Ze zijn allebei nog niet op topniveau maar ze doen hun best.
Cheeffie heeft mij ook toestemming gegeven dit te plaatsen. En Joëlle heeft nog geen boktprofiel.
In het begin was Stippie heel lief, nu probeert hij haar steeds uit maar beetje bij beetje gaan ze elkaar begrijpen.
Hier zat ze er voor de eerste keer op.

Na twee weken werd ze al wat meer een team en reed ze wel eens zo door de bak heen.

In het begin had Stippie ook altijd haast als we wegliepen op stal.
Het liefste ging die in volle galop het fietspad af.
Na paar keer flink boosworden van mij op hem, stapt die nu wel naast me maar wel hoog tempo.
Nu in de herfst ze rijd hem nog wel aan de longeerlijn, want Stippie vind zo lekker buiten heel gezellig en wil soms wel eens geen rem hebben.

Omdat we dit nu aan oefenen zijn aan logeerlijn, het bakje wat we tot onze beschikking hebben is te klein om er in te rijden.
Daarom gaan we iedere zondag morgen het bos in om op een groot stuk grasveld te oefenen.
Nu gaat het draven super maar zogauw ze in galop gaan dan stopt Stippie er nog wel eens mee en gaat dan ineens stilstaan.
Ze rijd al met zweepje. Maar ze vind het zo moeilijk hem er doorheen te krijgen.
Weet een van jullie een oplossing.
Doordat Joëlle op dit moment ook herstellende is van een Nierziekte kan ze Stippie nog niet heel goed aanpakken.
Op mijn stem loopt die super maar ja mag niet zo zijn dat ik er altijd maar bij kan zijn he.
Hopelijk in de zomer van 2013 dat ze een keer kunnen starten in een bixie proef.

Samen kijken naar wat er te zien is.
Als ze gereden heeft mag Stippie altijd even aan longeerlijn grazen.

Hij staat voor de rest heerlijk te genieten in de paddock.
Hij kan helaas niet op land staan want hij is een expert in ontsnappen.

Ik dacht dat je bericht al klaar was, daar leek het wel op.
Wat een leuk beessie!