nu zie ik je waarschijnlijk nooit meer terug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vickz

nu zie ik je waarschijnlijk nooit meer terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 15:10

Hoi

Ik wil hier toch even mijn verhaal kwijt, het paardje in kwestie is niet dood, maar ik zal haar waarschijnlijk nooit meer terug zien :( dus leek hier de ideale plaats voor mijn post...

3jaar geleden kocht mijn man een paardje, 3jaar, enorm bang, mager en met een verschrikkelijke vacht. Iedereen verklaarde ons gek dat we zo'n paard kochten en daar onze tijd en geld in stopten. Maar ik geloofde in haar, die blik in haar ogen, iets speciaals...

Stil aan werden we maatjes :) ze vertrouwde mij en we brachten veel tijd samen door, mijn man reed haar in en de jonge dame deed dit super, was erg braaf, daarna mocht ze op het land bij onze andere paarden, het werd zomer en ze groeide uit tot een prachtig paard <3 met een mooie glanzende zwarte vacht en helemaal op gewicht. Als ze me zag werd ik begroet met een lieve hinnik :)

Maar mijn man wou haar verkopen :( hij had een veulen gezien waar hij meer in geloofde ;(

Ze werd verkocht aan de staleigenaar waar mijn paard stond, een troost ik zag haar nog iedere dag en kon haar nog steeds vertroetelen als ik wou. Alleen was dat van korte duur... :(

Ik herriner mij die dag nog zo goed! Ik ging met mijn paard naar de wasstal en passeerde haar stal, ze hinnikte zo luid, ik keerde terug gaf haar een aai en zei straks ben jij aan de beurt. Toen ik van de wasstal terug keerde zag ik de vrachtwagen van stal wegrijden en kreeg meteen een koude rilling over m'n rug :( ik liep naar de stal en haar stal was leeg, weg was ze... Ik ben beginnen huilen |( |( Was dat ons afscheid?

De staleigenaar wou niet zeggen naar waar ze was, een paar dagen later hoorde ik dat ze bij onze hoefsmid stond, maar die verkocht haar terug en ze werd opnieuw verkocht en opnieuw,... Ik had geen idee waar ze was ;(

Maar ik bleef aan haar denken, ik bleef erin geloven dat ik haar ooit terug zou zien! Man wat heb ik om dat paard gehuild |(

Tot nu 3jaar later, een kennis van ons had haar gekocht, ik was door het dolle heen, eindelijk! Ik ging haar bezoeken, ze zag er goed uit en ze was nog steeds zooo lief <3 Ik genoot van ons moment samen! Maar die kennis ging haar terug wegdoen, ze was niet rijbaar meer en hij had niet de tijd om met haar te werken, ze heeft veel meegemaakt en was moeilijk en opstandig geworden :(

Even heb ik er over nagedacht om haar zelf te kopen, maar ik moest realistisch zijn, nog een paard ging echt niet... Financieel en qua tijd. Jammer genoeg ;( Ik ben de zondag nog langs geweest, de maandag ging ze weggaan. Wat was dat moeilijk!

De week erna ging ik net naar huis gaan van stal toen was het donderdag er stond een vrachtwagen van een handelaar op de parkeerplaats, ik kreeg kippenvel alles in mij zei me dat ze daarop stond... Ik ging dichterbij kijken en er kwam een neusje door het raampje, daar stond ze dan ;(
Mijn lieve meid! Waar zou je nu weer heen gaan? Ik heb je vaarwel gezegd en hoop dat je iemand tegenkomt die in je geloofd en om je geeft.

Lieve Goldy ik zal je missen, blijf van je houden en vergeet je nooit! Het ga je goed!

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik wou het even kwijt...

betadine

Re: nu zie ik je waarschijnlijk nooit meer terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:13

Sjah droevig verhaal, maar had je man meer rekening met jou gehouden was het ook zo ver niet moeten komen. Ik heb ook eens een paard verkocht, maar wel voor goede thuis en als het paard te koop had gestaan had ik het wellicht terug gekocht, al was het maar om zelf te kunnen bepalen in wat voor nieuw thuis ze belandde.
Mischien cru en ik begrijp wel je verdriet, maar je hebt wel veel kansen laten liggen om haar wel een goede thuis te vinden...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:17

Maar een paard verkopen doe je toch niet alleen ?
Als jij het er zo moeilijk mee had dat ze ging, dan vind ik dat je man ook geen rekening met jou houdt.
Ik weet zeker dat mijn man geen paard zou verkopen als ik het daar zo moelijk mee had.
Wij hebben er nu ook 1 te koop, maar daar hebben we allebei heel lang over nagedacht en gepraat, want we moesten kiezen welke van de 2 zou gaan en dan houd je ook rekening met elkaar vind ik.
Maar ik vind het wel sneu dat het paardje al zoveel adressen heeeft gehad en misschien nog krijgt.
Dan had ik hem liever iets langer gehouden en een goed thuis voor hem gezocht.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 15:29

