Wanneer ben jij uitgekeken op je zadel/dekje?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:13

Ik behandel mijn zadel alsof ik er een leven lang mee moet doen. Want hoe langer hij meegaat, hoe beter. Maar ooit zal er vast eens een ander zadel komen, als het mijne versleten is.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:17

Mijn zadel gaat eruit op het moment dat het niet meer voldoet. De leeftijd op zich boeit me niet, dat is ook maar een getal. Ik heb nu een KN van 7 jaar oud en zoals dat zadel er nu uitziet kan 'ie zeker nog 7 jaar mee en nog wel langer ook. Heb ook nog een zadel liggen dat zeker 30+ is, mankeert niks aan, het past alleen niet daarom gebruik ik het niet.

Niet meer voldoen kan van alles zijn:
Onherstelbaar beschadigd.
Geen goede pasvorm (meer) voor paard en/of ruiter.
Slijtage op de plekken die je toch niet ziet als ik er op zit boeit me niet, dat voorkom je ook niet, maar als de rest ook echt begint af te takelen ga ik me daar toch aan ergeren. Hoe snel dat me gaat storen hangt ook af van de financiele situatie Haha!
Vooruitgang, als een ander zadel duidelijk beter zit of andere voordelen heeft t.o.v. het oude dan zal ik inruil ook zeker overwegen.


Ik rijd met zadelvormige dekjes dus daar zie je niet zo veel van. Doe niet aan setjes e.d., als het maar functioneel en schoon is.

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:21

Mijn zadel is acht jaar oud, maar ziet er nog goed uit. Ik ga hem dus echt niet inruilen voor een ander exemplaar. Pas als hij niet meer past of ik heb geld teveel dat gaat 'ie ingeruild worden.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:04

Vijf jaar!? Das wel erg lang hoor... Schijnheilig Ik heb nog nooit zo lang met een zadel gedaan maar dat was meer uit nood dan omdat ik graag een nieuw modelletje wou.
Beau`s zadeltje ijvoorbeeld (een Economic, nooit aan beginnen Vingers aflikken ) was na vier jaar zo af dat er scheuren in de kussens kwamen. Toen heb ik maar een nieuwe voor hem gekocht Schijnheilig .
Pjelk heeft ook al diverse zadels gehad. Bij z`n vorige eigenaar had hij een keihard bruin zadeltje wat helemaal doorgezakt was en dus plat op zijn schoft lag. Dat moest dus meteen vervangen toen ik Pjelk kocht en toen kreeg hij dus een merkloos zwart zadel maat veel wat weliswaar goed paste maar mij niet lekker zat. Het is nl. een maatje of 18 inch en ik pas nog in een 16 inch zadel. Daarom koocht ik dit voorjaar een Wintec (17,5inch) maar die bleek toch niet goed te passen. Nu ga ik binnekort MET pjelk adels kijken bij de ruiterspoortzaak. Er is daar ook een bak en dan kunnen we de zadels dus goed testen. En dan koop ik dus WEL een zadel voor de komende 30 jaar oid.