vandaag is iets verschrikkelijks gebeurd, tenminste in mijn beleving en ik kan erg goed overdrijven
het geen wat gebeurde is dit: -----> ik was lekker aan het rijden met m`n pony (in de regen) toen het noodlot toen brak.
mijn pony heeft 9 jaar lang naar links mogen kijken en op de hoefslag mogen lopen,totdat ik hem kreeg (3 weken geleden) en dit ernstig veranderde, nouja ernstig wij zijn rustig kleine stukjes rechter stelling mee gaan pakken, en hebben veel minder op de hoefslag gereden dit kleine stukjes geoefend, dus stelling oefenen en dan weer wat makkelijks doen en weer oefenen en weer een poosje ontspannen ect. ik merkte dat ponylief erg moeite had met sprong houden in de galop, en kon vrij moeilijk galoperen als ik hem stelling vroeg. ook in draf was hij vaak uit balans al ik stelling rechts vroeg, niet gek als je bedenkt dat hij 9 jaar lang (misschien nog wel langer,maar zijn vorige baas had hem 9 jaar)links heeft mogen kijken.
maar vandaag was het nog erger (heb gister niet gereden) ik galopeerde aan ponylief galopeerde hard (welsiswaar met sprong) maar toen ik hem bij elkaar reed en stelling vroeg gooide ze haar hoofd omhoog en schoot weg.
eerst dacht ik dat ze ergens van schrik pakte haar weer op maar het gebeurde opnieuw, en opnieuw en opnieuw.
ik ben erg allergies voor hoofdschudden, dit omdat ik (zoals in mij vorig topics het uitgebreide verhaal) een pony heb gehad met een uitgescheurde wang (voor dat ik hem kreeg gebeurd) en hij iemand nodig had met een zeer stille hand hij heeft zolang als ik hem ken alleen maar met z`n hoofd geschud en iedere dag kwam ik verdrietig van m`n pony af, ik ben heel erg bang dat dat bij deze pony weer gebeurd. ook heb ik trouwens aanleg voor een strenge hand. (hier werk van af mei zo`n beetje elke dag aan) en elke komende dag zal ik er aan gaan werken.
maar goed, wat is dit en wat kan ik er aan doen zodat ik er weer lekker mee kan rijden?
please help!
alvast bedankt!