ouders overhalen?!?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Schaapje8

ouders overhalen?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 16:53

Heey
Ik wil heel graag een eigen pony kopen...
Maar mijn ouders zeuren om de kleinste dingentjes...
Hebben jullie een tip voor me om er voor te kunnen zorgen dat ik een eigen
pony krijg??

Liefs,

Annenas

Re: ouders overhalen?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:55

over wat voor soort dingen zeuren ze?
heb je wel door wat er bij komt kijken?
kan je bijvoorbeeld de stallingskosten elke maand betalen?
en als de pony ziek wordt, kun jij dan de DA kosten betalen of misschien zelfs een operatie?

Schaapje8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:00

Jaa daar over zeuren we het meeste maar mijn moeder bijvoorbeeld die
is doodsbang voor paarden... Van de week vloog mijn verzorgpony er van door
en dan gaat ze zowat gillen terwel alles wat mijn moeder doet echt veel geld kost..
Mijn hond die werd ziek enzo en daar betalen we denk ik even veel voor dan
voor een paard..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:03

Daar verkijk je je op.
Een hond kost een tiende van een paard als het echt raak is.

In jou ogen is het zeuren, maar ik vrees dat jij je enorm verkijkt op de kosten van een eigen paard.
Je ouders zullen alleen maar realistisch zijn.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:06

lees dit maar eens: http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten
paard heeft een stalling nodig, eet meer en tuig is ook niet goedkoop.
DA kosten zijn ook nog eens duurder voor een paard dan voor een hond.

hond eet minder dan een paard en een halsband + riem is toch wat goedkoper dan een zadel + hoofstel en alle andere toebehoren die je nodig hebt.

Schaapje8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:19

Ik heb het ongeveer uitgerekend
voor mij kost het:
€4525 voor alles dus spullen en maandelijkse verzorging en behoeftes!!
Dus het is inderdaad wel duur ik denk dat ik
ook wel de helft kwijt kan zijn aan de hond of iets meer..

Maar het is wel veel geld..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:22

de aanschaf is eenmalig, tuig moet ooit vervangen worden.
stallingskosten zijn maandelijks en voer ook.

het is dus niet alleen maar 4525 euro,, maar ook nog de terugkerende kosten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:24

En elk jaar weer dat je zo'n groot bedrag kwijt bent.
Ik had makkelijk kunnen studeren en een auto kunnen kopen van wat ik al kwijt ben aan een pony :=

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:26

mijn advies: full time werken zodat je hem volledig zelf kan onderhouden en van niemand afhankelijk bent...zo moeilijk is het toch niet? Weleens aan je ouders gevraagd waarom exact niet? Waarschijnlijk om de maandelijkse kosten nog zonder alles wat erbij komt kijken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:27

Ik zou zeggen, pin geld van je rekening; doe dat door de versnipperaar en bedenk dan: zo voelt het ook als je een paard moet bekostigen! T geld verdwijnt sneller dan je het hebt verdient :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:27

Minstens vuurneon... Ik denk dat je je, zoals Silence zegt, enorm verkijkt op de kosten. Zal je eerlijk zeggen dat ik dat zelf ook heb gedaan. Ik red het wel hoor, daar niet van, maar ik dacht dat ik (veel) minder kwijt zou zijn.

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:30

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:04

misschien is het een idee om na te gaan hoeveel je zelf kunt betalen, hoeveel tijd je hebt, en met echt goede argumenten komen aanzetten, bijv. ik verdien ... per maand, en daarmee zou ik ...... deel van de kosten kunnen betalen, en ik heb genoeg tijd want ..... en daar en daar en daar kunnen we hem stallen...., en als we per .... .... apart leggen hebben we snel een noodpot van ..... enz. enz.

tegen de tijd dat je klaar bent met zo een lijstje maken heb je of een echt goed argument, of zelf wel beseft dat het allemaal geen zin heeft.

Geaa05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:11

Woogy schreef:
mijn advies: full time werken zodat je hem volledig zelf kan onderhouden en van niemand afhankelijk bent...zo moeilijk is het toch niet? Weleens aan je ouders gevraagd waarom exact niet? Waarschijnlijk om de maandelijkse kosten nog zonder alles wat erbij komt kijken...

