Ponykamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LUNNAAX

Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 20:30

Wie weet er een leuk ponykamp in Nederland niet te duur?

Ellen_1990

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:31

Dan heb je nog de vragen:

Welke provincie
Wat wil je voornamelijk doen (lessen, buitenrijden)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:31

BRT -> MA

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 20:37

Maakt niet echt uit waar, en ik wil graag buitenrijden

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:46

Het fjordenpaard, in Drenthe, rijdt je heel veel buiten

Manege Jan Dolfing, Drenthe, krijg je ook lessen, maar ook veel buitenritten + een dagrit

Knowhow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:02

Je zou eens kunnen kijken op www.manegestevenshof.nl

Ligt in een bosrijke omgeving, geven dressuur en springlessen maar gaan ook lekker naar buiten. Veel leuke activiteiten, tijdens het kamp is er bijvoorbeeld ook een workshop paardenmassage, heel gaaf om mee te maken. Kosten 245 per week en je kan ook je eigen pony of paard meenemen.

Succes!

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:04

Www.eik.nl

ok heb hier de mooiste jaren ponykamp gehad :D je rijd er ook buiten,
Is in overijssel

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:10

Erve Meenderinkboer is echt een aanrader, wel aardig aan de prijs, maar dan heb je ook een superweek van zaterdag tot zaterdag. Ik ben bij 3 verschillende ponykampen geweest, 2 keer bij Erve Meenderinkboer en een keer bij de Hoeven en de Burght, en EM is echt het allerleukst, hoewel die andere ook wel leuk waren. Je rijd er iedere dag 2 keer waarvan minstens 1 keer per dag een buitenrit, de andere keer is verschillend, soms een buitenrit, soms een les. 1 dag heb je springen, dan krijg je 's morgens springles, 's middags springen in het bos en 's avonds een springwedstrijd, de hoogte van het springen stelt alleen niet zoveel voor. Het is echt een heel gezellig kamp, de leiding is leuk, de pony's zijn leuk, en het is gewoon een superleuk kamp! Er zijn vaak kinderen tussen de 11 en 17 jaar, soms een paar die jonger zijn. De eerste keer dat ik er was waren we met een stuk of 25, de tweede keer met ongeveer 18, maar dat was in de meivakantie, in de zomer is het vaak drukker en in de herfst en het voorjaar is het vaak veel rustiger.

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:08

Ponykamp Ameland!

Bijna elke dag een buitenrit over het strand, daarnaast ook in de bak rijden en andere leuke activiteiten. Kijk voor meer informatie op www.ponykampameland.nl

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:40

Ravenna19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:55

Manege van Loon! in Loon op Zand.
Hier rijd je 2 uur per dag buiten en 1 uur in de bak of op de weide.
Super leuke en gezellige leiding!! En super leuke paardjes!!

En het Fjordenpaard is ook wel leuk! Hier rijd je 2 uur per dag buiten
En heb je wel meer vrij tijd, en ga je ook wel zwemmen en 'winkelen'
Verder moet je veel je eigen tijd invullen..

ikbenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:50

Hallo, ponykamp ameland is leuk, ik ben er zelf 3x geweest.
Maar als het regent, moet je de wei in om je paard te halen, buiten opzadelen, en nog eens een half uur naar de binnenbak rijden. En er zitten ook meestal wel wat beestjes in de kamer =S
maar voor de rest is het wel leuk, de buitenritten over het strand zijn oke. je gaat in een rustig galopje wat zij hard noemen =O En je gaaat meestal ook de zelfde route. btw je moet ook een lange weg naar het dorp lopen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:38

@ikbenamy dat klinkt alsof jij het helemaal niet leuk gehad hebt!

Bij fjordenpaard rijd je alleen maar buitenritten, heerlijk is het! Ook in de regen maar hier heb je vast een regenjas voor! Je hebt crosspaden waar je echt hard gaat galoperen en er zijn ongeveer 50 kinderen dus als je er alleen heen gaat maak je heel snel nieuwe vriendinnen!
Op woensdag maak je een dagtocht van maarliefst 5 uur! Er is ook een meer waarbij je met mooi weer met de paarden doorehen stapt/draaft en ook ga je zelf zwemmen bij het ronostrand maar ook een keer in het zwembad! En vrijdag avond is er nog eens en hele leuke bonte avond, als het niet geregend heeft en kampvuur en lekker laat naar bed met een spanend spookverhaal (voor de liefhebbers) echt een supe ponykamp! Ik ben er jaren op kamp geweest!

