Springen? Paardenbeul?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:41

runningkawa schreef:
Citaat:
En hier op bokt word wel eens gesproken over, ik heb een sterk of heet paard, die paarden zijn sloom in vergelijking bij zo'n paard.
Maar toch word dat wel snel vergeleken

En dit niet gelezen. Lachen

Ik durf te wedden dat die ruiters op 60 cm zoiets niet nodig hebben, ook niet met desbetreffende paard.
Terwijl de woorden pessoa, pelhalm enz je rond de oren vliegen op bokt.
er is vanuit een paard wel zoveel wilskracht nodig om aan de andere kant van zo'n sprong te komen.
Soms net iets te veel wilskracht Lachen

Kijk op die wedstrijden eens bij het lossspringen.
Daat kennen de paarden de hulpen wel perfect.
Lopen daar makkelijk een nette Z proef.
Alleen in die hoogte waar het karakter van het paard, dus de wil om aan de overkant te komen, meetelt, word in het heetst van de srijd door de paarden wel ff een paar hulpjes minder opgemerkt. (ben zelf maar eens in concentratie, merk je ook niet meer alles om je heen)


maar is dat dan niet juist de clou van het paardrijden dat het paard naar je hulpen luistert Lachen
en inderdaad, ze rijden op z niveau tijdens het inrijden, dat maakt dus dat ze veel betere ruiters zijn dan ons, maar ze zitten niet voor niets op dat niveau. Juist op dat niveau verwacht ik dat die mensen ook op zo'n parcours hun paard voor elkaar hebben, jammer dat dat dan met rukken moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:46

Citaat:
Alleen in die hoogte waar het karakter van het paard, dus de wil om aan de overkant te komen, meetelt, word in het heetst van de srijd door de paarden wel ff een paar hulpjes minder opgemerkt. (ben zelf maar eens in concentratie, merk je ook niet meer alles om je heen)

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:47

runningkawa schreef:
Citaat:
En deze paarden springen geen 160 met te slaan, dat lukt alleen bij bij 60 en dat soort lage dingen, daar kun je een paard nog dwingen.
Bij dat hoge komt het aan op het karakter van een paard.


ook bij dingen die verboden zijn (doping, scherpe dingen op de sprong, balken optillen) zijn er altijd paarden die toch springen. Ze laten zich tot meer dingen dwingen dan je denkt Lachen (was het maar zo dat ze zouden weigeren)

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 17:49

sanne83 schreef:
ook bij dingen die verboden zijn (doping, scherpe dingen op de sprong, balken optillen) zijn er altijd paarden die toch springen. Ze laten zich tot meer dingen dwingen dan je denkt Lachen (was het maar zo dat ze zouden weigeren)


Oeh dat vind ik zo eng ....Dat ze de balken optillen... Echt vreselijk dat ze dat zo'n dier aan kunnen doen...Maare dat was een heel klein beetje offtopic..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:51

Van doping merkt een paard niks negatiefs, tenminste niet op het moment.
En dat balken optillen en die soort praktijken word vaak gedaan voor paarden in de handel, lager nivo dus, niet bij de prof paarden, die springen puur op karakter, want zonder dat word je simpelweg geen 1

Ik heb het balken optillen ook gezien, maar geen 1 die dan blijvend goed bleef springen.
Dat zit erin of niet, dat kun je er met trucjes niet in krijgen.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:52

RodeoGirl"]
[quote="sanne83 schreef:
ook bij dingen die verboden zijn (doping, scherpe dingen op de sprong, balken optillen) zijn er altijd paarden die toch springen. Ze laten zich tot meer dingen dwingen dan je denkt Lachen (was het maar zo dat ze zouden weigeren)


Oeh dat vind ik zo eng ....Dat ze de balken optillen... Echt vreselijk dat ze dat zo'n dier aan kunnen doen...Maare dat was een heel klein beetje offtopic..
[/quote]

Dan gaat ik nog meer offtopic, maar zag pas bij een programma op tv dat ze daar dus prikkeldraad omheen hadden geboden...sjees
Zeker teveel pennys gelezen die gekken...
Of van die renpaarden die alleen maar worden geslagen met een zweep met prikkeldraad op het eind waar ze constant mee op de kont worden geslagen *rilling*

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 17:53

Mij lijkt het dan eerder dat het paard doodsbang word om te springen...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:54

runningkawa schreef:
Van doping merkt een paard niks negatiefs, tenminste niet op het moment.
En dat balken optillen en die soort praktijken word vaak gedaan voor paarden in de handel, lager nivo dus, niet bij de prof paarden, die springen puur op karakter, want zonder dat word je simpelweg geen 1

Ik heb het balken optillen ook gezien, maar geen 1 die dan blijvend goed bleef springen.
Dat zit erin of niet, dat kun je er met trucjes niet in krijgen.


