Ik reed vaak met stompe spoortjes van 1,5cm en daar deed apollon het altijd perfect mee. Nu rijd ik alweer een tijdje zonder en het gaat opzich nog steeds goed. Maar gister leek het wel alsof d'r benen vast bleven zitten aan de grond...
Vroeg m'n lesgeefjuf

Ze heeft wat scherpere en ik heb er de rest van de les kei fijn mee gereden, ik heb ze maar heel weinig hoeven te gebruiken, pas als ze weer eens vertikte om door te lopen tikte ik haar voorzichtig aan met de spoortjes (ben zelf altijd doodsbang dat ik 'r iets aandoe met die dingen, terwijl ze eigenlijk nooit echt scherp zijn geweest ).
Appie reageerde dan meteen en zo luisterde ze wel weer een kwartiertje goed.
eind van de les zei m'n lesgeefjuf dat zij altijd met wielsporen rijd op haar paard, ik weet hoe dat beest is...niet te beschrijven maar ik geef haar groot gelijk..
Ze doet hem er niks mee, gebruikt ze alleen voor het nodige, op gewone spoortjes reageert ie niet dus was dat een oplossing.
Ook vertelde ze dat ze vaak reacties kreeg van mensen dat die dingen zielig waren (paardenmishandeling enzo) en dat je het anders moest aanpakken door speciale trainingen enzo.
Dat helpt niet (helpt bij die van mij ook niet) bij elk paard even geweldig.
Maar ik word daar soms best gek van dat je zoveel reacties krijgt op sporen, kreeg ik zelf ook toen ik met stompe spoortjes reed.
Ik zou dan het liefst tegen die mensen zeggen dat ze d'r zelf dan maar eens op moeten gaan zitten en dat beest fatsoenlijk z'n rondjes moet laten lopen...
Maar krijgen jullie ook vaak reacties op jou manier van rijden?