nu gaat na 2 weken oefenen de voorbenen redelijk ,maar de achterbenen vind ze verdomd moeilijk.

dit paard heb ik gekocht als complete verassing,ik weet niet wat ze ooit meegemaakt heeft,wat voor afstamming ze heeft of hoe ze ooit behandeld is geweest,maar wel dat de vorige eigenaar het opgaf en de afspraak voor de slacht had gemaakt.zo heb ik dus haar gekocht.
vandaag bij hoeven krabben:beetje bij beetje ontspant ze haar achterbeen en met veel gepraat til ik het been voorzichtig van de grond tot zo'n 15 cm van de grond,soms houd ze het 5 seconden vol dan zet ik het neer,beloon haar met stem,aaien en een snoepje.dan zou je zeggen,dan heeft ze het zo geleerd.nu is het de derde keer geweest dat wanneer ik haar achterbenen heb dat ze opzij slaat waardoor ik DUS TEGEN DE MUUR,ANDER PAARD OF OVER MIJN POETSKIST VLIEG(hihi)
nu ben ik absoluut NIET en NOOIT bang van paarden geweest en gaat het dus echt niet ontwijken.
vandaag was toevallig een medestalgenoot(en een bokt.nl lid tevens)in de buurt en zag wat er gebeurde.
zij zei dat voor het moment van slaan haar evenwicht verplaatst naar achter,het evenwicht dus verliest en mij dus wegslaat om haar been neer te zetten.geen valsheid,kwaadheid dus want ze heeft haar oortjes gewoon naar voren op moment van slaan.
maar....wel verdomd lastig en soms pijnlijk!!
iemand een wonderidee?

gelukkig gaat het super tijdens het rijden,verdere omgang,buiten en longeren.ze is een lief paard en zeker niet kansloos.