Wat vinden vrienden ervan dat je een paard heb?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:45

Welke vrienden Verward Haha!

Hahahaha, nee mijn vrienden zitten er niet zo mee.
Of ze hebben paarden of ze hebben zoiets van het is toch jouw leven.
Ze weten allemaal dat ik niet rijk ben, en dat ik elke maand gewoon weer een groot deel van mijn salaris inwissel.

Mijn ouders hebben we zoiets van als je dat paard nou wegdoet kan je echt gaan sparen (vergeet ik weleens als ik al die leuke paardenspullies zie Haha! )

Alleen vriendjes zijn op zijn zachts gezegt een ramp.
De 1 verwijt mij er van dat ik nooit tijd heb en maak, terwijl ik naar mijn idee toch best wel mijn best doet als ik binnen 2 uur klaar ben Haha!
En de ander verwacht dat je 2 a 3 dagen per week naar dat beest toe gaat.
Alsof je je kind ook maar 2 a 3 dagen per week verzorgt, denk eff na zeg!!!

Vroeger kreeg ik wel vaak de je stinkt naar paard opmerkingen naar mijn kop.
Maar tegenwoordig zijn de mensen in mijn omgeving oud en wijs genoeg om te weten dat ik weleens onder de douche ga Knipoog Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:53

ik moet trouwens denken aan een vriendje van een meisje dat ik ken. Zij rijdt ook paard, heeft een eigen paard waar ze Z mee rijdt en ze zit vrijwel elke dag in het zadel. Dus haar nieuwe vriendje moest natuurlijk eens meekomen als ze ging rijden *LOL* .

Na het rijden komt haar vriend naar haar toe, en weet je wat die durft zeggen? Boos! "ja, je moet het niet verkeerd opvattten, maar mijn vorige vriendin reed ook paard en ik vond het maar niks. Dus je kan kiezen. Of je paard, of mij!" Boos! Boos! Boos!

o ja, het antwoord van dat meisje: "nou, dan donder jij maar lekker op" Haha!

Nienkuh

Berichten: 98
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:59

Mijn vrienden begrijpen het en vinden het helemaal niet erg als ik een keertje niet mee kan naar de bios of een keer niet mee uit kan. Sommige komen regelmatig kijken naar de paarden en naar wedstrijden. OK dan! *LOL*
Laatst bijgewerkt door Nienkuh op 19-11-03 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:04

de niet-paarden-vrienden snappen er niet veel van en vinden het zelfs erg lastig. Je kunt nl. niet vaak langskomen en staat niet gelijk klaar (paarden gaan voor). Maar iedereen accepteerd het wel en dat vind ik het belangrijkste. Vriendlief zit zelf ook in de paarden en heeft er absoluut geen problemen mee.

Dennis

Berichten: 31475
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:17

De 'niet-paarden-mensen' ergeren zich er wel eens aan. Niet mee gaan met uitgaan enzo. Ze accepteren het wel, maar toch zeuren ze toch langer door om toch mee te gaan dan 'wel-paarden-mensen'.
Er zijn een paar vriendinnen die ook paarden hebben ik dus nauwelijks zie. En dat vinden we af en toe wel jammer, maar hebben we van 2 kanten begrip voor.

Mijn vriend heeft er gelukkig niet zo veel moeite mee, hij zit zowat iedere dag op het voetbalveld(zelf trainen, wedstrijden, coachen en trainingen geven) dus dan heb ik lekker de tijd om naar Dennis te gaan.

Nienkuh

Berichten: 98
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:19

Dan vallen mijn vrienden echt 100% mee! Lachen

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:45

Tot nu toe zijn een aantal van mijn buurvrouwen in de straat meegeweest naar mijn paardje komen kijken, soms met hun kinderen.
Verder gaat mijn schoonmoeder regelmatig mee en heeeel soms ook mijn man als hij mij komt ophalen en ik ben uit het zicht... dan moet hij mij komen opzoeken bij mijn paard Haha! Schijnheilig
Mijn collega's vinden het onwise gaaf voor mij, zeker als ze al mijn verhalen horen *LOL*
Mijn vriendinen zijn allemaal paardengek net zoals ik zelf ben! Haha! Lovers

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:49

Meeste vriendinnen intresseren zich er wel in en vragen er achter hoe het rijden ging enz. .Maar een goede vriendin daarentegen Stoom uit je oren .Heeft totaal geen respect voor mijn hobby... .Zeggen dat paardenstront stinkt enz Scheve mond .Maar dan word ik wel pisted hoor.Ook als je je niet in andermans hobby intresseerd kan je toch gewoon even luisteren ofzo ?Meegaan doen ze niet ivm afstand maar laat altijd foto's zien Haha!.

