Voor het eerst op bokt: Watischa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Voor het eerst op bokt: Watischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 16:46

Ja, ook Watischa moet er weer aan geloven nu de winter voorbij is. Na vele maanden vrijwel niks te hebben gedaan, wordt de training langzaamaan weer opgepakt. Ze heeft nu twee weekenden de beide dagen gelopen. Begonnen met een half uurtje en nu zitten we op een uur per weekenddag. Doordeweeks helaas door studie geen tijd, daarom zoeken we voor Watischa ook een nieuw baasje (zie onderschrift).

Goed, Watischa dus. Een Fjordenmerrie van 11 jaar. Lief, maar wel heerlijk Fjorden-eigenwijs.

Even wat commentaar vooraf: Zadel mag ietsjes naar achteren naar mijn smaak. Verder zijn de beugels iets kort. Watischa's vacht is wat warrig, ze is volop aan het verharen. En, waar ik nog hard aan werk, mijn kapstokvoetjes :Y)

Deze foto's zijn van afgelopen zondag, de vierde keer onder het zadel sinds de winter.

1. Drafje
Afbeelding

2. Koppie al iets lager (ik kijk of ze niet over de takken heen loopt die in die hoek liggen, er was net een boom omgezaagd)
Afbeelding

3. Galop links
Afbeelding

4. Galop rechts (ik: hup, hup! :) )
Afbeelding

5. Zusje erop (Suus94), duikt net weg voor een uitstekende tak.
Afbeelding

6. Stukje buitenom
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Zonder zadel uitstappen
Afbeelding

9. (wat kijk ik moeilijk!)
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Reacties zijn natuurlijk welkom, maar houd het netjes ;)

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:38

Leuke pony!
~probeer je tenen naar binnen te doen (Zeg je zelf al)
~Probeer je benen aan het zadel te houden ( foto 4)
~ Naar mijn smaak maar er iets meer impuls en activiteit
:) Gr.

JudithO

Re: Voor het eerst op bokt: Watischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 18:45

Haha, foto 4 is een extreme-aandrijf-foto :P Vandaar dat de beentjes zo ver weg zijn.
Impuls en activiteit moet er zeker meer inkomen, daar wordt langzaamaan al wat meer om gevraagd. Ik wil het rustig opbouwen. ;)
Bedankt!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:53

Impuls zie je inderdaad nog niet echt terugkomen op de foto's maar goed n zo'n lange tijd niets doen word het vanzelf wel beter.. Je ziet op foto 4 dat echt heel erg terug zo met je benen, dat is wel extreem aansporen, ze zou hartstikke weg moeten schieten! Als dat er weer wat meer is denk ik dat het ook al een wat fijner beeld geeft.
Wat is Watische toch een prachtige merrie! Ze ziet er echt goed uit!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 19:55

Dank je :)
Ja, galop vind ze moeilijk dus na de eerste sprong moet je haar nog flink aanmoedigen om door te gaan. Foto 4 is precies na de aansprong, dus precies op het moment van extra aanmoediging.
Van het weekend nog eens proberen, kijken hoe ze het nu doet. Ik verwacht wel verbetering, als ik kijk naar de stijgende lijn van de afgelopen keren.

verzorgerss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:56

Hele mooie fjord! Leuke foto's ook en de dingen die verbeterd konden worden heb je zelf al gezegd naar mijn mening :)