Denkend aan een paard 24/7 buiten met schuilstal. Wel onder een deken, anders is het zo'n teddybeer dat 5 min werken al voor oververhitting zorgt.
Maar ik kan me zo voorstellen dat wanneer je gewend bent buiten vrij rond te lopen, het best benauwend is als je 'binnen' hard moet werken. Wat denken jullie? Of zijn hier al onderzoeken over gedaan?
Nee hoor, daar kunnen ze best tegen, je traint toch niet op de vierkante meter?
BaileyMix
Geplaatst: 03-12-12 23:29
Zo warm is het in een binnenbak toch niet? Zafirah staat ook 24/7 buiten maar heeft geen moeite met een binnenbak (rijden we niet dagelijks, hebben zelf geen binnenbak).
Ons paard woont ook 24/7 buiten samen met nog veel meer paarden. Deze paarden worden allemaal in de binnenbakken gereden en dat gaat prima. Sommigen zweten veel en sommigen veel minder afhankelijk van conditie en dikte vacht.
Wat moet het probleem zijn met een binnenbak? Ik ben ook graag buiten maar wordt echt niet benauwd als ik ergens binnen ga. En je paard gaat toch ook gewoon zijn schuilstal in, dat is een stuk kleiner dan een binnenbak.
Paarden hier op stal hadden wel last toen ze in een verwarmde binnenbak reden. Zal er mee te maken hebben dat ze kouder gewend waren en nu plots weer een voorjaarstemperatuur hadden.
Lijkt me niet zo'n probleem. Normaal gezien is het in een binnenbak toch niet zoveel warmer als buiten. Praat je nu inderdaad over een verwarmde dan wordt het een ander verhaal want dat lijkt me niet gezond. Dat is een beetje het idee van de sporten in de sportschool met je winterjas aan. Maar zolang de temperatuur niet dramatisch hoger ligt zou dat weinig problemen moeten geven even rustig stappen zodat ze aan de temperatuur kunnen wennen maar zal wel meevallen.