Ik weet niet goed waar ik dit onderwerp moet plaatsen maar wij geven in de zomervakantie een ponykamp. En ik vroeg me af wie er leuke spelletjes kent voor op je paard te doen? Alle tips welkom!
Stoelendans, estafette, tikkertje (moet je wel brave pony's hebben), schipper mag ik overvaren, annemaria koekoek, quiz (iedere keer als je een vraag goed hebt een letter verder gaan staan en zo de bak rond)
wij hadden altijd een spelletje dat de instructrice een getal zei en daarbij hoorde een opdracht 1 = knieën omhoog (en uit de beugels) 2 = neus tussen je benen/knieën 3 = handen los (als een vliegtuig zegmaar) ze zei het dan steeds sneller achter elkaar en als iemand iets fout deed moest je voor straf op en afstappen (op de correcte manier) zodat we dat beter leerden ofzo, en ook voor je balans want we moesten het eerst doen als de pony's stilstonden en daarna als ze stapten en degene die durfden mochten het in draf proberen.
Voor gevorderde ruiters: Springen, als je 'm er niet afgegooid heeft of geweigerd, ga je door naar de volgende ronde. Is ie erafgegooid of geweigerd ben je af. Wie het hoogst komt wint?
Speurtocht, tikkertje, paardenvoetbal, quiz, schoonheidswedstrijd(Wie zijn paard binnen een uur het mooiste gepoetst en ingevlochten heefd) ,een cross, springen zonder zadel, salommen(met pionnen, twee rijen met pionnen naast elkaar en dan welk paard als eerste aan de overkant is)