na eerst even lekker getutteld te hebben op stal zei de staleigenaar dat ik haar best in de gang vast kon binden.
en inderdaad het jonkie stond als een volleert paard superbraaaf vast in de gang terwijl ik haar vacht, benen en manen kamde.
ze vond echt alles goed.
soms keek ze wat zuur maar als ik lekker bij haar kaken kriebelde vond ze alles weer goed.
omdat ik toch al mijn spullen mee had genomen en zij toch alles zo braaf ondervond, was het misschien wel een goed idee om meteen haar manen te plukken.
eerst even heel voorzichtig het eerste plukje, nou dat ging goed. daarna voorzichtig verder geplukt en het maakt haar weinig uit. soms ging ze wel eens wat tegen het trekken inhangen met haar hals maar ze heeft nog geen poging gedaan tot vervelen.
marieke en ik waren beide toch wel verbaasd over haar coolheid.
nou als nu maar voorzichtig proberen de pluk bij haar oren weg te knippen. ook dit gaf no problemo.
dan ook maar proberen die lange bontjes uit haar oren te knippen?
nou ze vond het volgens mij allemaal wel gezellig dat getuttel want ook dat liet ze zonder enig tegenstribbelen toe.
ondertussen haar natuurlijk ook wel flink verwend met wat kriebels en een heel klein beetje muesli.
omdat ze zich zo goed gedragen had (anders ook wel hoor)! mocht ze zich nog even lekker showen in de bak zodat marieke nog wat foto's kon maken. ook daar kon je haar naderhand zo pakken.
vandaag gaat er voor de 2de keer een zadeltje op en morgen ga ik eens proberen om erop te stappen. ik ben benieuwd.
mijn jonkie is toch zo

groetjes [naam]