Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 21:45

hij ziet er nog steeds goed en gelukkig uit. ben blij dat hij jou heeft gevonden

_leukerdd
Berichten: 71
Geregistreerd: 19-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:21

Wat een geweldig leuke paardjes heb jij :)

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:26

herhalen schreef:
hij ziet er nog steeds goed en gelukkig uit. ben blij dat hij jou heeft gevonden


Dankjewel, dat betekent veel voor me <3

Het verhuizen is super gegaan, het is 3km van mijn oude stalling af dus het was een ritje van 5 minuten met de trailer. De paarden liepen er allemaal meteen op en stonden eigenlijk vrijwel meteen rustig te grazen.

Ze staan er bij alsof ze nooit anders gestaan hebben haha! :D

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:43

Ik heb het topic vanaf begin af aan gevolgd...en ben toch wel benieuwd.....wat voor soort paard nu Edje is? Hij staat nu langere tijd bij je en ik vraag me af wanneer je Ed zou moeten beschrijven, wat zijn omschrijving zou zijn.........?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:19

maatje31 schreef:
Ik heb het topic vanaf begin af aan gevolgd...en ben toch wel benieuwd.....wat voor soort paard nu Edje is? Hij staat nu langere tijd bij je en ik vraag me af wanneer je Ed zou moeten beschrijven, wat zijn omschrijving zou zijn.........?


Ed is extreem gevoelig, reageert al op de kleinste signalen, een extreem spiegelend paard. Daarbij is hij ook heel erg dominant en een echt leiderpaard. Hij staat hier in de kudde ook op de hoogste plek. Hij is heel slim en erg meedenkend en enthousiast naar mensen toe, alleen wel eenkenning en als je niet lekker in je vel zit dan blijft Ed liever uit de buurt.

Een heel leerzaam, lief, slim en gezellig paard, en daarbij ook een goede, niet agressieve leider, dus een perfect kuddepaard! *\o/*

xchanel01

Berichten: 1808
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:58

wat leuk om deze updates te lezen! Volgensmij ben je nu ook wel zo ver dat je er (bijna) alles mee kan, gaaf! heb je er eigenlijk al wel eens op gereden of wil je dat nog een keer doen in de toekomst?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 09:17

xchanel01 schreef:
wat leuk om deze updates te lezen! Volgensmij ben je nu ook wel zo ver dat je er (bijna) alles mee kan, gaaf! heb je er eigenlijk al wel eens op gereden of wil je dat nog een keer doen in de toekomst?



Ik heb weleens op hem "gereden", was meer een rondje stappen, maar het voelde niet goed en sindsdien heb ik er nooit meer op gezeten. Ook in de toekomst gaat dit niet gebeuren. Ed mag gewoon lekker blijven als kuddepaard, ik heb 2 andere paarden waar ik op kan rijden als ik zin heb.

Wel vind ik het leuk om af en toe eens te werken aan de hand met Ed. Hij wordt dan ook heel enthousiast ;)

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:47

Wat voelde niet goed toen je hem bereed, de wetenschap dat ie iets onverwachts zou kunnen doen? Zou je hem wel kunnen typeren als betrouwbaar, of dit alleen binnen zijn eigen kaders.

Haunting

Berichten: 282
Geregistreerd: 15-07-14
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:51

leoenpat schreef:
Wat voelde niet goed toen je hem bereed, de wetenschap dat ie iets onverwachts zou kunnen doen? Zou je hem wel kunnen typeren als betrouwbaar, of dit alleen binnen zijn eigen kaders.


Zoals in dit topic te lezen heeft, heeft Ed al meerdere mensen (blijvend) letsel aangedaan. Als het dus niet goed voelt als je er op zit dan is dat meer dat er een situatie ontstaat die gevaarlijk voor jezelf kan zijn.

Het is gewoon een paard met een handleiding, maar wel een vreselijk lief paard. En lekker enthousiast soms. Een geboren leider voor in een kudde. Maar gewoon geen rijpaard meer. :D.

En betrouwbaar is ie wel. Hij zal je nooit bijten of schoppen o.i.d. (alleen als je op zijn rug zit :D).

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:33

leoenpat schreef:
Wat voelde niet goed toen je hem bereed, de wetenschap dat ie iets onverwachts zou kunnen doen? Zou je hem wel kunnen typeren als betrouwbaar, of dit alleen binnen zijn eigen kaders.


Ed bouwt heel snel spanning op en kan dat niet goed weg laten vloeien. Als je dat iets te laat opmerkt dan begint hij te rennen en stopt hij voor niets meer. Uiteraard zou daar aan gewerkt kunnen worden betreft rijden, alleen voor mij is het niet noodzakelijk, en Ed vindt het zo meer dan prima :+

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:56

Ok dank voor je uitleg Begrijp precies wat je bedoelt Matheno, wat geweldig dat hij in jou een baasje heeft gevonden die kijkt naar wat hij aankan en niets forceert. Jij kijkt verder dan je eigenbelang en kan genieten van het feit dat hij op deze manier gelukkig is. Mooi..heel mooi! Hij is op z'n plekje bij jou!