Helemaal mee eens. Ik heb geluk dat Iejoor zijn stalling niet veel kost, maar hij is pas op stalling gegaan toen ik een fulltime baan had. Dat heb ik een jaar gedaan, nu zit ik weer op school maar ik red het nog allemaal doordat ik een vergoeding krijg van stage en een bijbaan heb. Als ik het niet meer haal qua kosten komt Iejoor naar huis. Ik heb een gratis wei achter de hand van de buren (thuis mag hij niet staan ook al hebben we paardenstallen).
Dus zo'n back-up plan is ook altijd wel handig als je nog geen vast inkomen hebt.
Succes ermee.

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:42

als je je paard stalt bij een manege krijgt hij/zij ook voer dus dat scheelt wat
ik heb mijn ouders bijna overgehaalt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:26

Een manege kost flink wat geld om je paard te stallen :=

Prijzen van €200,- tot €500,- PER MAAND
en dat is meestal niet een inclusief het voer dat je paard nodig heeft of bekappen/enten

En als een paard ziek word/iets krijgt...

En wat als je straks te weinig tijd hebt bv met studie?
Het is écht niet leuk om je paardjes weg te moeten doen omdat je geen tijd meer over hebt. Bedenk goed wat eerlijk is voor het paard EN je ouders voor je doorzeurt ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:30

irisjhuuu schreef:
als je je paard stalt bij een manege krijgt hij/zij ook voer dus dat scheelt wat
ik heb mijn ouders bijna overgehaalt

Enig idee wat stalling bij een manege gewoonlijk kost? En hoeveel die paarden dan buitenkomen om gewoon paard te zijn?

TS: gewoon gaan werken en sparen, dan kun je mettertijd gewoon zelf een pony kopen. Het lijkt me eerlijk gezegd ook niet verstandig als ouders een pony kopen als ze zelf niets van paarden weten en er zelfs bang voor zijn.

Een paard/pony kost gewoon elke maand weer een hoop geld, dat moet je er wel voor (over) hebben.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:39

Ik was eigenlijk van plan om te typen dat we dit meisje van 12 jaar lekker moeten laten fantaseren over haar eigen penny pony en over een paar jaar spreekt ze wel anders..

Maar toen ik in haar profiel zag dat ze 17 was schrok ik wel even:p Je gedraagt/klinkt in elk geval als een 12 jarig kind die zeurt om een pony.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:14

Duuk2011 schreef:
Ik was eigenlijk van plan om te typen dat we dit meisje van 12 jaar lekker moeten laten fantaseren over haar eigen penny pony en over een paar jaar spreekt ze wel anders..

Maar toen ik in haar profiel zag dat ze 17 was schrok ik wel even:p Je gedraagt/klinkt in elk geval als een 12 jarig kind die zeurt om een pony.

dacht dat ik de enige was die dat dacht :')

maar meid, doe het niet, denk dat je beter goed kan sparen, vast werk kunt hebben en dan als je wat ouder bent een eigen paard kunt kopen. weet niet hoe groot je bent, maar 17 jaar en een pony.. ik zelf ben ook 17 en zou echt niet meer op een pony passen! (tenzij die breed gebouwd is)
spaar nog lekker verder en denk er over een jaar of 5 nog eens over na!
ik heb het geluk dat mijn ouders mijn paard gekocht hebben, maar als ik het zelf zou moeten betalen zou dat mij ook niet lukken terwijl ik toch elke week 15 tot 20 uur werk.

Gallop3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:19

ik spaar alles zelf bij elkaar!
mijn ouders vinden dat prima en ik zeg altijd al regent het nog zo hard ik ga er gwn heen en dan ga ik in de regen naar de stalling van mijn toekomstige paard en weer terug wel voor niks gefietst maar zo bewijs ik dat ik er echt wel heen ga en al helemaal met een eigen paard!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:22

17 is toch helemaal geen handige leeftijd voor een eigen paard? Ik neem tenminste aan dat je een jong gezond paard wilt dat nog zeker 10 jaar mee kan? Over een paar jaar ga je op jezelf wonen en is de situatie helemaal anders, wie weet kun je dan helemaal geen paard betalen. En op je 27e nog thuis wonen wil je dan ook niet meer gok ik, dan zou je het paard misschien wel weg moeten doen, vreselijk!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:56