Vegas Q - stilletjes opbouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

catzkillz

Vegas Q - stilletjes opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:33

Even getwijfeld of ik wel al iets wou posten, omdat ik nog niet zo lang bezig ben met m'n maatje, maar juist daarom denk ik dat het interessant is om nu al zo veel mogelijk tips e.d. te krijgen, dan kan ik me nog bijsturen daar waar nodig.
Vegas is een ruin van 6 jaar, is op z'n 3 zadelmak gemaakt en daarna op de wei gezet.

Op dit moment probeer ik gewoon elke manegeles mee te pikken die ik kan volgen, al is het maar puur voor Vegas om te wennen aan het in de piste zijn met andere paarden, kop-staartbotsingen te leren kennen :p e.d.

Eerst filmpje: in de piste op de manege, eerste kennismaking met de grote gevaarlijke bobcat :p
http://youtu.be/8NkufWchfog

Volgende filmpjes zijn op een privestal gemaakt, dus (kleine) piste voor mij alleen, geen afleiding (op vriendlief na dan)
http://youtu.be/MiLaqZkW4lA
http://youtu.be/9XPl6fl2-kk
http://youtu.be/9pFszyw2FX0

Kwaliteit is niet super, hoop dat jullie er toch iets van kunnen zien. Commentaar, tips en kritiek allemaal welkom, wel liefst onderbouwd en duidelijk zodat ik er iets van kan leren :)

edit: geen commentaar op het "geen cap-op-mijn-kop" aub :) Ben me bewust van de risico's van caploos rijden, maar het blijft eigen keuze.

alyel

Re: Vegas Q - stilletjes opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:05

Het eerste filmpje kan ik bekijken...de andere drie niet :-) maar ik hoef die niet te bekijken om te weten dat jullie goed bezig zijn ;-)

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:07

ah, oei.. zal ik eens nakijken dan :) Mercikes Leyla ^^

edit: links (privacy-instellingen) zouden nu aangepast moeten zijn, kan je eens kijken of ze nu wel werken?

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 20:35

Oh ja, niet op mijn gekir letten bij het derde filmpje, mijn vriend was aan het filmen maar werd heel de tijd gestalkt door een dikke rosse kater die echt wel heel hard zijn best deed om ook aandacht te krijgen :) vandaar ook zijn reactie "schat ik wil die kat!" ergens tussendoor :)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:32

wauw ziet er leuk uit! jullie zijn goed op weg! Mooi paardje ook!

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 09:57

@Maaike_Melis: bedankt! we doen ons best :)

travler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:43

julie zit gij nu ook al bokt

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 09:55

Ik ben overal Kimmeke mwhaha! :)

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:48

leuke combi! ik zie alleen wel 1 ding, ik neem aan dat de kleinere voltes met de extra stelling ervoor zijn dat ie door zn kaak gaat buigen, maar ik heb geleerd mijn hand dan naar mijn knie te brengen i p v naar boven. Voor de rest zou ik em nog iets feller op het been willen zien, maar zoals ik heb begrepen ben je pas net gaan rijden? Ook aanspringen op eerste filmpje heb ik anders aan geleerd, ik ehb geleerd om ze eerst op het been te krijgen en via de stap naar draf etc, en dan heel duidelijk aanspringen. En in het begin deed paardlief dat niet, dus gebruikte ik mijn zweepje aan de buitenkant om een klein tikje met mijn been als aansterking gaf, mede dat ze een beetje zou opschrikken en aan zou springen

Het is natuurlijk niet dat ik zo goed kan rijden, maar deze 2 punten zag ik toevallig, en als je er wat mee wilt doen of niet dat maakt mij niets uit

Succes! Vind trouwens dat je verder best vriendelijk rijd, en ik vind het een mooie bonte!

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 09:11

Bedankt Lovelincoln! Ben inderdaad pas met hem beginnen rijden, dus het is nog een beetje zoeken hoe ik juist met hem moet werken, en hoe hij op alles reageert!
Ik ga zeker wat met de punten doen de je aangeeft, kan hier op het werk mijn eigen filmpjes niet zien (stom he) maar thuis bekijk ik ze nog eens met je commentaar erbij :)

Lovelincoln

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:26

Ik heb een fries gereden die ook niet boog en het aanspringen was drama, ze rende dan zo hard als ze kon en met haar bewegingen was het onmogelijk om uit te zitten, sinds ik met een zweepje bij mijn buitenbeen hield en even een tikje gaf leerde ik haar zo om vlot aan te springen waarna ik het ook op het been kon. Daarom is het ook heel belangrijk dat ie goed op been reageert en de overgangen van stap naar draf of van halthouden naar stap vlot zijn, zo word de overgang naar de galop ook automatisch makkelijker :D