Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6496
Geregistreerd: 22-06-02

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:49

Wauw, hoop dat het goed gaat en dat Ed gelukkig word bij je, blijf ook graag volgen :-)

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:03

Even een stille meelezer geweest en ik wens je veel succes!

Laatst had iemand op stal ook haar paard naar de slacht gebracht. Die had ze nog geen jaar en min of meer gekocht uit medelijden. Het paard bleek hartstikke verknipt en getraumatiseerd te zijn waardoor vertrouwen in de mens zeer beschadigt was. Dit heeft de eigenaresse zeer goed opgelost met veel verschillende methodes en met resultaat! Maar op het laatste moment keerde het paard uiteindelijk toch weer tegen haar en het was toch beter voor het paard om naar de slacht te brengen. Want ze vertrouwde echt niemand en dat is geen leven.

In ieder geval. Heel veel succes!

pipo

Berichten: 8228
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:38

Matheno schreef:
Ed staat hier nu op stal. TS en ik hebben schriftelijk het 1 en ander vastgelegd. Hij kan het goed vinden met zijn buurman, mijn twenter, en ze staan nu vredig te eten. Morgen lekker het weiland op.


Ik zou ook graag willen lezen zo af en toe hoe het met Ed en zijn nieuwe huisje gaat.
Fijn dat jullie de koe bij de horens hebben gevat en gelijk stappen hebben ondernomen!
Ik wens jou heel veel liefde, kracht en wijsheid toe en Ts.. sterke meis, want ook al wilde je Ed niet houden toen je hem kocht, hij is geen eendagsvlieg, jouw liefde en doorzettingsvermogen hebben hem nu op zijn laatste plekje gebracht. Ik hoop heel erg dat het wordt wat je voor ogen heb.

broadway
Berichten: 945
Geregistreerd: 03-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:40

Aikon...knap dat je voor mij kunt denken, maar helaas....weer fout !
Je hebt wel gelijk dat we niet op 1 lijn zitten...ik zou die opmerkingen ( bij jouw antwoorden) zelf nooit schrijven/zeggen
Ook de aanhouder verliest weleens.....

Ik denk dat de ts de goede keuze heeft gemaakt door haar gevoel te volgen....de rest zal de tijd zeggen !
Zij wou en wil nog steeds het beste voor Ed , die keuze moet je respecteren...ze had hem ook in de handel terug kunnen gooien....
en misschien....wie weet...

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:51

Ohh Laura!!! Wat fijn dat je toch nog de keuze hebt genomen om Ed nog een kansje te geven, wellis waar bij een ander, maar dat maakt niet uit! En inderdaad wat ze al zegt, is het niets, dan heb je het iniedergeval alsnog geprobeerd, en niet later de gedacte heb van: "hadden we het toch niet moeten proberen?" ... Ben trots op je meid, je denkt aan je zelf, je eigen gezondheid, van je vriend en omgeving, maar ook nog eens aan je paard!!

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 20:06

bedank voor alle reacties. even voor de duidelijk ed vind ik gevaarlijk omdat hij onberekenbaar kan zijn. niet omdat hij vals is of iets met opzet doet. tuurlijk kan het ook wel eens grenzen opzoeken zijn maar het meeste komt voort uit angst.
ik was er van overtuigd dat mensen met ed kunnen omgaan. bij mij op stal had ik een heel lief iemand die ed 2x in de week deed masseren ging harstikke goed. ook mijn verzorgster die nu zelf een kind heeft en daarom van mij berperking kreeg opgelegd kon er goed mee overweg op een verbrande hand een enkele keer na.
een verstandelijk en lichamelijk gehandicapt meisje daar vond ed zijn rust ook bij.
ed heeft een goede wil maar zijn angst en onzekerheid wint het helaas te vaak. als je zijn vertrouwen kan winnen is dit een stuk minder.

dit waren redenen voor mij om het niet op te geven en nog 1x hoop te hebben de aller laatste keer.

na wat contact heb ik super veel vertrouwen in zijn nieuwe baasje.

ik wil jullie bedanken voor alle oprechtte reacties. ik was bang aangevallen te worden welke beslissing ik ook nam maar dit is niet het geval geweest. ik voelde me echt gesteund. bedankt

kiki1976

Berichten: 16887
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:45

@Herhalen,
echt alle respect voor jouw!
En ik hoop ook zeker dat dit goed gaat uitpakken voor iedereen en vooral voor Ed.
Ik denk dat voor Ed het gezegde wel op gaat "een kat in het nauw maakt rare sprongen", helaas kan je een dier alleen niet wijs maken dat angst "soms" een slechte raadgever is. Maar dat komt natuurlijk ook door het instinct en hetgene hij in het verleden heeft mee gemaakt.