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:52

al mijn vrienden zijn wellis wezen kijken.
en veel van me vriendinnen hebbe een eigen paard.
en alles is te combineren toch.
zaterdag avond uitgaan tot in de laate uurtjes,
ja op zondag weer om 10 uur in de les.
gister ook een vriendin van mij vind paarden eng en niet leuk.
zeg ik dat ik een nieuwe pony heb zegt ze : ohw wanneer zal ik
mee gaan kijken.
toch wel pittig he.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:18

3 jaar geleden heb ik hier (in Belgie) een huis gekocht. Omdat het hier nog te betalen was (paarden aan huis) mijn vrienden, die wel dierenliefhebbers zijn, maar geen paarden hebben, waren al zover dat ze accepteerden dat de paarden nu eenmaal 1st komen. Maar dat ik, alleen, ging emigreren, dat konden ze niet bevatten !
natuurlijk vinden ze het wel leuk om langs te komen ("weg" van alles- ik zit aan de rand van het bos) maar ze begrijpen het nog steeds niet.
De echte vrienden, blijven je vrienden, als ze accepteren dat je andere denkbeelden hebt (en dus rare dingen doet als verhuizen!) maar los van dat heb ik eigenlijk maar 3 vrienden die zelf ook paardrijden (waarvan 1 Dizzy hier op bokt-die 500m van mij vandaan woont- en de andere 2 wonen +100km van mij vandaan)
Ik doe waar ik zin in heb, en als ze niet kunnen accepteren dat paarden mijn leven is, jammer dan... dan bloedt de vriendschap vanzelf dood.

Ik heb vroeger in Nieuw Zeeland gewoond, en ik heb nog steeds contact met vrienden die vroeger met mij op school hebben gezeten (nu via email is dat een stuk makkelijker) ze komen ook regelmatig naar Europa en dan spreken we ergens af. Maar het is wel 17 jaar geleden dat ik bij hen op school heb gezeten. Ik wil maar zeggen ECHTE vrienden blijven, wat je ook doet, en waar je ook woont.

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:19

Mijn vriendje vind het doodeng, zo'n beest is veeeeelste groot! De meeste van mn vriendinnen hebben zelf paarden of rijden ook, dus das geen probleem en bij de rest is het zo dat zolang ik ook nog over iets anders kan praten dan paarden dat het wel goed is (maar dat is af en toe zo moeilijk...).
Collega's zijn vaak moeilijker, die snappen niet dat je zoiets leuk vind, maar daar heb ik iets op gevonden: Ga gewoon een opleiding doen met beestjes! Ik studeer sinds september diergeneeskunde, en daar vind meer dan 90% paarden fantastisch, kan er de hele dag over kletsen, echt super!

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:28

Geen een van mijn vrienden hebben paarden graag ze vinden dat het stinkt enzo! Ik vind het wel spijtig want ze bergijpen nooit wat het voor mij betekend! Zo zijn er 2 pony's verkocht die echt veel voor mij betekende en iedereen zei och er komen er wel nieuwe of zoiets maar ik wou er geen nieuwe ik wou hen! Maar ja daar kan je nix aan veranderen of je heb de paardenmicroob of je hebt het niet!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:14

De meesten snappen het wel en anders kan het me niks schelen. Ik ben niet zo'n typ die bij niet-paardenmensen ook de hele tijd over paarden praat. Mijn beste vriendin leefde mee toen ik zo in een dip zat met Ewald en gaf me ook goed advies, terwijl ze er de ballen verstand van heeft. Ze vind Ewald heel lief en heeft zelfs al een keer op hem gezeten. Ze snapte alleen niet dat als ik hem had verkocht ik weer een nieuwe zou kopen. Maar toen ik dr zei; als het uit is tussen jou en je vriend blijf je dus ook eeuwig vrijgezel.? snapte ze em meteen, dus ach. Ze is niet voor niks mn beste vriendin. Voor de rest heb ik meer paardenvrienden dan niet-paardenvrienden.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:17

De meeste van mn vriendinnen houden ook van paarden en begrijpen het gelukkig dus maar al te goed Haha! *LOL*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:07

tja michelle, dat zijn typisch reacties van mensen die geen idee hebben van wat een paard hebben inhoudt, en dat kun je ze ook niet kwalijk nemen...........een paard hebben is nog niet zo gewoon als het hebben van een kat of een hond...

Tja wat vinden m'n vrienden ervan...............ze vonden (heb nu geen paard meer) het altijd heel wat, zo'n 7 dagen per week erheen MOETEN en de tijd en het geld wat je erin steekt..........Het interesseerde ze verder ook niet zo en ik viel ze verder ook niet lastig met paardenverhalen.
Maar ook niet paarden-vriendinnen waren wel erg geinteresseerd toen het niet goed ging met Mirage, dus dat is genoeg voor mij. Of het dan om een paard gaat of om wat anders maakt niet zo uit.

Ik heb er wel altijd voor gezorgd dat ik voor beiden tijd had; en voor vriendinnen en voor m'n paard, er is namelijk meer in het leven dan paarden....

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:31

Mijn beste vriendinnen zijn ook wel eens meegeweest en hebben ooit ook paardgereden. Ze vinden het niet echt boeiend, soms hinderlijk als ik minder tijd voor ze heb, maar ze luisteren ook wel naar bepaalde dingen. (ik zorg dat ik het nodige vertel en zaag er niet over door).
Eigenlijk al mn vrienden vinden het niet zn probleem.

