oke..ik ben zo te zien niet helemaal duidelijk geweest, maar ik zal als nog mijn best doen alles zo goed mogelijk uit te leggen!!
ellenlouise"]
Jullie hadden beter de puppies naar het asiel kunnen brengen, die hebben meer kans op herplaatsing.
[/quote]
de pupjes zijn eigenlijk geen puppies meer maar al bijna 7 maanden...
[quote="ellenlouise schreef:Vreemd dat je een hond die je al vijf jaar hebt naar het asiel brengt.
oke, binky was dan al 5 jaar bij ons, maar niet op zijn plaats, hij was een heel druk hondje en wij een druk gezin...(lees: 3 kinderen, die naar school gaan, 2 ouders die werken...) hij blafte erg veel en we hebben ook vele opties geprobeerd om hem minder te laten blaffen, of om hem beter op zijn plaats te laten voelen, maar alles mocht niet baten!!
Citaat:
(soxje)Blijkbaar zaten de honden veel alleen en hebben de buren geklaagd, anders zou niemand last hebben van het blaffen.
ik houd er niet van als mensen zelf dingen gaan verzinnen, maar misschien heb jij dit wel uit de tekst op kunnen maken...maar ik zal het nog ff uitleggen...
de honden waren helemala niet veel alleen thuis, mijn ouders hebben namelijk halve banen, waardoor mijn vader altijd s'ochtends thuis is en mijn moeder altijd smiddags. dus ze waren helemaal niet vaak alleen thuis.
en ja de buren hadden last van het geblaf..want de muren zijn hier heeeeel dun...wij horen hun soms wel eens praten...kun je nagaan als hier een hond blaft dan hoor je dat net alsof het in je eigen woonkamer is....
Citaat:
(shiloh) Een asiel klinkt vaak zo afgedankt, maar heeft wel meer herplaatsings middelen. Als ik jullie was zou ik het wel in de gaten houden. Als ze daar te lang zitten, misschien alsnog een andere oplossing verzinnen.
ik vind het niet afgedankt klinken, maar ik snap wat je bedoeld, in ieder topic waar ASIEL instaat het van "ach wat zielig", "was er geen andere oplossing", enz.. misschien zijn jullie niet zo...
maar wij zijn erg goed bevriend met het dierenasiel, de andere volwassen hond hadden we daar ook vandaan...voor binky als speelmaatje (een van de opties om het meer op zijn gemak te laten voelen) maar toen bleek die zwanger te zijn.. en kregen we ook puppies...ze hebben ons met alles geholpen...
als er iets met de honden was, ziek of een probleem, maakt niet uit, ze hielpen ons altijd...en honden zijn niet zielig in het asiel, ze komen elke dag buiten...ze mogen op een grasveldje rennen en worden uitgelaten ( in iedergeval dat is bij ons in 's-hertogenbosch..)
maar toch iedereen bedankt voor jullie steun, want voor mij is het ook niet moelijk, ookal hebben we misschien volgens jullie de verkeerde beslissing genomen...