Ponykamp Manege de Zwaanhoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ctlovertje

Ponykamp Manege de Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 11:53

Hallo heeft iemand enige ervaring met ponykamp van manege de Zwaanhoek,ik lees zo ontzettend veel negatieve reacties, wat vonden jullie ervan? wat deed je allemaal? hoe zagen de pony's eruit en de manege?

Xxx Wanhopig iemand

Annabel

Re: Ponykamp Manege de Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:53

Niet gaan.. ik stuur wel even een pb. :)

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 11:58

Maar ik heb al een aanbetaling gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:00

Heb eigenlijk nog niet eens echt positieve verhalen erover gehoord inderdaad.
Valt genoeg over te vinden hier op Bokt.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:03

Ik heb er mijn paard op pension, en naar volle tevredenheid.
Wat wil je weten?

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 12:07

Hoe de begeleiding is en wat je doet,er zijn zo veel negatieve reacties dat ik bijna zeker weet dat ik niet meer ga.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:09

Ik heb daar een paar keer een strandrit gereden jaren geleden. Vond het toen daar echt zo verkeerd niet hoor.. Weet natuurlijk niet hoe de kampen zijn.

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 12:15

Naja maar hopen dat t een beetje leuk is

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:19

Zit er niet teveel mee! het plezier van te voren is juist heel leuk bij een ponykamp. ik snap dat het zo wel een beetje moeilijk wordt, maar misschien kun je een keertje langsgaan om te kijken hoe het er is? een les nemen bijvoorbeeld, of een strandrit maken? Ik sta zelf op de stalling er naast, en zie vaak vrolijke kinderen en mensen naar de wei lopen om de paarden te halen. Niet dat ik weet hoe de kampen er zijn hoor!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:24

Zelf heb ik absoluut geen problemen met de leiding daar. Het klopt dat ze behoorlijk direct zijn: je hoeft geen poekiepoekie te verwachten met "oohhhh... ben je uitgeschoten met de schaar en heb je per ongeluk de oren van je paard afgeknipt, geeft toch niets joh, die luisterde toch al nooit". Maar het is wel degelijk een kamp waar je in overleg echt ontzéttend veel mag en veel ruimte is voor eigen ideeen. Wil je iets? Overal is over te praten en bij alles wordt steeds weer gekeken wat "voor iedereen" leuk is.
Het is wel helder dat een nee ook echt een nee is. Maar een nee krijg je gewoon niet zo snel omdat ze altijd wel met je meedenken.

Laat je niet gek maken door de indianenverhalen joh, ik vond het ook wel spannend toen ik erheen ging, maar heb het echt ontzettend naar mijn zin!!

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 12:30

Maar dan begrijp ik niet waarom er zo veel van die verhalen zijn,kijk als t er 1 is oke maar het zijn er minstens 30..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:44

De zwaanhoek is geen manege waar luxe heel hoog in het vaandel staat. Ja, er zijn nog stands en nee, dat zijn geen hele kleine smalle hokjes. Ze hebben daarin echt wel de ruimte en kunnen met z'n allen languit liggen, elkaar kriebelen en hebben goed contact. De manegepaarden staan er ook niet heel veel in. Sterker nog; het is de enige manege die ik ken waar ook de manegepaarden dagelijks een aantal uur buiten staan.

De paarden lopen ook tot hoge leeftijd mee in de lessen (en dan heb ik het over 2x in de week een beginnersles, of gewoon buitenritjes).
Het grootste deel van de paarden is tinker of fjord, ofwel: als je een kamp zoekt waar de paarden als glimmend op je staan te wachten in hun nette box om vervolgens een week les te krijgen op een agterbergbodem dan moet je hier niet wezen.
Vind je het daarintegen fijner om een gelukkig paard uit het natuurgebied te hengelen en iedere dag weer een laag stof of blub er vanaf te schrapen en vooral buitenritten te maken dan is de zwaanhoek juist wel de plek waar je moet wezen.

