Ideale grootte?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loke_094

Ideale grootte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 20:44

Hallo!
Ik weet niet of dit berichtje helemaal juist staat, en je mag me ook altijd zeggen mocht er hier al één of meerdere topics over geopend zijn, maar ik zit dus met een vraagje.
De laatste tijd gaat het erg goed met mijn angst tegenover paarden. Ik heb een erg goede begeleidster hierin en natuurlijk begin je dan wat weg te dromen..
Typisch..
We zijn thuis momenteel met drie paardrijders: mijn broer (initiator!), 't lief van mijn broer (beginner) en ik (beginner). Niemand van ons heeft de stap naar een eigen paard al durven zetten en ik weet, mocht dit ooit gebeuren dan zou dit eentje worden die voor ons alledrie wel kan werken. Nu, mijn broer en ik verschillen qua grootte heel erg. ('t lief is net wat kleiner dan mijn broer). Mochten we nu OOIT eens, in een ideale wereld, een paard zoeken.. En ik weet dat dat een langetoekomstdroom is. Maar hoe groot zou dan de ideale grootte zijn? We zijn beiden niet erg fan van 'bredere' paarden zoals een tinker, fjord, haflinger, ... Want ik weet dat dat soms ook meespeeld...
Ik ben 1m51, mijn broer 1m81. We zijn beiden wel redelijke lichtgewichten :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:01

Het is erg moeilijk om een paard te vinden wat voor 3 mensen ideaal is.
Daarnaast is jullie lengteverschil nogal lastig: Met 1m51 en 1m81 kan je geen ideale hoogte vinden als je het mij vraagt.

delerium

Re: Ideale grootte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:03

RT-P -> PP

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:04

Ik denk dat je rond de 1.60 uitkomt. Groot genoeg voor de grote mensen en voor jou ook nog te behappen. Zelf ben ik 1.63, maar ik heb een paard van bijna 1.80. Een groter verschil lijkt me absoluut niet praktisch, dit is al net aan. Maar de twee langere mensen moeten gewoon kijken hoe groot de paarden zijn waar ze op rijden en eventueel wat kleinere paarden uitproberen. Het hangt namelijk ook nogal van de lichaamsbouw van ruiter en paard af. Misschien passen ze ook nog wel op een paard van 1.55, en dan is het voor jou al weer beter te doen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 09:36

Een paard vinden voor drie verschillende ruiters is, los van de grootte, verschrikkelijk moeilijk. De een wil wat pit iets waar de ander zenuwachtig van wordt of een dier dat makkelijk buiten loopt maar niet zo van het bak rijden is waar de ander een wedstrijd crack wil.. Lastig hoor! Ik zou vooral nog even goed door gaan met lessen zodat jullie ontdekken waar jullie sterke en zwakker punten liggen en dan pas besluiten of julie daarin overeenkomen voor je op zoek gaat naar een gezamelijk paard..

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 10:34

Het is idd lastig een paard te vinden dat geschikt is voor 3 ruiters.. maar qua grootte zou je denk ik rond de 1.65m uitkomen.

Loke_094

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 11:57

Dankjewel voor de schattingen!
Ja, ik weet dat dat wel een wonderpaard zou moeten zijn als ze voor ons alledrie prachtig zou passen :P (We zijn daar trouwens nog helemaal niet klaar voor qua tijd, geld, ervaring, ...)
Maar ik denk dat dromen geen kwaad kan :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:35

daarbij zou ik als jullie een paard zouden kopen duidelijk afspraken maken. Het is heel moeilijk denk bv maar aan ijzers wel niet? De locatie waar een paard gestald zal worden en de manier van houden. Moeilijk hoor. Het beste is wellicht een eigenaar en afspraken met de anderen omtrent verzoring en kosten.