Aankomende zomer ga ik mijn paard laten inrijden. Tegen die tijd is hij 3 jaar en 4/5 maanden oud. Dit gebeurt op het thuisfront, waarbij ik als grondpersoon functioneer en iemand de eerste paar keer op mijn paard laat gaan en "ruitermak" laten maken. Dit i.v.m. een zwakke onderrug van mezelf, anders had ik het direct zelf gedaan. Wanneer mijn paard braaf is, pak ik hem zelf verder op. Dit kan zijn na 4 weken, maar bijvoorbeeld ook al na slecht 2 weken. Ligt volledig aan het paard
(Misschien goed hierbij te zeggen dat ik dit paard al heb sinds hij 5 maanden oud is; ik hem door en door ken en hij mij natuurlijk ook. Ik kan lezen en schrijven met dit paard
)Ik heb al veel grondwerk met hem gedaan; dit doet hij ontzettend goed. Ben dan ook erg trots op hem
Maar natuurlijk pakt iedereen het ruitermak maken anders aan (Let op! Ik zeg ruitermak en geen zadelmak, omdat hij dit tegen die tijd al is. Dit doe ik wel zelf). Ik heb zelf wel een visie erop en ik ken mijn paard het beste, maar ik sta ook altijd open voor een andere kijk op dingen. Hoe pakken jullie het ruitermak maken van een paard aan? Ben er ontzettend nieuwsgierig naar
!!Het betreft dit paard
:
Tot nu toe heb ik het altijd zo gedaan.
) Anderen zijn net bezig met longeren.