handen omhoog bij rijden!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annekeh

handen omhoog bij rijden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:40

Hoi Bokkers /3 ,

Vandaag heb ik weer even gereden op een friesje (soort verzorg) De eigenaar was ook aan het rijden op een andere fries. Ze gaf mij wat aanwijzingen! o.a. ook dat je je handen wat meer omhoog moet doen. Maar bij mijn les zeggen ze juist daat ik mn handen naar beneden moet doen, maar dat komt omdat ik dan steun zoek in de teugels! Toen moest ik gaan draven en mn hadne opzij doen (teugels los) en lichtrijden, en toen op mn buik en toen naar voren naar het paard zn oren en toen weer naar de borst en 10 cm naar beneden. Datvondt ik wel lekkerrijden! We hebben ook nog even een klein blokje omgeweest om het erf (was leukk) En op de namiddag was ik met ook een vriendin naar haar verzorgfries en daar heb ik het dus wat op geoefendt! Ik vindt het veel lekkerder rijden dan als je je handen naar beneden hebt!

Groetjess

delerium

Re: handen omhoog bij rijden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:23

RT-P -> YRT

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:25

Wat is omhoog en wat naar beneden? Je moet je handen ongeveer een handhoogte boven en een handhoogte voor het zadel houden. Maar ik heb eens een meisje gezien dat haar handen zo hoog deed dat het hoofdstel bij de pony uitviel!

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:58

Maartje1990 schreef:
Wat is omhoog en wat naar beneden? Je moet je handen ongeveer een handhoogte boven en een handhoogte voor het zadel houden. Maar ik heb eens een meisje gezien dat haar handen zo hoog deed dat het hoofdstel bij de pony uitviel!

hoe heeft dat meisje dat gedaan dan??!

ik zou gewoon je handen houden zoals je dat zelf wil(uiteraard niet te laag of te hoog)

annekeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 22:17

Maartje1990 schreef:

mm...? oke! bou ja ik heb dus geleerdt dat je het nog wat hoger moet doen dan het zadel onegveer bij je navel en dan 5/6 cm naar beneden

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:20

wij hebben dit wel met een jonge pony gedaan. deze wou stees bokken en door haar hoofd hoog te houden ( teugels hoog ) kon ze dit neit

Pitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:14

Bij de manege had ik ook altijd geleerd om mijn handen heel laag te houden en een behoorlijk eind uit elkaar...
Toen ik een verzorgpony kreeg heeft de eigenaresse me daar ook meteen op gewezen. :j

annekeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:24

Pitch schreef:
Bij de manege had ik ook altijd geleerd om mijn handen heel laag te houden en een behoorlijk eind uit elkaar...
Toen ik een verzorgpony kreeg heeft de eigenaresse me daar ook meteen op gewezen. :j

ja inderdaad bij les moet ik ze juist naar beneden

charissa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:28

volgensmij zeggen ze op de manege altijd handen omlaag, omdat er nogal veel kinderen zijn die de paarden heel erg in hun mond trekken met de handen omhoog !

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:09

Wat ik altijd heb geleerd [oa op de manege] is dat je je armen langs je lichaam moet doen en je handen weer een bepaald verband met je ellebogen moeten zijn. Ik krijg er eigenlijk weinig commentaar over eerlijk gezegd maar ik weet niet wat jij hoog en laag vind. Misschien dat je een foto hebt van wat jij ' hoog' vind en wat jij 'laag' vind?

annekeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 10:53

charissa90 schreef:
volgensmij zeggen ze op de manege altijd handen omlaag, omdat er nogal veel kinderen zijn die de paarden heel erg in hun mond trekken met de handen omhoog !

of ze zoeken steun dan als ze draven

annekeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 10:53

xChou schreef:
Wat ik altijd heb geleerd [oa op de manege] is dat je je armen langs je lichaam moet doen en je handen weer een bepaald verband met je ellebogen moeten zijn. Ik krijg er eigenlijk weinig commentaar over eerlijk gezegd maar ik weet niet wat jij hoog en laag vind. Misschien dat je een foto hebt van wat jij ' hoog' vind en wat jij 'laag' vind?

dan moet ik die nog us een keer maken ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:56

annekeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 11:07

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:08

Daar kan je een beetje zien hoe je hoort te zitten en hoe je je handen hoort te houden. ;)

casapret

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:57

Ik had een wedstrijd op een manege pony en het commentaar van de jurry was ha.den net boven def je handen schoft ik denk zelf of je ha.de een vuist hoogte boven het zadel ongeveer

casapret

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:58

Of amders een vuist overdwars