Zien manegeponys eigenlijk wel eens daglicht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

Zien manegeponys eigenlijk wel eens daglicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 10:58

Ik zat zo eens te denken. Toen ik zelf een kind was, kwamen de manegeponys in de zomer elke dag op het land in avond en nacht, en de volgende ochtend werden ze weer naar binnen gehaald voor de lessen. Alle latere maneges waar ik ben geweest in mn leven, heb iik nog nooit gezien dat manegepaarden en ponys naar buiten mochten.
Hoe zit dat eigenlijk op jullie maneges? Komen de paarden en ponys buiten? Hoe vaak?

charysa

Re: Zien manegeponys eigenlijk wel eens daglicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:01

Ik heb pension gestaan op een manege en daar kwamen de pony's alleen sochtends in de binnebak los.. De paarden nog niet eens. erg triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:06

Bij mijn oude manege staan ze op de vrije dagen (zondag, maandag) in de wei. Verder 's ochtends op doordeweekse dagen in de paddock achter de stal.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:08

Zomers gaan de paarden hier lekker het land op, en savonds worden ze opgehaald voor de lessen.

Swinters komen de paarden los in de bak, of buiten. Ze staan nu uiteraard wel meer binnen. Maar ze komen zeker los.

Bij een hoop maneges gebeurt het niet. Maar omdat de paarden hier gewoon buiten komen, ben ik hier met mijn eigen paarden gaan staan. Ik vind het welzijn van de pension en manege paarden even belangerijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:09

Ik vind je titel een beetje misleidend. :+

Natuurlijk zien manege paarden en pony's daglicht, ze rijden toch ook wel eens in de buitenbak? Of ze gaan op buitenrit?

En bijna op alle maneges waar ik kom staan de paarden wel een gedeelte van de dag in de wei of in de paddocks.

Clown_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:10

Ja.ik heb maneges gezien waar ze maandag woensdag en vrijdag dezelfde pony's en paarden in de wei lieten en de andere lieten lessen en tussendoor in het paddock zette.ik vond dat voor een manege best goed geregeld.alleen reed ik 1 les bij een manege waar de pony's en paarden altijd op stal stonden en voor de lessen werden gebruikt...
echt sneu

ilse98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:16

op mijn manege worden alle paarden elke ochtend los gegooit. en zondag de meeste in de wei.

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:17

Elke dag 5 uur in de wei en bij goed weer 24/7 en alleen voor de lessen naar binnen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:19

bij een manege waar ik gestaan heb,
gingen ze zomers sochtend op de wei en voor de lessen binnengehaald.
zaterdags niet ivm de lessen en dan gingen ze meestal zaterdagavond tot zondagavond naar buiten.

swinters gaan ze los in de bak.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:21

Ik reed op een manege daar komen ze gewoon in de zomer overdag op een grote groeps paddock paarden en pony's appart en de kinderen mochten als ze dat konden hun paard eruit halen en anders werd dat voor ze gedaan, en in de winter liepen ze regelmatig in de binnenbak rond in groepjes

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:26

'Manege waar ik wel eens kwam, komen de paarden in de winter hun stal niet uit behalve het rijden, enkel de pension paarden mochten eens in de bak los, of eventjes in de paddock, maar dat is het.
In de zomer staan ze wel buiten, en bij het hoogste punt van de zomer, staan ze ook snachts buiten.

maar zodra er enkel regendruppeltjes valt, staan de manege paarden alweer binnen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:58

VSW-->MA

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:59

Op de maneges die ik ken komen ze ook de wei nog in.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:00

op de manege waar ik wel eens rijd staan de manege pony's in kuddeverband op een enorm weiland. de paarden staan 's nachts op stal en worden na het voeren naar buiten de weide in gedaan en 's avonds na de laatste lessen rond half negen ongeveer weer naar binnen gehaald. genoeg daglicht dus :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:01

Op de manege waar ik gelest heb gingen de pony's de wei in na de laatste zaterdag les en werden dan maandagmiddag weer naar binnen gehaald. En iedere ochtend werden ze in de buitenbak gezet en dan voor de lessen weer binnen gehaald, soms moest je je lespony zelf uit de wei of buitenbak halen.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:03

Bij ons staan een aantal in een grote loopstal waar ze als ze niet meer hoeven te lopen en snacht gewoon naar buiten kunnen. als ze klaar zijn met lessen kunnen ze niet de stal in is er wel een afdak en snachts kunnen ze gewoon rondlopen. de rest komt elke dag in een grote paddock buiten. zomers gaan ze 3 weken 24/7 het land op.

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:04

Bij ons hebben we "paddocks" (soort van grote zandbakken of ze gaan met een groep de buitenbak in) hier komen de manegepaarden/pony's 1x per dag in (1ronde is 2tot2 en een halfuur) en in de zomer gaan ze naar de wei (ong 3uur)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:14

Waar ik met mijn paard in pension sta, gaan de manege paarden/pony´s net zoveel naar buiten als de ´´prive´´´paarden. In de ochtend rond 6.30 naar buiten en in de middag om 13.30 naar binnen, het hele jaar door. In de zomer gaan ze iets langer naar buiten. Ook nu met de sneeuw staan ze gewoon buiten, buiten krijgen ze ook onbeperkt ruwvoer

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:16

in de zomer staan de paarden bijna hele dag op het land aan de manege, de pony`s gaan elke nacht naar een weiland een stuk verderop, de verste ligt op 2km afstand en is heel groot. paarden met pensioen staan daar hele dag en nacht :j

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:17

weer zo'n topic waar maneges onderuitgehaald worden.......

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:18

bij mij op de manege staan ze op sommige dagen in de buitenbak en de oudere paardjes in de wei, in de zomer gaan ze elke dag de wei op en in de zomervakantie als het niet te hard regent ofzo de hele dag.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:18

Op de manege in Hoogezand staan de paarden 24/7 buiten. Worden alleen naar binnen gehaald als ze in de les meelopen en vervolgens weer gewoon naar buiten.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:19

Bij ons worden ze meestal op zondag naar buiten gedaan en in de zomervakantie krijgen ze allemaal omstebeurte een paar weken vakantie op het land en ze staan als t lente word ook gewoon op t land

prugelpiet

ja, ik geloof niet dat maneges hun paarden nooit buiten doen, waarschijnlijk gingen die dan naar buiten als de manege is gesloten, savonds laat?
en bijna iedereen heeft leren rijden op een manege, ook maneges worden gecontroleerd hoor,....

JasmijnJoy

Ik ken alleen maar maneges waar paarden buiten mogen.Waarom zouden ze dat niet mogen. Ik weet dan ook wel dat ze in de winter niet buiten kwamen, of enkel in de bak afentoe.Maar de rest van de tijd stonden die paardjes lekker te grazen hoor :)