Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:50

DatBenIkNou schreef:
Mijn man bij dochters eerste wedstrijd:waarom heeft paard een witte onderbroek op haar hoofd, ziet er niet uit! ( wit oornetje )
hahahaha! Geweldig!

Elisavdwij
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:57

Mijn moeder vind het na de les altijd lang duren voor we naar huis kunnen. Dus vroeg ze ja kun je hem niet naar zijn stal rijden (dan moet je dus door een smal stenen gangetje rijden)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:07

Mijn vriend dacht eerst altijd dat paarden met hoefijzers geboren werden :D

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:58

Jelleee schreef:
Mijn vriend dacht eerst altijd dat paarden met hoefijzers geboren werden :D


Oef, dat lijkt me heel pijnlijk voor de merrie :(:)

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:53

Geen uitspraak, wel een deken achterstevoren opgedaan.Dan mij roepen en zeggen.Ja deze deken past niet.
Het bilkoord moest volgens manlief toch echt over de borst.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:05

mijn moeder vond het maar wat raar dat ik ves zn manen ging knippen. die dacht dat zo'n perfect rechte hanenkam standaart geleverd werd bij iedere fjord.

en een oppaskindje van een van de bijrijdsters was een paar keer mee en deed vervolgens haar spreekbeurt over fjorden. Hierbij vertelde ze doodleuk: de mannetjes hebben een hanenkam, de vrouwtjes hebben lange manen :o?

later toch maar even uitgelegd dat noortje lange manen heeft omdat ze met pensioen is, en dat niks met mannetje vrouwtje te maken heeft :')

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:52

Renee_S schreef:
mijn moeder vond het maar wat raar dat ik ves zn manen ging knippen. die dacht dat zo'n perfect rechte hanenkam standaart geleverd werd bij iedere fjord.

en een oppaskindje van een van de bijrijdsters was een paar keer mee en deed vervolgens haar spreekbeurt over fjorden. Hierbij vertelde ze doodleuk: de mannetjes hebben een hanenkam, de vrouwtjes hebben lange manen :o?

later toch maar even uitgelegd dat noortje lange manen heeft omdat ze met pensioen is, en dat niks met mannetje vrouwtje te maken heeft :')


Dan verteld ze daarna weer dat 'alle paarden met pensioen lange manen hebben' :D

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:05

Renee_S schreef:
en een oppaskindje van een van de bijrijdsters was een paar keer mee en deed vervolgens haar spreekbeurt over fjorden. Hierbij vertelde ze doodleuk: de mannetjes hebben een hanenkam, de vrouwtjes hebben lange manen :o?

_/-\o_ _O-

Hier vooral 'oh wauw kan je Draver galoperen??!' en dat zelfs van mensen die wel verstand van paarden zeggen te hebben.

Mijn opa vroeg zich ook een keer af waarom ik een baksteen (liksteen) aan mijn paard gaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:38

Fortitude schreef:
Mijn opa vroeg zich ook een keer af waarom ik een baksteen (liksteen) aan mijn paard gaf.


Dat heeft mijn pa inderdaad ook wel is gehad, "waarom die ene baksteen zo uitsteekt?" :')

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:48

Lizzyy schreef:
Renee_S schreef:
mijn moeder vond het maar wat raar dat ik ves zn manen ging knippen. die dacht dat zo'n perfect rechte hanenkam standaart geleverd werd bij iedere fjord.

en een oppaskindje van een van de bijrijdsters was een paar keer mee en deed vervolgens haar spreekbeurt over fjorden. Hierbij vertelde ze doodleuk: de mannetjes hebben een hanenkam, de vrouwtjes hebben lange manen :o?

later toch maar even uitgelegd dat noortje lange manen heeft omdat ze met pensioen is, en dat niks met mannetje vrouwtje te maken heeft :')


Dan verteld ze daarna weer dat 'alle paarden met pensioen lange manen hebben' :D


:') Dat zit er natuurlijk dik in. Heerlijk die kinderlogica

kimberlyve

Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:26

Geweldig topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:38

zaterdag eerste keer weedstrijd gehad waar mijn vriend bij was
ik vroeg hem om even een zweep te nemen voor me
kwam ie terug met een LONGEERzweep...
ja hoe hij dacht dat ik daar mee moest rijden geen idee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:37

