Ik heb zitten janken.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Ik heb zitten janken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 15:09

Net werd er op tv weer een docu over Brooke hospital for animals uitgezonden. Bij dierenmanieren op reis.
Wat hebben die arme dieren het daar slecht. Door onwetendheid en armoede vande mensen daar.
Ik zit niet gauw met tranen in mijn ogen, maar nu heb ik ze met tuiten gehuild. Huilen
Vrezelijk wat daar gebeurd. Niet voor te stellen.

Ik moest dit even kwijt hoor. Dit is iets wat niet genoeg onder de aandacht gebracht kan worden. Ik zou spontaan nog en keer lid kunnen worden.
Kunnen we hier op bokt niet iets voor ze organiseren?Om geld in te zamelen? Een veiling ofzo?
Wie heeft een idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:13

Ik heb het een jaar geldeden ofzo ook op tv gezien, en ik zag net dat het idd weer op tv was. Ik zou ook graag wat voor die paardjes willen doen.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:13

een paar minuten geleden vertelde mijn pa er over dat ie ut had gezien... ik heb ut nie gezien want ik zat op school! ik heb wel een keer zo'n actie van hun gezien... egt zielig hoe dieren in sommige landen eruit zien.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:14

Ja goed plan!!!
Zielig hea? Ikke mag gelukkig ook lid worden Haha!
Lijkt me leuk om geld in te zamelen op bokt voor Brooke Hospital...Of ik wil wel alle mensen uit mijn msn lijstje zo'n doorstuur mailtje sturen over Brooke Hospital zodat ze misschien meer leden krijgen...Maare goed idee!!!!

juval

Berichten: 13198
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:21

ik heb me toevallig vandaag aangemeld als donateur.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 15:31

Ik ben ook al een paar jaar donateur van Brooke Lachen

Pas zag ik er nog een documentaire over, daar zag je juist dat er vooruit was gegaan met de hulp van Brooke!
De paarden en ezels zagen er stukken beter uit, ze hielden zelfs een wedstrijd wie het mooiste en gezondste paard had Lachen

Het is wel leuk om te zien dat ze vooruit gaan en dat het écht helpt!

Het is inderdaad in en in triest dat sommige dieren onder zulke omstandigheden moeten leven, maar vaak is het gewoon onwetendheid van de eigenaar. Brooke geeft ook vooral voorlichting aan de eigenaren en hulp aan de dieren.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:04

Ik ben nu drie jaar donateur, heb ik het gevoel dat in ieder geval nog iets doe! Het is echt verschrikkelijk... Verdrietig

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:39

Ik ben ook al lid... Maar een leuke inzameling lijkt me wel wat..

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:45

Ben geen lid, maar ik vind het ook altijd verschrikkelijk om te zien!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:47

Ik ben al een aantal jaren lid. En ieder jaar gaat er, behalve de lidmaatschapsbijdrage, ook nog een extra bedrag naar Brooke dat ik uitspaar doordat ik geen kerstkaarten verstuur. De meeste mensen die voorheen kaarten van me kregen weten dat ik niets meer stuur, en dat het geld naar Brooke gaat. Dat scheelt mij een hoop werk rond de kerstdagen, en helpt de paarden en ezels in die landen waar hulp en scholing nodig is....

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 16:56

Ik ben (nog!) geen lid, maar ga het zeker worden! Ik heb er 2 jaar geleden een keer iets over gelezen in een blad, maar ik had het geld er nooit voor om de kosten te betalen. (ik heb altijd geld tekort Tong uitsteken) Maar nu ga ik mijn leven (beter gezegd die van de paarden daar Haha! ) beteren, en ik ga nu echt geld opzij leggen zodat ik die arme beestjes kan helpen!
Ze zijn er écht verschrikkelijk aan toe!!

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:16

ik heb net vanmiddag men acceptgiro op de bus gedaan. dat voelt echt goed!! OK dan! dus ik stel voor dat we dat allemaal doen dan doe je al heel veel dan hoef je niet perce een aparte actie te houden als nou iedereen (en dat zijn er nog al wat) van bokt zich lid maar dan ben je al ene heel end *LOL*

dus allemaal doen he jajajajaja *LOL* op www.brooke.nl kan je je aanmelden en krijg je binnen een paar dagen een acceptgiro thuis gestuurd.

groetjes

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:42

Ik ben al een paar jaar lid. Eens in de drie maanden krijg ik dan een blad van ze toegestuurd wat ik maar ongelezen wegstop. Ik kan die foto's niet zien zonder in een woede-aanval uit te barsten. Ik snap het wel: die mensen hebben geen eten om zichzelf overeind te houden dus laat staan hun paard of ezel. En dan kijk ik maar eens naar buiten naar al die volgegeten paarden- en ezelbuiken waarbij het grootste probleem is: hoe zorg ik ervoor dat-ie niet te dik wordt. Rare wereld! Verward Verward Verward

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:47

Ik ben ook al een paar jaar lid...en een van mijn zusjes heeft er een keer een spreekbeurt over op school gehouden..halve school gelijk lid. Dat slaat aan, maar inderdaad vreschrikkelijk hoe die paarden eruit zien die arme beesten, die mensen zelf kunnen er ook weinig aan dioen want die hebben gewoon het geld niet..,maar onze paarden mogen zeker niet klagen...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:59

Zo kan je eens zien hoe rotverwend wij hier worden. Terwijl wij hier kwaad zijn omdat de koekjesdoos op is, lopen die mensen soms kilometers voor een beetje vervuild water. En terwijl wij boos zijn dat we de allernieuwste gsm niet krijgen, zien zij het meest onozel stuk kleed als iets waardevols.
Dat de paarden die daar lopen zo slecht er aantoe zijn is verschrikkelijk, maar de eigenaars valt niets te verwijten. Ze zijn al blij als ze zelf genoeg eten hebben, en ze houden volgens mij hun paarden ook niet voor hun hobby daar, maar om de arbeid dragelijker te maken. Ook hebben ze nooit die jarenlange lessen(al dan niet privé) gehad die wij hier hebben, waardoor ze sommige verkeerd met hun paard omgaan.
Ik ben echt superblij dat een organisatie als brooke hier iets aan doet OK dan! Want wij zijn het deel in de wereld dat teveel van alles heeft, en wij kunnen die mensen een handje helpen in de verzorging van hun dieren.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:06

Tis allemaal heel zielig jah. Ik durf dat soort progammas ook niet meer te kijken.

Nadeel van geld doneren (naar wat voor doel dan ook), de helft komt maar aan waar het moet zijn. Das natuurlijk wel iets maar ik zou er liever zelf nog wat aan gaan doen, meehelpen als vrijwilliger ofzo. (ben ik al bij greenpeace)

K zeg ook altijd als k de lotto ofzo win gaat er een flink deel naar zon goed doel

Een veiling is wel een goed idee!!! *LOL*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:56

Ja ik heb het ook gezien, echt vreselijk vooral dat ze die karren gingen blokkeren en dan het paardje zo hard mogelijk slaan om te laten zien hoe sterk hij wel niet is

En dan maak ik me druk bij mijn eigen paard om een plek aan haar zijkant die ze geschuurd heeft langs een paal precies op de plek van de beugel, zodat ik denk dat iedereen denkt die heeft er even lekker met de sporen in getrapt ofzo