Tallie1979
Berichten: 22758
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:43

Mijn vriendinnen hebben ook paarden, die snappen dus precies wat mij bezig houd Haha!

Het is alleen mijn familie die het niet altijd begrijpt Haha! Als je zegt dat je niet zomaar ff op vakantie wilt/kan dan kijken ze een beetje gek op..

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:53

Jaaaa, bij mij rijden de meeste vriendinnen ook paard Haha! en er zitten ook nog bokkers tussen (Mareska en Hesley)!! En dan zijn er nog 4 andere vriendinnen van school die paardrijden... dus dat is wel coowl!! Verder word er niet flauw overgedaan op school ofzo.. alleen soms noemen ze ons voor de grap weleens de pony's Haha! dat vinden die mensen dan zelf heel beledigend klinken maar ik zit er echt niet meej Bloos !

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:13

Veel mensen begrijpen niet dat ik er zoveel tijd insteek en dat ik er ook nog eens om thuis blijf wonen...maar ja, het hoort gewoon bij mij.
Ik denk ook niet dat het te begrijpen valt voor niet-paardenmensen dat alles draait om de paarden en wat daar bij hoort.
Geeft ook niet! Maar op zich is het af en toe best jammer. De oplossing is gewoon vrienden zoeken mét paardenmanie....

Wat ik altijd wel garppig vind, is dat als er eens iemand bij ons thuis is, het heel moeilijk is om over iets anders te praten. Het gaat bij ons eigenlijk 80% van de tijd over paarden.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:50

haha, ze snappen me niet,
ik ga bijna nooit uit, besteed al mn vrije tijd aan mn paard,
veel mensen begrijpen dat niet,
jammer voor hun, want mn paard is mn beste vriend!!!
die houdt onvoorwaardelijk van je, kun je van de meeste vrienden niet zeggen

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:00

mijn beste vriendin rijd paard (fjordahluver) Haha! en ik ga dus ook met haar mee naar haar verzorgpaardjes
en 2 andere vriendinnen van me rijden ook, 1 daarvan heeft 5!!!! Bloos verzorgpaarden Scheve mond
andere vriendinnen hebben niks met paarden, ze praten er ook nooit over met mij, ze willen ook nooit mee ofzo!
mijn vriendje vind spontaan bliksem heel lief Tong uitsteken Lovers

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:15

Veel vriendinnen van mij rijden zelf ook. Dus dat komt wel goed uit Lachen
Maar voorderest... ik schaam me er absoluut niet voor. En iedereen uit de omgeving weet zo ongeveer dat ik op paardrijden zit Tong uitsteken En de meeste vinden het wel leuk! Soms neem ik ook mensen mee enzo, om te kijken. Vinden ze altijd wel leuk.
Jongens vragen meestal of ik net zoals Anky doe, of dat ik spring *LOL* en als ik dan zeg dat ik spring vinden ze me wel stoer Cool
En tsjah, sommige begrijpen inderdaad niet dat ik er zoveel tijd in steek en er zo mee bezig ben. Maarja, daar zit ik niet mee. Ieder zo zn hobby's Lachen Ook als ik niet uitga voor dat ik op wedstrijd moet, word ik door sommige mensen voor gek verklaart. Maar ook daar trek ik me niks van aan Haha!
En mn echte vrienden/vriendinnen kennen mij niet anders dan dat meisje die altijd met de paarden bezig is Tong uitsteken

Leo

Berichten: 50176
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:14

Oh leuk hoor *LOL*

Of het laat ze onverschillig Scheve mond
Één nieuwe vriend van ons vraagt er wel veel over Haha! Hij wil zelfs komen rijden *LOL* Hahaha nou hij is welkom hoor Haha!

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:23

mijn vrienden vinden het allemaal wel heel interresand want k was een keer met mn pony langs geweest in de straat en toen wouden ze allemaal een rondje op de pony, en gelukkig houd die van mij dr wel van al die aandacht, dus kon het met gemak, en dr werden volop foto's van gemaakt.
meestal als k ze spreek en k zeg dat ik naar de paarden ga vragen ze wel eens of ze mee mogen en dat vind ik dan wel leuk.
ik heb dr zelfs een zover gekregen dat ze ook gaat paardrijden. Pling

Kyno

Berichten: 10432
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:34

Ik heb geen paard, maar ze beginnen wel altijd een beetje te zeiken over het feit dat ik op paardrijden zit Lachen
Ze vinden paarden maar: stinkende rotknollen, en volgens hun kun je maar beter een skateboard onder je reet hebben.

Maar dat maakt mij niet uit...! Ik rij paard, en of ze het daar nou mee eens zijn of niet, daar heb ik schijt aan Lachen

----> mijn exvriendje vond het trouwens wél leuk! hij is ook wel skater, maar kan ook een beetje paardrijden *LOL* <-----