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 12:57

Oke,dat klinkt precies als mijn manege ook staan hier nog pony's in stands maar dat word binnenkort veranderd.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:59

Ik denk echt dat je het best ontzettend naar je zin zult hebben :)
Welke week ga je?
Spreek me gerust aan trouwens als je me tegenkomt hoor :)

ctlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 13:03

Ik ga van
14-07-2013

tot
19-07-2013

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:20

Ervaring met ruiterkamp heb ik niet.
Ik ben 1 keer daar op de manege geweest. Voor mijn gevoel ging ik terug naar de tijd waar paardenmeisjes gewoon in hun paardrijbroek en oude trui/jas naar de manege gingen en plezier hadden inplaats van het showen van hun nieuwe dure merk kleding en setjes.
Een groepje meiden waren spelletjes aan het doen in de binnenbak en hadden ontzettend veel lol met elkaar.

Pony's stonden in stands, maar ruimte zat. Helft lag te dutten. Vooral de sfeer viel mij dus erg op.
Ik vond het heerlijk! Zoals ik vroeger zelf naar de Manege ging.

Als ik jou was zou ik me niet zoveel zorgen maken over de verhalen. Alle mensen met een goede ervaring zetten dat niet zo snel op internet. Goede ervaringen zijn vanzelfsprekend en worden daarom veel mindersnel op internet gezet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:11

ctlovertje schreef:
Maar dan begrijp ik niet waarom er zo veel van die verhalen zijn,kijk als t er 1 is oke maar het zijn er minstens 30..

Maar ik weet van andere lokaties, die hier op Bokt meer dan de hemel in geprezen worden, dat daar dingen gebeuren die ECHT NIET kunnen! Lees je nooit iets over terug, hiero.......

Daarnaast maakt het inderdaad uit wat je eigen opvattingen zijn, precies zoals delerium beschrijft, al kan ik ook uit (andere) ervaringen melden dat op pension staan niet hetzelfde is als er op kamp zijn.

Ik ken de manege niet persoonlijk, dus projecteer wat ik zeg niet op die lokatie. Het zijn mijn ervaringen met paardenlokaties in het algemeen en in de 20 jaar dat ik nu met paarden op stap ben, ben ik het nodige tegen gekomen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:26

BRT -> MA

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:41

Ikke zoals?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:41

Annabel schreef:
Ikke zoals?

Zoals wat? Die andere lokaties? Ga ik niks over zeggen, in een aantal gevallen geen eigen waarneming.
De betrouwbaarheid van de bron doet daar niks aan af. Bovendien is er een kans dat een aantal zaken intussen niet meer relevant is.

Dat neemt niet weg dat ik het opvallend vind dat bepaalde toko's altijd aangeprezen worden, terwijl andere, in mijn ogen betere, toko's zelden of nooit genoemd worden........

allychiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:57

Bizzybijtje schreef:
Heb eigenlijk nog niet eens echt positieve verhalen erover gehoord inderdaad.
Valt genoeg over te vinden hier op Bokt.

hoezo??

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:58

Oh mijn god, ik ben daar ook geweest. Was echt een vreselijke week dat wel op een strafkamp leek! Zonde van je geld.

xNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:04

xMercury schreef:
Oh mijn god, ik ben daar ook geweest. Was echt een vreselijke week dat wel op een strafkamp leek! Zonde van je geld.

Hoezo?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:07

xMercury schreef:

Op deze manier maak je TS alleen maar bang/ongelukkig. Waarom vond je het niet leuk? Wat is er precies gebeurd?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:26

Sorry, ik typte op mijn mobiel en drukte al op verzenden :) Zal mijn lijstje eens op noemen.

Het zijn ontzettend onvriendelijke mensen en daar bedoel ik vooral kindonvriendelijk mee.

Een gsm is zo goed als verboden daar op kamp, die moet je inleveren en krijg je hooguit een half uurtje in de avond om je ouders of wie dan ook te bellen of een berichtje te sturen. Dat half uur besteedde ik dus toen aan mijn moeder sms'en dat ik het daar zo vreselijk vond!

Verder vond ik ze ook ontzettend gierig wat het eten en drinken betreft. Wij kregen alleen lauwe Ranja, terwijl de begeleiding aan een glas koude cola begon. We kregen ook geen macaroni met saus, maar macaroni met ketchup.

De stallen waren donker en de weides vies.

Nee, ik vind het geen aanrader! Ben het jaar daarna naar het Ponyhof Aagtekerke gegaan en die zijn stukken royaler haha.

Maar ik vind wel dat je er gewoon naar toe moet gaan :) Misschien heb jij het wel hartstikke naar je zin haha.