Het was nu eenmaal zijn paard, ik heb die van mij (die trouwens nooit zullen weggaan) en hij die van hem, waar ik niets tot weinig over te zeggen heb. Ik heb al veel paarden zien komen en gaan, maar bij haar blijft het moeilijk ;( Het was ook zo opeens dat ze wegging, er is weinig over gepraat geweest. In 1ste instantie was ik blij met waar ze heen gegaan was omdat ik nog voor haar kon zorgen en haar nog iedere dag kon zien, had alleen nooit gedacht dat die man haar ging wegdoen.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:36

als mijn man wist dat het mij zo'n verdriet zou doen zou het het niet over zijn hart verkrijgen om 'm weg te doen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:53

Ongelofelijk dat je man een dier wegdoet waar jij zo dol op bent :n

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:13

Vickz schreef:
Het was nu eenmaal zijn paard, ik heb die van mij (die trouwens nooit zullen weggaan) en hij die van hem, waar ik niets tot weinig over te zeggen heb.

Jeetje mina, je praat alsof het om een zakelijke relatie gaat. Jij had toch een band met het paard? Daar kan je man toch rekening mee houden. Samen beslissingen nemen, samen naar een goede thuis zoeken zodat jij goed afscheid kan nemen.
Dit verhaal lijkt op een 14-jarige verzorgster die haar verzorgpaard verkocht ziet worden en een botte eigenaar die geen info aan het meisje wilt geven, maar jullie zijn een getrouwd koppel.

Ik hoop dat het niet altijd zo gaat wanneer het om paardenzaken draait? Want het komt echt koud en kil over.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:36

Wat ontzettend naar voor je dit

xSallieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:43

awh echt verschrikkelijk :(
sterkte met haar! aan de andere kant, is ze ondanks al die adressen steeds weer bij jou terecht gekomen, wie weet komt ze bij een eigenaar die haar niet meer wegdoet, en zie je haar dan ook wel weer terug!
x

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:45

Wat naar voor je, maar eerlijk gezegd vind ik het ook echt niet leuk van je man dat hij dat paard op zo'n manier verkocht heeft.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 22:00

Ja hij zegt steeds 'je weet dat ik geen paarden hou, dat ze zijn om te verkopen' en nu probeer ik me ook niet meer te hechten aan zijn paarden. Hij zegt ook dat ik er 3heb die nooit weg moeten en moet weten dat de andere wel kunnen komen en gaan, verschillende hebben nu een super baasje en zie ik ook nog vaak, alleen zij... Net die waar ik aan gehecht was. In 1ste instantie dachten we wel dat ze het goed zou hebben, we hadden alleen nooit gedacht dat haar nieuwe eigenaar haar direct zou verkopen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:03

Is je man een soort paardenhandelaar?
Dat maakt het natuurlijk anders, als je van tevoren weet dat de paarden voor de verkoop zijn.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 22:06

Gini schreef:
Vickz schreef:
Het was nu eenmaal zijn paard, ik heb die van mij (die trouwens nooit zullen weggaan) en hij die van hem, waar ik niets tot weinig over te zeggen heb.

Jeetje mina, je praat alsof het om een zakelijke relatie gaat. Jij had toch een band met het paard? Daar kan je man toch rekening mee houden. Samen beslissingen nemen, samen naar een goede thuis zoeken zodat jij goed afscheid kan nemen.
Dit verhaal lijkt op een 14-jarige verzorgster die haar verzorgpaard verkocht ziet worden en een botte eigenaar die geen info aan het meisje wilt geven, maar jullie zijn een getrouwd koppel.

Ik hoop dat het niet altijd zo gaat wanneer het om paardenzaken draait? Want het komt echt koud en kil over.

Ik wist wel naar waar mijn man haar verkocht had, alleen de nieuwe eigenaar heeft haar direct terug verkocht en die wou niet zeggen naar waar, daar kon mijn man maar weinig aan doen. Wij dachten dat ze het goed zou hebben. En eigenlijk was ik ook zoiets als een verzorger, je zorgt voor de paarden maar weet dat als de eigenaar ze wil verkopen dat ze gaan... Maar na haar verkoop weet mijn man wel hoe gevoelig het soms ligt bij mij en probeert daar nu rekening mee te houden en ik probeer me niet meer zo te hechten (om mijn eigen te beschermen)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 22:10

mika11 schreef:
Is je man een soort paardenhandelaar?
Dat maakt het natuurlijk anders, als je van tevoren weet dat de paarden voor de verkoop zijn.

Soort van, hij doet aan hobbyfokken en ik weet dat de meeste van ons jonge paarden verkocht worden, soms koopt hij een paard, om dan zadelmak te maken of uit te brengen in de sport en dan terug te verkopen. Onze merrie's blijven meestal wel een aantal jaar maar ook die kans bestaat dat ze verkocht worden. Enkel zijn pony (die hij heeft van kinds af aan) word nooit verkocht. Maar daar heb ik niet echt iets mee.