Ravenna19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 02:09

Tijdens mijn kamp bij het Fjordenpaard zijn er heel wat kinderen naar huis gegaan.. Ik denk dat dit wel wat zegt over het kamp?!

Al moet ik toegeven, dat als je met een leuke groep ofzo op kamp bent, het wel gezellig is!

Verder is 'Manege Van Loon' echt een aandrader! :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 06:23

Ik ben er 7 keer op kamp geweest en nu 4 keer leiding geweest, en heb 2 keer 2 kinderen naar huis zien gaan.. Ivm ziekte en ivm heimwee.. Als kids himwee hebben kan het kamp nog zo leuk zijn.. Daar kom je niet zomaar overheen :) maar zoals jullie lezen ben ik heel erg blij dat ik vroeger dit ponykamp gevonden heb, en dit gun ik andere mensen ook!

Minute

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:19

Manege RCA heeft erg leuke kampen. Er worden veel buitenritten gemaakt, maar er wordt ook goed les gegeven. De manege ligt in Appelscha, aan het Drents-Friese Wold, en heeft dus een erg mooie omgeving. De slaapkamers zijn goed en de sfeer is altijd gezellig! Meer informatie staat op de website: http://www.manege-rca.nl/index/ponykamp/
Als je nog vragen over de manege of het kamp hebt kan je ze aan mij stellen. :)

ikbenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:41

Britt_Sisi schreef:
@ikbenamy dat klinkt alsof jij het helemaal niet leuk gehad hebt!

Bij fjordenpaard rijd je alleen maar buitenritten, heerlijk is het! Ook in de regen maar hier heb je vast een regenjas voor! Je hebt crosspaden waar je echt hard gaat galoperen en er zijn ongeveer 50 kinderen dus als je er alleen heen gaat maak je heel snel nieuwe vriendinnen!
Op woensdag maak je een dagtocht van maarliefst 5 uur! Er is ook een meer waarbij je met mooi weer met de paarden doorehen stapt/draaft en ook ga je zelf zwemmen bij het ronostrand maar ook een keer in het zwembad! En vrijdag avond is er nog eens en hele leuke bonte avond, als het niet geregend heeft en kampvuur en lekker laat naar bed met een spanend spookverhaal (voor de liefhebbers) echt een supe ponykamp! Ik ben er jaren op kamp geweest!

Nah het was wel heel leuk !
Maar we hadden veel regen en op een gegeven moment werden we daar wel gek van en konden we steeds niet rijden =(

loisevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:40

voor ongeveer de zomer KNHS instructie weken, schijnt heel leuk te zijn ik ga ook met mn nieuwe pony :D

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:38

Een echte aanrader:
Manege de Eekwal in Emmen!
www.eekwal.nl

Echt geweldig ponykamp, niet duur voor wat je er voor terug krijgt. Top locatie, gelijk aan het bos. Veel keuze qua paarden die bij jouw wensen worden verdeeld. Groepen op niveau ingedeeld, vrijwel elke dag een buitenrit en een dressuur of springles. Als je meer wil weten kun je een pb sturen!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:40

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:48

ben zelf jaren naar de burght geweest en ben er nu 3 jaar lang leiding. Echt een top kamp super leuk altijd gezellig en heel mooi! en ontzettend lekker eten... Heb je daar eens de jachtschotel geproefd, dan wil je NIETS maar dan ook NIETS anders meer! MMMMMMM

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:50

Ponykamp de hoeven! Echt een super gezellig ponykamp groep.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:53

Floemii schreef:
ben zelf jaren naar de burght geweest en ben er nu 3 jaar lang leiding. Echt een top kamp super leuk altijd gezellig en heel mooi! en ontzettend lekker eten... Heb je daar eens de jachtschotel geproefd, dan wil je NIETS maar dan ook NIETS anders meer! MMMMMMM

Hahaha, inderdaad die jachtschotel weet ik ook nog :') Hahaha HEERLIJK. Alleen daarvoor moet je naar de burght :p

ChocoxPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:55

Het Fjordenpaard moet je niet heen als je niet tegen grote groepen kan.. dat kan ik je wel vertellen. Ben zelf een keer naar het Fjordenpaard geweest, afgelopen zomer. Niet mijn ding, we hadden 53(!) kinderen. Dat vond ik een beetje groot. Ik ben nu zelf 13 en we werden bij de kleintjes van 6 tot 10 gelegd, best jammer maar dat komt omdat er meer grotere meiden waren. Het is wel heel gaaf dat rijden, maar wel erg groot.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:42

stal t hoefijzer in zwiggelte is erg leuk! je rijdt elke dag buiten :) en manege hollak in ommen is ook erg leuk :)