Dus je wou zeggen dat doping goed is ? dat mensen het vooral moeten gebruiken omdat het paard er toch geen nadeel van heeft ? (op dat moment) ? en nee ik lees dat niet letterlijk, maar het is een conclusie die ik uit je woorden haal..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:54

Ilkkah schreef:
[
Dan gaat ik nog meer offtopic, maar zag pas bij een programma op tv dat ze daar dus prikkeldraad omheen hadden geboden...sjees
Zeker teveel pennys gelezen die gekken...
Of van die renpaarden die alleen maar worden geslagen met een zweep met prikkeldraad op het eind waar ze constant mee op de kont worden geslagen *rilling*
[/quote]

had eerst gelezen van prikkeldraad om het bit. Ja, hoe gek ben je dan. Kan het me eigenlijk niet eens voorstellen.

Dit zijn excessen en hebben met internationale wedstrijdsport echt niets te maken. Zoals eerder gezegd: met geweld heb je echt geen schijn van kans op nr. 1.

En dat van die renpaarden, ik geloof dat daar ook een maximum aan verbonden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:55

Wat dacht je van kroonkurken op de balk.
of een ijzeren roestige staaf 15 cm boven een felgekleurde balk.
een veedrijver met stroom voor stoppende paarden, zweep met lood voor steigerende.

Helaas teveel gezien van dit, maar geen 1 paard gezien die er goed van ging lopen hoor.
En dat word ook alleen maar gebruikt door ruiters die denken zo de top te kunnen gaan halen, niet door de ruiters die de goede paarden wel gesponsord krijgen omdat ze gewoon goed rijden.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:55

RodeoGirl schreef:
Mij lijkt het dan eerder dat het paard doodsbang word om te springen...


Om een balk te raken lijkt mij eerder..
Zag het vroeger altijd wel in de pennys, maar dacht, gebeurt toch niet echt. nouw wel dus.... Ach gut
Die mogen ze wat mij betreft heel langzaam dood laten gaan, en heel veel pijn laten hebben Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:57

Yellowfish"]
[quote="runningkawa schreef:
Van doping merkt een paard niks negatiefs, tenminste niet op het moment.
En dat balken optillen en die soort praktijken word vaak gedaan voor paarden in de handel, lager nivo dus, niet bij de prof paarden, die springen puur op karakter, want zonder dat word je simpelweg geen 1

Ik heb het balken optillen ook gezien, maar geen 1 die dan blijvend goed bleef springen.
Dat zit erin of niet, dat kun je er met trucjes niet in krijgen.


Dus je wou zeggen dat doping goed is ? dat mensen het vooral moeten gebruiken omdat het paard er toch geen nadeel van heeft ? (op dat moment) ? en nee ik lees dat niet letterlijk, maar het is een conclusie die ik uit je woorden haal..
[/quote]
Hoho verkeerde conclusie, ben absoluut fel tegen!!
Maar het ging ermij ff om dat een paard dat niet voelt als misbruik, meppen enzo wel.
Een paard weet immers niet waarom hij zich ineens zo sterk voelt

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:57

Desiree"]
[quote="Ilkkah schreef:
[
Dan gaat ik nog meer offtopic, maar zag pas bij een programma op tv dat ze daar dus prikkeldraad omheen hadden geboden...sjees
Zeker teveel pennys gelezen die gekken...
Of van die renpaarden die alleen maar worden geslagen met een zweep met prikkeldraad op het eind waar ze constant mee op de kont worden geslagen *rilling*
[/quote]
had eerst gelezen van prikkeldraad om het bit. Ja, hoe gek ben je dan. Kan het me eigenlijk niet eens voorstellen.

Dit zijn excessen en hebben met internationale wedstrijdsport echt niets te maken. Zoals eerder gezegd: met geweld heb je echt geen schijn van kans op nr. 1.

En dat van die renpaarden, ik geloof dat daar ook een maximum aan verbonden is.


Prikkeldraad om het bit????
Wat heb je toch verschikkelijke mensen op de wereld rondlopen.
De een hangt paarden op.
De ander snijd ze open.
Die doen weer prikkeldraad om het bit....
Godsie ken ik me zo boos over maken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:59

ow ja prikkeldraad
Zo'n manier gereden paard ken ik ook.
Door amateur gereden, was zo sterk, of wij die ff konden opknappen.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 18:02

Achja toe maar weer...Prikkeldraad om het bit...G*dv*rd*mm* wat vreselijk! En idd...De een snijd stukken vlees van het paard of vermoorden ze gewoon in de wei...Of balken zo omhoog doen enzo...Toe maar weer....Enne wat dacht je van de nieuwste mode!!! : PAARDEN MET SCHERPE DINGEN IN HUN GESLACHTSDELEN PROPPEN....Whahaha dan ben je echt zo stoer he... Boos! Boos! Boos!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 18:03

Okee dat was weer wat te offtopic...

