Eigen paard kopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nienkeket99

Eigen paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 20:48

Heeeii iedereen ik ben nieuw hier.
Ik heb een vraag ik ben 13 en wil heel graag een eigen paard. Ik heb al ruim 5 jaar rijervaring en woon in Spijkenisse. En ik wil dan graag weten wat ongeveer de kosten sijn en wat goeie sites zijn om paarden te kopen

Xx Nienke :(:)

Akecheta

Re: Eigen paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:29

Dit topic is verplaatst van WWW naar YRT.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:36

gebruik de zoekfunctie even, hier zijn al heel veel topics over. daarnaast qua kosten kun je het zo gek maken als je zelf wil, vol pension is duurder dan een wei met schuilstal.

qua paard kopen marktplaats en bokt markt

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:04

En ik zou er ook heel goed over nadenken! Ik heb mijn eerste pony gekregen toen ik rond die leeftijd was en die heb ik weg moeten doen, omdat ik hem alleen gewoonweg niet aan kon .. en mijn ouders er niet altijd even veel tijd voor hadden om te helpen.
Als je dan eenmaal gehecht bent aan je pony en hij moet weg (omdat het uiteindelijk beter voor hem is) kwets je jezelf alleen maar meer, daarbij is het voor de pony ook niet ideaal om weer van baasje te wisselen !

nienkeket99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 21:44

Okeee , dankje ik moet eerst toch sparen en dat duurt nog wel even maarja , ik heb in ieder geval genoeg vrijetijd en anders heb ik nog wel vriendinnen die zouden kunnen helpen x

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:20

Heei
-De beste ponyverkoop sites:
Bokt.nl,marktplaza.nl en marktplaats.nl
-De kosten:
Dat verschilt per pony,hoe groot,wat je met hem wil gaan doen,het ras en of hem hem op pension zet of niet?!Ik heb een eigen shetlander en die staat bij mensen thuis.Omdat het een halfpony is betalen we allebei de helft van de kosten:50 euro per maand.Dat is soms meer en soms minder,en natuurlijk is er ook nog de dierenarts!Wat de kosten zijn voor de shet ong:10 euro voor hooi per maand,10 euro voor stoo per maand,10 voor de hoefsmid per maand(hij komt om de 2 maanden vandaar 10 per maand dan betalen we de helft van de kosten)15 euro aan brokken en 5 euro voor waterkosten.Zij betalen meer voor de waterkosten,ik wij betalen dan weer zijn spulletjes:zadel,hoofdstel,halsters,dekjes,lessen...
-Vrije tijd:
Ik ben even oud als jou,ik zit in het tweede,doe VWO en haal hoge punten.En toch kan ik het prima combineren met mijn pony.Twee uur leren en de rest pony,meestal ben ik er op ma,di en do een uur en op andere dagen 2 uur of meer.At ik dan doe?Stal uitmesten:15 minuten,poetsen:10 minuten en beweging geven natuurlijk!
Hopelijk heb je hier wat aan,voor vraagjes mag je altijd PBen!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:28

Betaalde ik ook maar 100 euro voor mijn paard in de maand. _O-
Jeetje zeg, ik ben ben 340 aan stalling kwijt. En in spijkernisse liggen die prijzen ook in die richting, plus niet zoveel weide.
Plus, hoefsmit. Een beetje goede smit kost 75 euro, ijzers voor 115..

Dus, een heleboel geld. En een hele hoop wat je ouders moeten regelen.