Natuurlijk dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mustilove

Natuurlijk dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 17:31

Hey, ik zou graag weten hoe je je paard aan teugel leert lopen zoals cathleen met mees
zo aan teugel met een zweeepje enzo weet er iemand hoe je dat meot doen
Vriendelijke groeten,Nina

Iolanthe

Re: Natuurlijk dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:33

Ik heb het nooit gedaan, maar volgens mij moet je veel oefenen, je benen eraan houden.
Kijk eens op de site van Nalanta, daar staat wel iets op geloof ik :)

Pitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:34

Bedoel je als 'kunstje' of dat je paard gewoon nagefelijk loopt?

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 17:38

zo ja ik weet niet zo dat je je zweep recht houd alle verticaal en dan loopt je pony aan teugel en dan kun je zo gaan draven en dan loophij aan teugel

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:42

Bedoel je dat je er naast loopt of onder het zadel?

Als je het onder het zadel wil, denk ik dat jij even heel nodig goed les moet hebben, want 'aan de teugel' is niet even iets dat je 'met een zweepje' doet en dan loopt hij aan de teugel. Aan de teugel is iets dat je vanuit de achterhand naar je hand toe vraagt d.m.v. het aanleggen van je benen, ontspanning op zoeken etc.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 17:45

Nene het is niet als ik er op zit want dat kan ik al en dat is absoluut zonder zweep
maar het is als ik er naast sta en het is dan als ik mijn sweep verticaal nast hem hou dat hij weet
ik moet aan teugel lopen ma zonder da ik aanhem kom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:55

Dit is geen vraag voor/over aangepast paardrijden topic wordt daarom verplaatst.
AP =>YRT

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 17:55

Oei sorry

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:14

mustilove schreef:
Nene het is niet als ik er op zit want dat kan ik al en dat is absoluut zonder zweep
maar het is als ik er naast sta en het is dan als ik mijn sweep verticaal nast hem hou dat hij weet
ik moet aan teugel lopen ma zonder da ik aanhem kom

Ik heb geen verstand van grondwerken o.i.d., dus ik kan je niet verder helpen :) .

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 18:19

Oke geeft niet toch bedankt

JonnaLP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:55

Veel oefenen, mijn shetje kan het ook, maar heb het niet echt ''aangeleerd''. Ben veel gaan oefenen met op de volte draven. Na een tijd ging het steeds makkelijker en ging ze ook ontspannen, en via die ontspannenheid ging ze vanzelf aan de teugel lopen, nu ook als ik idd mijn zweep verticaal houd. Ze is het dus zelf gaan doen vanuit ontspanning.:)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:57

Aan de teugel is geen kunstje, en Cathleen heeft dit met Mees ook zeker niet aangeleerd als kunstje.
Aan de teugel komt vanuit ontspanning en verzameling. Dit kun je naast je paard pas bereiken als je heel erg lang oefend aan de lange teugel en je je paard zo weet aan te sporen dat hij zich verzameld.
Natural Dressage is iets heel anders dan hoe jij het nu beschrijft. Ik ben ook heel benieuwd hoe jou paard onder het zadel aan de teugel loopt, is dat ook ook een kunstje bij jou?

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 20:58

sorry maar nee als ik erop rij natuurlijk niet maar ik bedoel als zij haar zweep zo doet doet mees dat dus ik dacht dat het een kunstje was sorry maar weet niet veel van grondwerk maar wvind het oz mooi en wat is natural dressage dan

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:06

Natural dressage is natuurlijk dressuur vertaald in het Nederlands.
Het is geen kunstje, het is vaak een aanwijzing voor verzameling, met die zweep hou je dan je paard tegen. Dus niet zomaar gaan proberen (je paard zal dus ook niet zomaar in de krul gaan lopen)

Les nemen is het verstandigste, of je gewoon heel erg inlezen over grondwerken en rechtrichten vanaf de grond.

Tuurlijk is het mooi, maar 9 van de 10 keer is het bij mensen een kunstje, die hebben het mooi staan uitgebreid naar het mooi lopen. Terwijl het eigenlijk helemaal niet mooi is, want een paard zet zich vast als het niet vanuit ontspanning komt.

mustilove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 21:11

Oke dankuwel en weet ij woms waar ik les kan nemen

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:12

Dat ligt eraan waar je woont. :j Ik zou als ik jou les gaan nemen in rechtrichten, en dan zou je even op google moeten zoeken waar je les kunt nemen, dat weet ik niet uit mijn hoofd.