Ik ben ooit begonnen met Navy bij Tolboom, manege Groenendaal, voor de kenners. Hier werd ik als recreatie/Endurance-ruiter echter niet geaccepteerd, en omdat ik een Draver had viel ik er gewoon buiten. Toen bleek dat Navy hoefkatrolontsteking heeft, heb ik de stap genomen naar een stal mét weidegang te gaan.
Deze was 10 min. verder fietsen, maar, destijds had ik het ervoor over. Algauw bleek dit echter niks; beschimmeld hooi, bedorven kuil, overal vlooien en geen weidegang, behalve als je dit zelf deed. Dat hield dus max. 1/1,5 uur per dag in. Aangezien de Endurance ook veel beter ging, maar ik hier geen mogelijkheden had tot trainen ben ik weer verhuisd naar een stal met bos én echte weidegang.
Hier heb ik het tot voor kort ontzettend naar mijn zin gehad. Er waren al wel mensen weggegaan door gewoon ontzettend rotgedrag van de staleigenaar, maar ik snapte hier geen bal van; ze waren zo aardig! Helaas is de laatste ±4 maanden gebleken dat deze mensen echt geen mensenkennis hadden. Ik ben 2 keer zó erg uitgekafferd dat ik huilend in de stal stond. Ik ben beschuldigd van diefstal (ik pakte een keer ongevraagd een extra worteltje :S ), onverantwoordelijk gedrag en meerdere malen een "domme muts" genoemd. Ik voelde me hier dus gewoon niet meer op mmijn genak, werd continu op mijn vingers gekeken.
Daarnaast heb ik voor het aankomende Endurance-seizoen grote plannen; klasse III. En, hoewel ik een buitengewoon fantastisch bos heb, weet ik zeker dat ik haar ´s winters niet door kan trainen. Wil ik in maart klasse II kunnen starten, moet ik in januari echt al weer kunnen trainen, en als de bak, net als vorig jaar, tot half februari niet te rijden is, gaat dat niet.
Ik was via Bokt en Endurance-collega´s in contact gekomen met De Driesprong; nog eens 3 km verder fietsen dan nu (±40 min), maar voor de rest een 5 sterren hotel: trainingsmolen, stapmolen, solarium, ruime stallen, binnenbak, 2 buitenbakken, longeerbak.. Alleen met Agterbergbodem.. 100% luxe dus

Helaas heb ik hiervoor wel een vreselijke keuze moeten maken; De Driesprong, of mijn beste vriendin (Tiko).. Ik hoop dat ze me begrijpt, wees alsjeblieft niet boos..
Vanavond gaat mijn vriend mee, die na het laten crashen van onze digi mij verschuldigd is vanavond foto´s te maken met zijn digi

Ik weet zeker dat Navy en ik het hier super gaan hebben, dat we de juiste keuze hebben gemaakt!
Ik hou jullie op de hoogte!