Beleren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElisaAppie6

Beleren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 19:55

Hee, ik heb een verzorgpony Appie de meeste weten dat meschien wel al.
Nou. Vorig jaar geoefend met beleren waarbij iemand hielp, ging prima.. Ja in het begin dan. Nou uiteindelijk kon ik erop , Jeeh , lachen , blij. Totdat... Appie raar ging draaien aan het longeertouw bokken, draaien.. Alles.. Ik viel eraf en kreeg ook nog een paar schoppen na. Later liep hij ook over me heen etc. We besloten te stoppen ik was natuurlijk ook bang enz. We gingen nog een tijdje door met alleen longeren maar we kwamen erachter dat hij te dik was. Nou halfjaartje afvallen.

Nu een halfjaar later vraag ik me toch wel af.. Kan Appie ooit nog wel eens beleert worden. Ja dat zal wel maar hoe? Op dat moment beleerde we hem bij hem thuis zeg-maar. Het zou makkelijk zijn als Appie ergens naar toe kon . Maar daar licht het probleem. We konden het lopend berijken in het zelfde dorp maar hij vond 2 schetlandertjes eng.. Een vlag.. En hij begon de eigenaar te schoppen (die was mee) en uiteindelijk trok hij hem over de weg.. Ja daarvoor wouden we hem in de trailer krijgen maar dat was geen suc6. De halstertouw kapot getrokken en daarna nog een een gat in de trailer gemaakt. Nu longeer ik hem afentoe gewoon nog even met longeren maar goed, die rondjes draaien zijn SUPER iritant. Misschien nog tips voor beleren en die rondjes draaien??

Zou fijn zijn :o

Diane_Basje

Re: Beleren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:55

Heb je hulp gehad van een professional? En je hebt het over beleren, maar bedoel je dan onder het zadel of voor de wagen?

balance
Moderator Over Paarden

Re: Beleren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 03:15

WPC-->YRT

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:59

ik zou eerst zijn volledige vertrouwen winnen
ik heb zelf een paardje wat zo maar half is ingereden en bij alles wat gebeurden was het kei hard er uit naaien
ik ben toen begonnen met op stal en in de wei of andere plekken aaien en borstelen zonder halster
en ik ben haar tijdens het longeren de bijzet omgaan doen daar reageerde die van mij goed op ik DENK
dat het misschien bij jou ook effect heeft omdat het een ietsje opgesloten gevoel geeft maar je moet echt los beginnen
anders word het kapot getrokken en dan ga je helemaal de verkeerde kant op

maar het beste is natuurlijk een professional erbij halen maar ik snap dat je het eerst zelf wil proberen dat heb ik ook gedaan