springen met oude pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilikex

springen met oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 20:13

ik zit met een vraagje:

ik heb nu een pony van 19 jaar oud, mijn pony is helemaaal gek van springen elke x als we op eeen hindernis afrijden gaan die oortjes naar voren(: zo lief! maar nu vraag ik me af, hoe vaak mag je in de week springen met een pony van 19 jaar? ik rij ongeveer 3x & longeer ook nog 1x, ik wil dit ggraag weten! alvast bedankt(:

Tazziexxx

Re: springen met oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:14

Dat licht eraan van paard tot paard.
Ik zou het zelf op zo'n 1 tot 2 keer houden, maar ik ken jouw paard niet ;)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:15

Ik zou sowieso niet vaker dan 1x per week springen. Ook met pony's van 7. Dan word het niet leuk meer, en ook voor zo'n oude pony lijkt het me niet helemaal goed voor zijn rug / spieren etc. Ligt eraan in wat voor een conditie is..

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:16

LianneBos schreef:
ik zit met een vraagje:

ik heb nu een pony van 19 jaar oud, mijn pony is helemaaal gek van springen elke x als we op eeen hindernis afrijden gaan die oortjes naar voren(: zo lief! maar nu vraag ik me af, hoe vaak mag je in de week springen met een pony van 19 jaar? ik rij ongeveer 3x & longeer ook nog 1x, ik wil dit ggraag weten! alvast bedankt(:

ik zou 1 x per week ècht`springen
je zou af en toe een klijn kruisje kunnen doen
en natuurlijk gewoon rijden en longeren

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:19

1x per week is voor mij altijd de max geweest.. De belasting op zijn voorbenen is erg groot bij het springen. Wanneer dit met jonge pony´s te vaak gedaan wordt kan dit op latere leeftijd veel slijtage met zich mee brengen. En op oudere leeftijd maak je vaak sneller dingen stuk en geneest het allemaal wat moeilijker.. Dit is mijn ervaring ermee iig.

Mijn pony is 18 en springt denk ik zo´n 2x per maand. Soms ook wel maanden niet maar dan nemen we weleens een natuurlijke sprongetje buiten, zoals een greppel/slootje.

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 20:20

xBerber schreef:
Ik zou sowieso niet vaker dan 1x per week springen. Ook met pony's van 7. Dan word het niet leuk meer, en ook voor zo'n oude pony lijkt het me niet helemaal goed voor zijn rug / spieren etc. Ligt eraan in wat voor een conditie is..

ze is wel in een goeie conditie, rij haar 3x & longeer 1x per week! ja dat dacht ik ook al 1x per week longeren, maar sommige mensen in mijn omgeving zeiden dat ik meer moest gaan springen..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:55

WWW -> YRT

meganxzandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:41

ik spring ook niet vaker dan 1x in de week want dan gaat de lol er een beetje af :(
en als ik dan gaa springen vind hij het ook heel leuk :)

Roxaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:27

xBerber schreef:

7 Jaar is wel erg jong mijn vriendin haar pony is 7 en gaat de wedstrijden in , dit jaar ook springen.