12+kamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baloe89

12+kamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 15:11

Dit jaar organiseren wij een 12+ kamp (intern).
De deelnemers zullen dus minstens 12 jaar zijn, maar hun ervaringen gaan sterk uiteenlopen. De enige vereiste is dat ze los kunnen stappen en draven.
Nu ben ik nog op zoek naar activiteiten voor hen. Ik heb wel al een aantal activiteiten in gedachten, maar kan me precies niet meer goed inleven in hun leefwereld :(
Dus als jullie ideetjes hebben mogen jullie ze altijd laten weten! Normaal is een vaste activiteit ook gaan zwemmen, maar ik weet niet of ze dit leuk vinden.
Even een snelle schets hoe de gewone kampen eruit zien bij ons:
Maandag: vm kennismaking, nm rijden
Dinsdag: 2x rijden
Woensdag: vm rijden, nm zwemmen
Donderdag: vm rijden, nm voltige, avond show voor ouders
Vrijdag: vm rijden, nm gymkana

Minute

Re: 12+kamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:47

Uhm, een estafette met paarden, vrij rijden, voltigeren, leren longeren, theorie lessen, een dropping..?

Baloe89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 20:05

Hoe zie je die estafette met paarden? De rest zit er sowieso in.

99Shanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:44

Leren longeren, bonte avond?

GewoonCeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:48

Leuuk! Heb je ook een site? Waar is het?

Idee; in groepjes van min. 3 (als ze goed kunnen rijden) vrij een buitenritje maken.
Een paardje kiezen die de rest van de week van diegene is.

Een avond slapen in een ponystal

Spooktocht, dropping
Naar een soort spookhuis? (hadden ze ook op ander ponykamp was echt super!)

Zwemmen met de paarden

Voltige, dressuur, springen, western..

Wedstrijden onderling

Een privé les met eigen pony? (weet niet tot hoever dit mogelijk is , maar als je de dag begint met een privéles op je pony dan ken je het paard al beter en weet je hoe je moet handelen)

Een keer stoppen in de dichtsbijzijnde stad om te shoppen, zijn waarschijnlijk allemaal meiden (boven de 12) dus dat moet leuk zijn.

Een grote trektocht..

En nu weet ik het niet meer :p

Baloe89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 23:10

Site: www.manegesthubert.be Is in Kapellen (Antwerpen, België).
Die buitenrit vind ik inderdaad nog wel een leuk idee en als we het in kleine groepjes doen kunnen we het veilig houden en aan de groep aanpassen. Ik weet dat ze dit graag doen, maar zag het niet zitten met een groep van 10 man in één keer.
Hun eigen paard voor de hele week doe ik bewust niet tijdens het 12+ kamp. Doorheen het jaar moeten de 12+'ers namelijk altijd op de paarden rijden, maar tijdens deze week kunnen ze nog eens met de pony's rijden dus probeer ik de pony's goed te verdelen. Wel laat ik op maandag een top 3 van de pony's/paarden maken waar ze graag op zouden rijden. Op minstens 1 van hen rijden ze zeker, maar ik probeer ze alle 3 te geven.
Spooktocht of dropping zou ik ook graag doen, maar na vorig jaar weet ik dat ze neit zo heel stoer zijn :)
Vorig jaar zijn ze 1 nacht blijven slapen (in tentjes in het bos). Ieder heeft zijn eigen tentje (2-persoonstentje) en de bedoeling is ook dit jaar dat ze in het bos gaan slapen. Als het weer dit echter niet toe laat zullen de tentjes in de feestzaal gezet worden.
Zwemmen met de paarden is bij ons in de buurt helaas niet mogelijk want zou ook wel een leuke activiteit zijn.
Die privéles was ik ook aan het denken.
Maar ik had ook het idee om iedereen een privéles te laten rijden of een dressuurproefje en dit dan te filmen. Achteraf zou ik dit dan willen bespreken, maar kan ik dan best gewoon filmpje laten afspelen en dan dat de groep moet zeggen wat er goed is en wat er beter kan of zou het beter zijn dat ik dat met elke ruiter apart bespreek? Ik wil ook niet dat ze elkaar gaan afkraken ed. Maar vind wel dat je er veel van leert om jezelf en anderen bezig te zien en fouten te zoeken.
Had ook het idee om een meidenavond te organiseren, maar nu zouden er ook 2 jongens geïnteresseerd zijn om mee te doen :s
Verder dacht ik er over om misschien paardentaarten te maken. In september hebben we ook een opendeurdag en daarbij gaan we de paarden onderandere verkleden. Nu dacht ik dat het misschien wel leuk was dat de 12+'ers mee zouden helpen met de kostuums te maken omdat zij ook mee op de 'catwalk' mogen met de paarden tijdens de opendeurdag.
Alvast bedankt voor de ideetjes!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:44

BRT -> MA

Baloe89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 15:12

Sorry, maar wat betekent BRT -> MA ???

loveNappi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:43

dat het verplaats is naar manegepraat

elfenveertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:34

die ouders zou ik weg laten want sommige zullen wel verweg wonen en tussen door is het fijner zonder ouders ;)

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:47

Even offtopic maar TS , wat een mooie manege hebben jullie !
Doet mij denken aan die van Amika :')

Verder .. Is er misschien een kermis op dat moment in de stad ? Deden wij ook op kamp , even een avondje naar de kermis met z'n allen :)

elfenveertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:57

het is die van amika of niet soms?

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:00

stoeledans

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:06

elfenveertje schreef:
het is die van amika of niet soms?

Heb het net even opgezocht , is inderdaad de Amika-manege.
Had niet echt gedact dat het een manege was , eerder een pensionstalling.
Wou wel dat er hier bij mij in de buurt zo een manege stond ! Wat een mooi domein :')

elfenveertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:13

Haha

Baloe89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:26

Amika is inderdaag bij osn op de manege opgenomen. Het is een manege maar er zijn ook veel privépaarden hoor.

Baloe89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:26

En die kermis ga ik eens opzoeken, is wel leuk idee.