen, dat een pony jou tegen de bakrand aandrukt is iets wat je moet voorkomen door niet tussen jou paard en de bakrand te gaan staan, en op te letten.
Als je er geen zin in heb en de manege luistert niet naar jou wensen, kan je beter privé les nemen of naar een andere manege gaan. 10 kilometer is niet ver voor een privé instructrice op locatie
Laura_x_ schreef:Waarom zou je niet rechts van hem 'mogen' lopen? Verder ga ik mee met de gegeven reacties Paardrijden doe je voor je plezier en als je geen plezier meer beleeft aan het rijden op de manege, zou privéles met je verzorgpaard een goede oplossing kunnen zijn.
Heb je niet de mogelijkheid om daar te komen? Riraito schreef:Laura_x_ schreef:Waarom zou je niet rechts van hem 'mogen' lopen? Verder ga ik mee met de gegeven reacties Paardrijden doe je voor je plezier en als je geen plezier meer beleeft aan het rijden op de manege, zou privéles met je verzorgpaard een goede oplossing kunnen zijn.
Ik snap het zelf ook niet, maar ik kreeg erg nogal commentaar op toen ik dat wel deed. Blijkbaar geldt de 'altijd links' regel hier ook. Die regel vind ik trouwens een beetje onzin, er is nu toch geen reden meer om links alles te doen? Lijkt me juist wel eens goed om bijv. rechts op te stappen, dan rekt ten minste niet alles alleen aan de linker kant uit.