Mijn vriend is gister voor het eerst mee geweest naar onze dressuurles. Hij heeft vroegah gereden en kon het tot op zekere hoogte allemaal nog wel volgen! Maar toen juf begon over 'de schouder terug naar binnen zetten' moest hij wel even 2x nadenken, hij nam die namelijk iets te letterlijk en vroeg zich af wat ik dat tijdens het rijden in godsnaam 'met de schouder van mn paard gedaan had waardoor die uit de kom was en ik die terug moest zetten' :') (en zich dat vooral afvragen hoe ik dat ging doen, en toen juf zei dat ik het goed deed was hij even de draad kwijt :D )

_Susan94
Berichten: 68
Geregistreerd: 09-02-16

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:06

Oh wat een leuke opmerkingen allemaal, ga zeker dit topic volgen.. Redelijk herkenbaar, mijn vriend gaat mee naar mijn lessen maar snapt er ook nog helemaal niks van. Vragen om spullen aan te geven kan nogal eens verwarrend zijn :Y) Hij is nu zover dat ie een vos kleur redelijk kan herkennen (en bruin en zwart uiteraard) maar zodra ik zeg dat er meerdere kleuren vos zijn wordt het lastig :+
Oja, en een bles is te lastig. "Dat heet een Brego, want Brego uit Lord of the Rings heeft zo'n streep". Logisch :D

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:26

Maar bles is ook afgeleid van Brego :j De afkorting is alleen bedacht door een Chinees. waardoor het eerste stuk, dus bre-, ble- is geworden. En omdat het een slissend Chineesje is is er een s bijgekomen. Dus toen was het blesgo. En dat is dan weer afgekort naar bles.

Dat snapt je vriend vast wel.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:43

Relevant :')



Geweldige filmpjes zijn dat :P

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:53

Haha geniaal filmpje!

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:58

Geniaal filpmje vooral die opmerking " it wasn't that expensive"

Wahahahaha

_Susan94
Berichten: 68
Geregistreerd: 09-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:07

Koper schreef:
Maar bles is ook afgeleid van Brego :j De afkorting is alleen bedacht door een Chinees. waardoor het eerste stuk, dus bre-, ble- is geworden. En omdat het een slissend Chineesje is is er een s bijgekomen. Dus toen was het blesgo. En dat is dan weer afgekort naar bles.

Dat snapt je vriend vast wel.


Ik zal het zo aan hem uitleggen :P

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:44

'smaller does not mean saver, trust me', geweldig filmpje inderdaad :')

mzara

Berichten: 871
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:13

even volgen L)

heel leuk om te lezen.

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:41

Wat een leuk topic :)

Ik verzorgde deze zomer een shetlandertje: DJ de eigenaren hadden een kind van ik denk 9/10 jaar oud. DJ was heel braaf en en we maakten vaak buitenritten dat ik naast dr liep en t kindje zat er op, het kindje kon alleen nog niet zo goed rijden en als ik zij je moet even wat meer been geven dan loopt ze wat meer door (ik had dat de vorige buitenrit uitgelegt dat het betekent om met je been tegen de buik een beetje aan te drukken) maar blijkbaar was hij het vergeten en riep ie maar gewoon heel hard 'beeen' tegen DJ :))
Laatst bijgewerkt door lievenamme op 24-02-16 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:08

Waarom ik het zo speciaal vond dat mijn paard voor het eerst op ijzers gezet werd. 'Maar dat staan ze toch direct bij de geboorte al?' Ja hoor papa, wat jij wilt :j

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:12

In de ruitersportzaak hoor ik constant 'waar geef je je geld toch aan uit.. die beesten hebben toch spullen?'

Standaard is hier ook 'hoe is het met je grote honden?' (ik verzorg twee minishetjes)

'Maar wacht even hoor, waarom ga je die longeren? Je hoeft dat soort dingen toch alleen met de grote te doen?' 'Nee pap, ook de kleintjes hebben beweging nodig.' 'Nooouuu zeg wat raar!'

Dottie0991
Berichten: 151
Geregistreerd: 05-03-16

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:13

Ik heb een tijdje geleden nog (alweer) de discussie met mijn vriend gehad of paardrijden sport is, ik kreeg te horen waarom ik helemaal niet sport omdat dat goed voor me is zowel geestelijk als lichamelijk. Waarop ik heel droog antwoord hallo ik heb net 5 jaar een eigen paard gehad, wandelen, rijden, poetsen, er heen fietsen (3,5 van de 4 jaar) enzz.
Krijg ik uiteraard terug dat paardrijden geen sport is.. Meneer is zelf tussen de paarden opgegroeid maar goed..