Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Belangrijkste is dat je voeten niet te ver onder de buik van het paard uit gaan komen.
jowien schreef:omdat jury's soms een wat langere ruiter op een pony niet zo mooi vinden passen.
En de rassen die ik ken met de C-hoogte zijn eigenlijk zelden stevig, maar eerder fijn en chique. Dus welk ras zou je dan in gedachte hebben?
Ik weet niet of je ook wedstrijden wilt gaan rijden, maar dan moet je op je 18e bij de paarden starten. Maar dat mag natuurlijk ook met een pony. Succes met zoeken! 
Sammie schreef:jowien schreef:omdat jury's soms een wat langere ruiter op een pony niet zo mooi vinden passen.
Dat IS ook geen gezicht, bovendien heeft zowel de ruiter als de pony last van een te grote ruiter. Passende zadels is een probleem en je moet je knieeen in je nek leggen wil je nog een beetje kunnen aandrijven.
Het enige wat je nog op 'pony' formaat kan aanschaffen, maar eigenlijk gewoon een paard is is een Fjord of een Haflinger, maar als je 1.72m wordt dan is dat ook nog maar nét aan (en dan moet je sowieso een breede hebben). Ken iemand die 1.74 is en op een Fjord van rond de 1.40 rondhobbelt. Gewoon echt GEEN gezicht. Ze kan zo meelopen. Ik ken ook iemand die zelf rond de 1.62 is en die past idd prima op een E pony van 1.55.
Een C of D pony (en dan doel ik dus niet op een Fjord, IJslander of Haflinger) aanraden aan iemand van 1.62m die nog in de groei zit begrijp ik echt nietEn de rassen die ik ken met de C-hoogte zijn eigenlijk zelden stevig, maar eerder fijn en chique. Dus welk ras zou je dan in gedachte hebben?
A-pony: tot 1,17 meter
B-pony: 1,17 tot 1,27 meter
C-pony: 1,27 tot 1,37 meter
D-pony: 1,37 tot 1,48 meter
E-pony/klein paard: 1,48 t/m 1,569 meter.
S_uus schreef:Dat mag jij vinden hoor, maar ik heb het over C of D pony’s (met als uitzondering de Haf of Fjord), waarvan ik weinig breede rassen van ken alleen hele fijne..Vind dit een beetje kort door de bocht.
Iemand van 1,80 heeft 2 hafs van 1,47 of zo ik zou er niet snel voor kiezen maar met misstaat niet meteen zo erg als je hier benoemd.
Ik ben ook 1,75 en mijn pony is 1,51 ik heb geen last met aandrijven en ook niet de benen in mn nek, heb mijn spoortjes niet belachelijk hoog op mn laars omdat ik er anders niet bij kom, zadel ligt prima voor mij en natuurlijk mijn pony.
Ik rij ook wedstrijden en jawel tussen de paarden en geen jury er ooit (negatief) over gehoord nooit nare punten daardoor op mijn protocollen gehad en rij ook gewoon tussen de prijzen.
Asra is ook niet breed gebouwd en ik loop ook niet mee.
Last van mij? als dat zo was had de instructrice die ik nu heb en nog een bekende is ook, mij nooit les gegeven.
Omdat jij vindt dat jij op een pony van 1.51m past zou iedereen dus maar moeten passen op een pony van 1.51m?Citaat:De hoogte van het paard ligt een beetje aan zijn eigen omvang. Een breed paard van 1.62 zou je makkelijk kunnen hebben, terwijl je op een smal paard van 1,70 bijv. er nog onder uit komt.
De meeste van die rassen zijn nog lekker standaard (extra) breed en rond. 
Sammie schreef:S_uus schreef:Dat mag jij vinden hoor, maar ik heb het over C of D pony’s (met als uitzondering de Haf of Fjord), waarvan ik weinig breede rassen van ken alleen hele fijne..Vind dit een beetje kort door de bocht.
Iemand van 1,80 heeft 2 hafs van 1,47 of zo ik zou er niet snel voor kiezen maar met misstaat niet meteen zo erg als je hier benoemd.
Ik ben ook 1,75 en mijn pony is 1,51 ik heb geen last met aandrijven en ook niet de benen in mn nek, heb mijn spoortjes niet belachelijk hoog op mn laars omdat ik er anders niet bij kom, zadel ligt prima voor mij en natuurlijk mijn pony.
Ik rij ook wedstrijden en jawel tussen de paarden en geen jury er ooit (negatief) over gehoord nooit nare punten daardoor op mijn protocollen gehad en rij ook gewoon tussen de prijzen.
Asra is ook niet breed gebouwd en ik loop ook niet mee.
Last van mij? als dat zo was had de instructrice die ik nu heb en nog een bekende is ook, mij nooit les gegeven.
Een pony van 1.51 is sowieso een E-pony, dus ik begrijp jouw vergelijking eigenlijk niet zoOmdat jij vindt dat jij op een pony van 1.51m past zou iedereen dus maar moeten passen op een pony van 1.51m?