Denver V ( v.indoctro) @ work in het chique

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vilouma

Denver V ( v.indoctro) @ work in het chique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 11:33

Hoi!

Ik heb Denver is een keer in de knotten gezet in 5 minuutjes tijd en hem op de foto laten zetten,want echt goede duidelijke rijfoto's had ik nog niet. Hij doet het op het moment erg goed, hij is nog wel heel onstabiel, klapt er af entoe een keer uit voor, maar wanneer je dan met je been weer erbij rijd, is dat zo opgelost, we zijn nu aan het werken aan zijn balans, hij heeft er sterke stukken tussen zitten maar gaat in galop nog wel erg loeihard de baan door haha. Wanneer zijn balans goed is gaan we werken om hem meer op het achterbeen te krijgen en wat te kunnen spelen in zn hoofd halshouding. Denver is van mensen die bij mij op stal staan en ben erg blij dat ik hem mag rijden en volgend jaar mag uitbrengen :)

Denver V
4 jaar
Indoctro x argentinus x cocktail
1.60

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet teveel tillen Do, hij heeft zelf 4 benen om op te lopen.. Maar technisch is hij hier wel fijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Training dag erna

Afbeelding

Afbeelding

En mn lieve vriendje mag ook nog op de foto :D
Afbeelding

Mexxuna

Re: Denver V ( v.indoctro) @ work in het chique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:43

Leuk dier, Denver!

Ik ben benieuwd hoe hij het op wedstrijd doet, probeer hem alleen wat meer op eigen benen te laten lopen, af en toe ziet het er wat "hangerig" uit..!
Succes met 'm! :)

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:05

en probeer zelf met je bovenlijf recht te zitten en goed vooruit te kijken nu zit je heel krom misschien ga je daarom ook te veel dragen.

kirishu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:54

moet het toch even kwijt: wat een prachtig paardje!!!
je rijd wel een beetje met piano handjes :p

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:36

Je zit erg voorover gebogen en je hebt je benen te ver naar voren.
Op de foto's in je profiel is dit dan weer niet het geval, daar zit je op de meeste foto's wel mooi rechtop. Je benen mogen ook nog wel een beetje naar achter, dit is goed te zien op foto 7. Veel succes verder! ;)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 19:43

Over mn rug, ik heb te kampen gehad met een relatief zware rugblessure, het is echt in periodes dat het wel of niet gaat, op het moment is het om te janken en is elk beetje rechterop een aardig pijnlijke ervaring, om spanning opbouw in mijn eigen lijf te voorkomen en om pijn vrij te rijden,lijd mijn houding daar onder. (via school train ik bij fit te paard - niet dat dat effect heeft tot nu toe maar oke- en loop ik bij de fysio :)) Heb er een periode geen last van gehad, dus het komt mij best prima uit dat ik nu niet meer kan rijden met de sneeuw haha!

@Lau: Hij is totaal niet hangerig in tegendeel zelfs! Hij klapt er alleen echt geregeld uit, hij heeft nog totaal geen zelfhouding en weinig balans, word per training steeds beter en hij pakt alles leuk op dus we trainen eraan!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:46

leuk beestje, komt vast goed met jullie.
Het valt me wel op dat je veel naar beneden zit te kijken, probeer meer om je heen te kijken dan ga je ook vanzelf ietsje rechter op zitten.
Ga gewoon lekker trots op je paard zittten, succes!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:55

Je gooit inderdaad je schouders naar voren en je hoofd ook, maar wat jij zegt als je een rugblessure hebt gehad dan neemt dit even tijd. Denk als je rechterop zit het al een heel ander beeld geeft.

En verder geef je zelf al commentaar dacht ik, let je ook op je piano-voetjes? Ik heb ze nl ook altijd :P

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:05

Wat een leuk paard is dat zeg! Let er inderdaad op dat je niet de hele tijd naar beneden kijkt. Als je recht vooruit kijkt zit je al iets meer rechtop!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:33

Daarom zeg ik ook; het ziet er wat hangerig uit, of hij nou wel of niet hangerig is, het plaatje ziet er gewoon "hangerig" uit, inderdaad hij zoekt jou hand op, omdat hij blijkbaar niet op eigen benen loopt.
Maar als hij straks wat ouder is en sterker is zal dat vast wel goedkomen, de mijne zocht ook altijd alles op om balans te houden.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:34

Je hebt hem lekker aan het lopen, zeg!
Mooi paard ook!

Verder zou ik meer rechtop proberen te zitten en niet zo in elkaar krimpen, ik weet dat dat lastig is als je springruiter bent :o
Ook vind ik hem op sommige foto's net íéts te diep lopen, maar datkan vertekenen.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 23:10

moelly schreef:
Mooi paard ook!

Verder zou ik meer rechtop proberen te zitten en niet zo in elkaar krimpen, ik weet dat dat lastig is als je springruiter bent :o
Ook vind ik hem op sommige foto's net íéts te diep lopen, maar datkan vertekenen.

Ik ben geen spring ruiter haha, dat zou juist van die foto wel af te zien moeten zijn, mij niet gezien in het parcours! Over mn houding heb ik een paar posts hierboven al onderbouwd, dus ga ik niet opnieuw op in.

Hij loopt inderdaad nog flink te diep en te zoeken, het is er gelukkig al een eind uit, maar hij volgt ook vrij moeilijk de hand en kruipt er snel wat achter,dus daar werken we aan!

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:17

Leuke laarzen zeg! Mooi paardje, jammer van je houding, maar goed dat je je niet op je kop laat zitten door een blessure (:

nancxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:28

leuk paard!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:52

vilouma schreef:
moelly schreef:
Mooi paard ook!

Ik ben geen spring ruiter haha, dat zou juist van die foto wel af te zien moeten zijn, mij niet gezien in het parcours! Over mn houding heb ik een paar posts hierboven al onderbouwd, dus ga ik niet opnieuw op in.

Hij loopt inderdaad nog flink te diep en te zoeken, het is er gelukkig al een eind uit, maar hij volgt ook vrij moeilijk de hand en kruipt er snel wat achter,dus daar werken we aan!

Oh excuses! Had de andere posts niet gelezen!
Ach, naar de hand zoeken komt vanzelf! Vinden ze in het begin bijna allemaal moeilijk. Lekker doortrainen zou ik zeggen!

jeanine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:17

bij de tweede foto zitten je handen helemaal van boven ! , en sterkte met je rug !

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 19:53

Sorry, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik je post niet snap.. 2e foto handen van boven? De 2e foto ( galop, zijn mijn handen niet van boven of omhoog) en de springfoto zijn ze juist niet van boven of omhoog de enige foto waar mijn handen te hoog zijn is foto 4, waar ik hem teveel wil tillen. :)

EefK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 21:48

Ik weet vrij zeker dat dit nu mijn Denver is! :j