Ik d8 wel wat te erg over springruiters...Het valt nog wel een beetje mee maar toch vind ik dat gehang nog niet geweldig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:03

Maar heeft dus niks met top springruiters te maken, maar met verknipte, ja hoe moet ik het noemen "mensen"?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:03

runningkawa"]
[quote="Yellowfish"][quote="runningkawa schreef:
Van doping merkt een paard niks negatiefs, tenminste niet op het moment.
En dat balken optillen en die soort praktijken word vaak gedaan voor paarden in de handel, lager nivo dus, niet bij de prof paarden, die springen puur op karakter, want zonder dat word je simpelweg geen 1

Ik heb het balken optillen ook gezien, maar geen 1 die dan blijvend goed bleef springen.
Dat zit erin of niet, dat kun je er met trucjes niet in krijgen.


Dus je wou zeggen dat doping goed is ? dat mensen het vooral moeten gebruiken omdat het paard er toch geen nadeel van heeft ? (op dat moment) ? en nee ik lees dat niet letterlijk, maar het is een conclusie die ik uit je woorden haal..
[/quote]
Hoho verkeerde conclusie, ben absoluut fel tegen!!
Maar het ging ermij ff om dat een paard dat niet voelt als misbruik, meppen enzo wel.
Een paard weet immers niet waarom hij zich ineens zo sterk voelt
[/quote]

Dan heb ik nix gezegd Schijnheilig
Ik ben ook absoluut tegen doping, het paard weet idd niet waarom hij zich ineens zo sterk voelt, maar de uitwerking voelt hij des te meer !

Sommige mensen Stoom uit je oren

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:12

het wordt nu wel heel erg off-topic Haha!
ik denk ook niet dat je paard van al deze dingen beter gaat springen of wat dan ook, maar feit blijft toch dat dit soort dingen voor komen en dat die paarden toch blijven springen. Alleen omdat het paard nog springt, kan je er niet vanuit gaan dat er ook goed mee omgegaan is
Ik heb ooit iemand gezien die een paard een minuut lang met een zweep op z'n hoofd had staan meppen en er daarna zo een z-proefje mee wegreed, je kan zoveel afdwingen Scheve mond

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:16

RodeoGirl schreef:
Okee dat was weer wat te offtopic...

Ik d8 wel wat te erg over springruiters...Het valt nog wel een beetje mee maar toch vind ik dat gehang nog niet geweldig...


Ik heb 1 keer op tv ook gezien tijdens springwedstrijd op hoog niveau, daar ging een duitser springen.
Nou paardje liep zo gespannen als wat, leek net of die elk moment zou kunnen ontploffen..
En hij weigerde voor een hindernis, en ruiter viel eraf, en die stond op, pakte zijn zweep en gaf dat paard een paar rotklappen op zijn kont...
Dan ben je in mijn ogen echt een psygopaat (als ik het zo goed schrijf)
Zulke mensen verdienen zo`n mooi paard als dat was niet...

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:21

maar om weer even on-topic te gaan.
ik vind nog steeds dat als je een topruiter bent je paarden dus ook op topniveau voor elkaar moet hebben. Er zijn genoeg mensen die het wel kunnen en met zachte hand rijden, daar heb ik toch wel meer respect voor.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:28

sanne83 schreef:
kunnen en met zachte hand rijden, daar heb ik toch wel meer respect voor.


Het is voor een ruiter toch ook veel leuker om je paard met een zachte hand te kunnen rijden.
Ja oke, die paarden zijn heet in de ring, maar (weet niet of ik hier gelijk in heb) daar kan toch op geoefend worden?!
Gewoon oefenen oefenen oefenen, dan word het toch vanzelf beter, lijkt me?? Verward

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:36

tuurlijk, er zijn mensen die zo'n parcours kunnen rijden zonder bit of met alleen een touwtje om de hals, waarom zou het dan niet met een zachte hand kunnen? De kunst is juist om te zorgen dat je paard niet zo heet wordt dat hij totaal niet meer op jouw reageert.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:40

Ilkkah schreef:
Ik heb 1 keer op tv ook gezien tijdens springwedstrijd op hoog niveau, daar ging een duitser springen.
Nou paardje liep zo gespannen als wat, leek net of die elk moment zou kunnen ontploffen..
En hij weigerde voor een hindernis, en ruiter viel eraf, en die stond op, pakte zijn zweep en gaf dat paard een paar rotklappen op zijn kont...
Dan ben je in mijn ogen echt een psygopaat (als ik het zo goed schrijf)
Zulke mensen verdienen zo`n mooi paard als dat was niet...


ik heb dat ook gezien!!!! arme beest weigerde omdat meneer zelf zo hard aan de teugels trok!!! en dan krijgt het paard klappen omdat hij luisterd naar de gegeven hulpen?? oke het paardje ging iets hard maar echt die ruk in zn mond was echt groff

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:42

sanne83 schreef:
tuurlijk, er zijn mensen die zo'n parcours kunnen rijden zonder bit of met alleen een touwtje om de hals, waarom zou het dan niet met een zachte hand kunnen? De kunst is juist om te zorgen dat je paard niet zo heet wordt dat hij totaal niet meer op jouw reageert.


Ja, maar daar kan je toch gewoon op trainen, dat moet toch kunnen?
Dan hoeft niemand meer met zo`n harde hand te rijden....