Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Het is in ieder geval wel iets waar ook in mij enorm aan stoor ja. Maakt dat je heel goed moet zoeken om een leuk, relaxed plekje te vinden. Ashley5760 schreef:Ja brabant/limburg (deel gelderland) zijn meer de "paarden provincie's" van oudsher.
Dit zie je ook nog erg terug in niveau (niet om te beledigen maar qua hoeveelheid en niveau zitten die provincie's toch vaak "hoger").
Zo ken ik bv mensen die 2/3u gaAn rijden naar zeeland of utrecht om daar selectie te rijden voor de nederlandse (meer kans) en daar dus lid zijn van club maar wel in limburg wonen. Beetje sneu natuurlijk maar ken er meer en zal niet voor niks zijn.
"Vroeger" ging men ook nog eens dik naar zeeland naar de keuring had je meer kans om ster te worden.

) verschilt het enorm per stal. Ook hier in de buurt heb je plekken waar je je spring- of dressuurpunt makkelijk kunt halen. Qua springen schijnt hier behoorlijk pittig gebouwd te worden tov andere regio's. Mar ach... Het is maar net wat je gewend bent. Volgens mij heeft de KNHS prima richtlijnen en ik vind dat niveauverschil per regio meestal maar een hoop geblaaskaak. 

, of niet veel haha.