paardrijden/paarden anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daimey123

paardrijden/paarden anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 17:44

hee bokkers!

ik had een vraagje!,
vroeger was ik dol op paardrijden en paarden!,
ben opgegroeit op een boerderij , m'n ouders hebben een eigen fokstal.
heb ook altijd eigen paarden gehad wat altijd o zo geweldig is geweest! :D

vroeger was het ook hup naar school en daarna naar de paarden,
nu heb ik daar gewoon niet altijd nog zin in,
van de 7 dagen ga ik er nu nog 4/5 soms minder! , terwijl ik vroeger elke dag ging!
ook merk ik dat als ik er ben dat ik nergens zin in heb in bijf rijden.
merken sommige van jullie dit ook of ligt het puur aan mij?
hebben jullie ook tips om het weer leuker te maken of zal het ''wouw'' gevoel voor paarden echt verdwijnen? :(

hooiberg

Re: paardrijden/paarden anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:13

Het lijkt me een kwestie van zoeken naar nieuwe uitdagingen voor jou en je paarden. Langere buitenritten, lekker naar het strand rijden. Ik las op Bokt laatst iets over zwemmen met je paard, etc. Misschien is het net als in een relatie met een mens. Soms moet je gewoon wat leuke aparte dingen gaan doen om samen te lol er in te houden.

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:41

hooiberg schreef:
Het lijkt me een kwestie van zoeken naar nieuwe uitdagingen voor jou en je paarden. Langere buitenritten, lekker naar het strand rijden. Ik las op Bokt laatst iets over zwemmen met je paard, etc. Misschien is het net als in een relatie met een mens. Soms moet je gewoon wat leuke aparte dingen gaan doen om samen te lol er in te houden.

dit is wel n heel goed idee!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:48

Ik snap het wel hoor. de eerste jaren dat ik Flows had was ik er al mijn vrije tijd (en dat was toen ook nog heeel veel tijd) en reed ik elke dag, ook nog 3/4 andere paarden op stal omdat het zo leuk was.

Nu (bijna 10 jaar verder) rij ik mijn eigen paard nog maar 2x in de week en dat vind ik meer dan genoeg (ze wordt wel door andere gereden) Rij daarnaast geen paarden meer, heb genoeg andere dingen te doen. Vind het leuker om te komen, appeltje te geven en even te knuffelen/spelen in de bak of kijken hoe een ander erop rijdt... Rijden vind ik niet zo boeiend meer, 2x in de week door het boscrossen is wel leuk maar verder...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:52

Het kan ook zijn dat je plezier er in gewoon terugkomt :) Ik ben zelf een tijdje minder met de paarden bezig geweest, vooral in mijn puberjaren. Nu ben ik er enkele jaren niet meer van weg te houden, en voelt het gewoon als thuiskomen :) Ik ben er betrekkelijk zeker van dat dat zo blijft, eigenlijk.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:46

RUI-->PP

TTRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:51

Ik merk dit soms ook wel hoor. Maar dit komt bij mij vooral door het feit dat ik het druk heb met andere dingen, in het weekend bij mijn vriend ben, of hij bij mij, en daardoor vergt het zoveel tijd als je elke dag naar een paard moet gaan. Maar zou dit natuurlijk nooit op willen geven :) !

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:51

Volgens mij is het 'normaal' dat je minder zin hebt wanmeer je het druk hebt.
Maar ik lees in je profiel dat je pony vorig jaar dood is gegaan? Sterkte daarmee.
Heb je nu geen eigen paard meer? Misschien ligt het ook daaraan? Iemand anders zijn paarden verzorgen (zoals de paarden van je ouders) is toch heel anders dan een eigen paard.

daimey123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 17:07

sorry voor de late reactie , had het erg druk met vanalles en nog wat,
Watermelon schreef:
Volgens mij is het 'normaal' dat je minder zin hebt wanmeer je het druk hebt.
Maar ik lees in je profiel dat je pony vorig jaar dood is gegaan? Sterkte daarmee.
Heb je nu geen eigen paard meer? Misschien ligt het ook daaraan? Iemand anders zijn paarden verzorgen (zoals de paarden van je ouders) is toch heel anders dan een eigen paard.

ja klopt hij is helaas overleden en sinds dien is het ook wel wat minder,
ik heb nu inderdaad geen eigen paardjes rijdt die van mij ouders, maar het is niet zoals met dyapsy.
ben ondertussen alweer 2 keer naar het strand gegaan en dit vindt ik altijd zo geweldig,
maar dan ben ik thuis en dan rijdt ik in de bak en denk ik van tja.. wat is er nou leuk aan?
wat ik wel altijd al heerlijk heb gevonden en nu nogsteeds vindt is de veulens die opgroeien. :o