Ik heb momenteel 2 halvestalpaarden, een pinto van 13 en een fries van bijna 4. Hier heb ik wel veel werk mee, in de vakanties kom ik zeker min.6keer per week
en ik de gewone dagen (schooldagen) kom ik 4 tot 5 keer. Naast deze 2 paarden, staat er ook nog een fjord in de weide. Deze heeft een verzorger, maar als zij niet komt. Rij, verzorg,.. ik hem. ( Moet niet, mag. ) De eigenaaresse van de fjord ( waarmee mijn vriendin halvestal doet ) heeft aan mij gevraagd of ik haar jonge merrie wil rijden, trainen,.. voor verkoop. Zij durft er niet meer op en mag hier niet op van haar trainer. Het beest doet werkelijk geen vlieg kwaad, bokt / steigerd NOOIT. Is alleen heel vlot, heel 'hevig' omdat zij nog heel jong is, net zadelmak, en al een dik jaar ( of iets meer) geen beweging heeft gehad.
Nu, ik zie dat echt wel zitten om haar te rijden en klaarmaken voor verkoop ( nog geen kopers ). Als ze heel rustig en tam wordt, houd ze ze bij en anders niet.
Ik heb alleen een probleem... Hoe moet ik hieraan beginnen? Het beest heeft meer dan een jaar GEEN beweging gehad. Dus zomaar ga ik er niet opstappen. Ik zal eerst conditie opbouwen, dan pas rijden.
Ik kan wel geen 3dagen per week komen. Maximaal 2maal per week. ( in vakanties meer natuurlijk )
Dus weten jullie een goed schema om haar conditie op te bouwen. En ook aangepast aan haar leeftijd ( 3,5 )
Groetjes!
) Als ik lessen wil nemen, moet ik ze allemaal zelf betalen. En met 25,00 i/d maand kom ik er niet haha