Springschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LauLoveTosca

Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 19:06

Hee,

Een vriendin van me zei laatst dat springen met alleen peesbeschermers niet goed is en dat het fijner voor de pony's is als ik springschoenen erbij gebruik. Ze springt zelf met haar leasepaard en ze traint met peesbeschermers en met springschoenen.

Ik spring dus aan de hand met 2 shetjes van 1,05 en ze springen rond de 80/90 centimeter. En ik heb daarbij stevige peesbeschermers om. Is het nodig om ook nog springschoenen aan te schaffen? Ik vind het heus niet erg om aan te schaffen als het beter is. Ik ga zaterdag naar Divoza toe om eczeemdekens halen en nog wat dingen en dan ook direct die springkappen.

Vinden jullie dit nodig, of is dit beter voor ze?

xxxx alvast bedankt

xSlvna

Re: Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:07

Hebben ze wondjes tussen hoef en peeskappen? (Kootholte)

__Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:10

Springschoenen zijn toch alleen nodig als je paard veel met zijn hoeven tegen de balk aan komt, en hierdoor zijn hoef kan beschadigen? Of zeg ik nu iets heel raars :')

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 19:12

@xSlvna nee ze hebben geen wondjes. Bella heeft 1x de hele kootholte open gehad ze was blijven hangen ergens maar is nu weg.

@Eva_Toby ja dacht ik ook maar is het handig dat is ze dan aanschaf voor ze?

bedankt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:13

Eva_Toby schreef:
Springschoenen zijn toch alleen nodig als je paard veel met zijn hoeven tegen de balk aan komt, en hierdoor zijn hoef kan beschadigen? Of zeg ik nu iets heel raars :')

Dacht ik ook altijd, maar springschoenen vallen vaak nauwelijks over de hoef, beschermen wel de kootholtes (?) tegen aantikken van het achterbeen :)

Laulove, dan zijn springschoenen niet nodig :)

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:14

springschoenen, helpt wel. maar of het PERSEE nodig is? het is zeg maar, als ze met hun achter hoeven op de aanhechting van de voorhoef terecht komen er wondjes en als het gaat ontsteken dus ontsteking gaan ontstaan. en met springschoenen kunnen ze niet tot nauwelijks hierop stappen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:16

Springschoenen beschermen de bal van de hoeven en gaat het aftrappen van ijzers tegen. Als je shet geen ijzers heeft zou ik t niet doen.

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 19:17

okee bedankt voor advies
xSlvna

ja ik zie paarden in wei ook welleens met springkappen lopen. Bedankt
biancalaylo

Nee shetten lopen ijzerloos in wei ze komen de wei niet uit.
wortelsussie

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:03

HAR-->YRT

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:08

Ik heb alleen springschoenen om in de wei, dit omdat mijn paard zijn ijzers er af trapt, met springen heb ik ze niet om. Het is alleen maar extra gewicht aan de benen van het paard en dit is niet goed voor de benen, net zoals peesbeschermers eigenlijk. (Ik spring wel met peesbeschermers en strijklappen, maar dressuur er niet mee)
Dus ik zou geen springschoenen aanschaffen als ik jou was! Helemaal niet nodig als ze niet op de bal van hun hoef trappen of als ze hun ijzers niet aftrappen (als ze ze zouden hebben). :-)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:17

Dan zou ik ze niet om doen! Lekker aflaten, is ook veel beter voor de beentjes. Veel spring plezier met je shet :)

__Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:32

xSlvna schreef:
Eva_Toby schreef:

Dacht ik ook altijd, maar springschoenen vallen vaak nauwelijks over de hoef, beschermen wel de kootholtes (?) tegen aantikken van het achterbeen :)

Laulove, dan zijn springschoenen niet nodig :)

Ooo daarom zitten ze nooit zo erg over de hoef! :+
*valt een kwartje*

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 20:50

bedankt voor alle reactie's. Ik ga ze ook niet meenemen want ze hebben geen ijzers en ze trappen niet tegen kootholtes,

iedereen bedankt voor het advies
xxx