En waarom zouden mensen je hierom moeten aanvallen? Jij wilt iets wat het beste is in Ed z'n geval.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:16

Heel erg veel respect TS, wat een moeilijke maar weloverwogen keuze! Ik hoop dat hij nu wat meer rust krijgt en misschien wel weer iets meer "de oude" wordt. Heel erg knap gedaan! Succes!

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:17

Ik blijf volgen, want ik ben heel benieuwd hoe de vorderingen zullen zijn.
Ben ook heel erg blij dat hij (nog) niet naar de slacht is gegaan :D

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:50

Dus ed heeft een nieuw aasje?

charysa
Berichten: 1029
Geregistreerd: 04-12-10

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:54

Jeeej! Leuk voor Ed En jou TS!
Nou hopen dat het goed gaat en is iedereen blij!
Ik blijf volgen :j

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:57

Ik hoop dat het goed gaat. Veel succes. Gelukkig is er toch nog een alternatief, met een nieuw plekje voor Ed. Hij ziet er op de foto ook goed uit. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Met Boyo is het goed gekomen, nu Ed nog. Wie weet zien we in de toekomst nog mooie foto's en een tevreden Ed.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:58

Wauw dat is snel gegaan ineens. Volgde het topic, hoop zo dat er iets positiefs uit gaat komen. Ed heeft wel wat vind ik als je naar defotos kijkt, iets kwetsbaars... Hou ons op de hoogte ok?

jasz

Berichten: 2234
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:54

ik had vooral veel meegelezen, maar ik wilde toch even zeggen dat ik het echt goed vind, matheno!
Knap, dat je er tijd en energie in wil steken, en dit paard verdiend zeker nog een kans, ik hoop dat het goed uitpakt. :)

selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:06

fijn voor ed!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 03:47

he gelukkig dat er toch niet iets geprobeerd kan worden, heel fijn voor jou en ed

Matheno

Berichten: 7953
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:38

Vanochtend bij het voeren werd ik verwelkomd met zacht gehinnik. Hij staat heerlijk rustig op stal. Ik heb het weiland afgezet zodat het wat kleiner is, dan kan hij straks naar buiten met zijn nieuwe vriend. (Kleiner om te zien hoe hij is met het vangen vanavond.)

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:30

Matheno veel succes met hem, knap dat je hem een kans geeft!

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:40

Zou echt top zijn als Ed hier helemaal op zijn plek zou zijn. Hou het wel veilig voor een ieder.

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:33

Matheno schreef:
Vanochtend bij het voeren werd ik verwelkomd met zacht gehinnik. Hij staat heerlijk rustig op stal. Ik heb het weiland afgezet zodat het wat kleiner is, dan kan hij straks naar buiten met zijn nieuwe vriend. (Kleiner om te zien hoe hij is met het vangen vanavond.)


Lief he dat hinnekje wat leuk dat hij dat nu al doet bij jou. Ben benieuwd met uit de wei halen succes

Bassenqua

Berichten: 4854
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:40

Ik weet niet zo goed wat ik van deze oplossing moet vinden, een beetje dubbel. Voor Ed wil je alles geprobeerd hebben maar wat een rollercoaster voor jou TS. Ik hoop er het beste van maar blijf jullie kop erbij houden en ga niet tot het uiterste, voor alle partijen niet.

Ik hoop dat we regelmatig op de hoogte gehouden gaan worden en ik hoop er het allerbeste van.

Succes voor alle partijen, voor Ed, voor ts en voor Matheno. ;)

Nelson17

Berichten: 538
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:39

Hier nog een stille meelezer.
Ik vind het een erg goede keuze van je ts! Ik hoop voor jou Matheno en natuurlijk voor Ed dat het de juiste oplossing is, ik wens jullie heel veel succes! :)

Matheno

Berichten: 7953
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 04:28

In de wei ging hartstikke goed vandaag. Ed was meteen dikke vrienden met Gino en rond 5 uur stonden ze met zijn 2en te wachten op de brokjes, naar binnen halen was dus geen probleem.
Hij is nog wel wat nerveus, maar goed; verhuizing, nieuw terrein. Een beetje spanning is dan wel gezond. Vandaag had hij de kans om eens even overal goed rond te neuzen op het terrein.

Geen verkeerd woord over Ed, hij gedraagt zich voorbeeldig en is heel sociaal. Wel wat wantrouwig als je naar hem toe loopt als hij buiten staat, maar zo gauw Gino zich laat kroelen komt hij er toch ook maar even gezellig bij staan. Ik heb er het volle vertrouwen in :)

Matheno

Berichten: 7953
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 04:36

Net aangekomen, kennismaken met Gino:

Afbeelding

Vanmiddag; lekker kroelen terwijl ik de brokjes klaarmaak:

Afbeelding

En lekker aan het hooi aan het knabbelen in stal:

Afbeelding

Freefeelster
Berichten: 144
Geregistreerd: 23-09-12

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 07:43

Het is mooi dat hij een paardenvriendje heeft waaraan hij een voorbeeld heeft en zich op kan trekken!