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 15:26

leoenpat schreef:
Ok dank voor je uitleg Begrijp precies wat je bedoelt Matheno, wat geweldig dat hij in jou een baasje heeft gevonden die kijkt naar wat hij aankan en niets forceert. Jij kijkt verder dan je eigenbelang en kan genieten van het feit dat hij op deze manier gelukkig is. Mooi..heel mooi! Hij is op z'n plekje bij jou!


Wat een lieve reactie <3

Teadske
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-06-14

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:47

Wat zijn jullie een leuk stel zeg! ik vroeg/vraag me af: Wat is nou, volgens jou, echt het meeste veranderd aan Ed?

Ed heeft z'n duidelijke blik in zijn ogen. Je ziet bij die foto van Ed en Armani (dat ze kennis maken in de stal) echt duidelijk een gespannen blik, vervolgens de 2de foto weer een leuke, rustige blik.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 09:20

Teadske schreef:
Wat zijn jullie een leuk stel zeg! ik vroeg/vraag me af: Wat is nou, volgens jou, echt het meeste veranderd aan Ed?

Ed heeft z'n duidelijke blik in zijn ogen. Je ziet bij die foto van Ed en Armani (dat ze kennis maken in de stal) echt duidelijk een gespannen blik, vervolgens de 2de foto weer een leuke, rustige blik.


Dankje!

Ed is in mijn ogen een stuk rustiger geworden omdat er niets meer van hem verlangd wordt. Hierdoor kan hij spanning sneller af laten vloeien. Een situatie als die eerste kennismaking was eerst reden voor hem voor blinde paniek.

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:07

Ik blijf dit een ontzettend mooi topic vinden (vanaf begin gevolgd maar nooit gereageerd) en dat je nog steeds update maakt het extra leuk.

Wat een bijzonder paard, die Edje! Dat uiterst gevoelige en slimme maakt hem een paard om zo heel veel van te houden maar tegelijkertijd ook inderdaad voor velen ongeschikt.

Erg fijn dat TS hem begreep en zo veel kansen heeft gegeven (denkend aan al die onderzoeken en behandelingen en verschillende nieuwe tehuizen) en nog fijner dat ie uiteindelijk op precies de juiste plek bij jou--jullie-- terecht is gekomen!

Ik hoop dat je nog lang zult updaten: het is altijd leuk om een paard door de jaren te volgen, maar bij Ed met z'n geschiedenis en z'n schitterende hoofd is het elke keer weer een klein feestje! :j <3

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 17:28

ja ik had nooit durven dromen dat hij een plekje kon vinden waar de mens hem ook begrijpt en waar hij niks meer moet. (vooral het laatste is heel fijn omdat er bij mij op stal niet altijd het geduld was of de uitzondering gemaak t kon worden)
ben nog steeds iedere dag blij dat het zo is gelopen en jij hem deze kans heb willen geven.
soms mis ik hem nog wel hoor.
want hij heeft niet alleen een gebruiksaanwijzing maar ook een schitterend karakter.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:30

Het was vandaag prachtig weer dus even wat fotootjes geschoten :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gerban
Berichten: 650
Geregistreerd: 28-07-11

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:31

Hij ziet er super uit!

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:23

Wat een ontzettend lief hoofd heeft hij toch..

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:35

herhalen schreef:
ja ik had nooit durven dromen dat hij een plekje kon vinden waar de mens hem ook begrijpt en waar hij niks meer moet. (vooral het laatste is heel fijn omdat er bij mij op stal niet altijd het geduld was of de uitzondering gemaak t kon worden)
ben nog steeds iedere dag blij dat het zo is gelopen en jij hem deze kans heb willen geven.
soms mis ik hem nog wel hoor.
want hij heeft niet alleen een gebruiksaanwijzing maar ook een schitterend karakter.


Laura, je bent uiteraard altijd welkom op stal, de koffie staat altijd klaar.
Mocht je ooit in de buurt van de noord-oost polder zijn dan geef je maar een belletje! :D

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:36

Afbeelding

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:46

De ultieme penny pony <3

Afbeelding

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 02:07

mens vind paard, of paard vind mens...........
jullie passen zo leuk bij elkaar. Vind het bijna een penny-verhaal <3

Vanaf moment 1 ben ik al een 'stille' meelezer, en wat ontzettend leuk dat je nog steeds af en toe updates geeft. :j blijf dat vooral doen! :j

gerban
Berichten: 650
Geregistreerd: 28-07-11

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 08:58

Zoals hierboven al geschreven werd, updates blijven geven hoor!

Edje ziet er super en relaxed uit!
Ik blijf volgen!

paulinebes
Berichten: 451
Geregistreerd: 03-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:01

gerban schreef:
Zoals hierboven al geschreven werd, updates blijven geven hoor!

Edje ziet er super en relaxed uit!
Ik blijf volgen!


Helemaal mee eens!! :j :j Tof om te zien dat het zo goed blijft gaan met hem!