readings en kosten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eke1

readings en kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 16:33

Wist echt niet waar ik dit topic moest laten. Heb voor [ED] gekozen. Als een mod hier anders over denkt begrijp ik dat :)

Doel: ik wil graag een discussie opstarten over de kosten van readings. Wat zijn de kosten en verwachtingen van de aanbieders en de afnemers van readings, open en helder weergegeven.
Aanleiding is onderstaande post in 3 readings van mijn paard, en ik zou het top vinden als in ieder geval cybrdynk bereid is om te reageren.
cybrdynk schreef:
Nou, ik heb er 2 gedaan voor de lol en om toch een beetje te bewijzen aan de ongelovigen dat het heus kan. Doe ermee wat je wil, ik doe dit werk uit liefde voor het paard en uit respect voor de 'verzorger' van het paard. We maken ons allemaal zorgen om het wel en wee van onze grote en kleine vrienden, ze kunnen nu eenmaal niet praten en gaan voor ons door het vuur. Om die reden wil ik graag mijn steentje bijdragen aan de paardenwereld om ze te helpen met dat stukje wat ze je niet kunnen vertellen. Ik krijg nu allemaal verzoekjes om nog meer paarden te doen, hopelijk begrijpen jullie dat dit mijn werk is en dat ook mijn zonnetje niet voor niks op gaat. Voor bokkers die het echt graag nog willen stuur mij een pb en dan reken ik tijdelijk 30 euro. Als je paard specifieke klachten heeft kun je die erbij vermelden, dan kijk ik daar extra goed naar. Mag uiteraard ook gewoon blanco, wat je wil. Wel even een foto meesturen!

Nu vraag ik me dus af...
    - wat vinden aanbieders (readers) een redelijke vergoeding, waar is dit op gebaseerd, en wat verwacht je van je reading?
    - wat vinden andere afnemers een redelijke vergoeding, waar is dit op gebasseerd, en wat verwacht je van de reader/reading?

Achtergrondtopics: 3 readings van mijn paard, voortgekomen uit 1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs).
Let alsjeblieft even op het doel van deze topic voor je reageert! Het is namelijk niet mijn intentie om op een zijspoor te raken over bijvoorbeeld de authenticiteit of betrouwbaarheid van readings in het algemeen, of een specifieke reader/reading. Lijkt me een goede discussie, maar niet deze.
Laatst bijgewerkt door Eke1 op 14-11-12 16:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 16:35

Omdat ik het topic ben gestart is het wel zo netjes om ook even inhoudelijk te reageren denk ik. Mijn eerste reactie was "wow, € 30, als 'aanbiedingsprijs'... ik vind dat nou niet echt goedkoop ofzo".

Maar wat lijkt mij een reëele vergoeding voor een reading? Waar houdt ik bij deze inschatting rekening mee? Mijn inschatting* als afnemer zou ongeveer zo zijn:
    - tijd: 1 uur maximaal
    - eigen kosten: € 0
    - afschrijving materialen: bureau, stoel, computer, evt website

Gebaseerd op deze gegevens vind ik € 30,- al heel dik betaald. Als ik dan prijzen zie van € 40,- en oplopend tot € 100,- haak ik absoluut af; dat vind ik exorbitante bedragen voor een dergelijke dienst.

*hierbij ga ik uit van een reading die digitaal verloopt. benzinekosten e.d worden buiten beschouwing gelaten.

Ruga

Re: readings en kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:45

En wat verwacht je van je reading? Want uit dat vorige topic heb ik geleerd dat ik als nep-reader ook vrij makkelijk mensen gelukkig kan maken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:48

Zelf geloof ik er niet zo erg in, maar als je graag mensen helpt dan zou ik alleen de gevallen pakken die hulp nodig hebben en het gratis doen. Nu krijg ik er toch een beetje het gevoel van geld willen verdienen bij. Plus dat je niet weet of je bedrogen wordt of niet, dan vind ik 30 euro best veel geld. Ik zou er zelf nooit meer dan 10 euro aan uit geven, al verwacht ik dat de kans erg klein is dat ik ooit een reader inschakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:50

Elke, misschien moet je je eens verdiepen in uurtarieven van zelfstandig ondernemers. Stel iemand doet readings voor 30 euro per stuk en is een uur bezig met een paard, dan komt dat dus in feite neer op een uurtarieven van 30 euro. Ik kan je vertellen dat dat voor een zelfstandig ondernemer nauwelijks een fatsoenlijk tarief te noemen is. Een vetpot zou het (stel iemand zou van readings leven) dan sowieso nooit worden.

Edit: dit even als achtergrond bij het financiële plaatje... Welke waarde iets voor mij als afnemer heeft, staat daar natuurlijk los van: ik betaal graag voor iets waarvan ik overtuigd ben van het nut, maar vanzelfsprekend is zelfs €10,00 al te veel voor iets waarvan ik de waarde in twijfel trek, ongeacht hoe lang iemand er mee bezig is.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:55

capopjekop schreef:
Plus dat je niet weet of je bedrogen wordt of niet, dan vind ik 30 euro best veel geld.

Dat weet je wel vrees ik, als je wenst dat de reading echt is in de zin dat iemand in het hoofd van je paard gaat inloggen en daar info uit haalt, mag je rustig zeker zijn dat je bedrogen wordt. Zie vorig topic, ik zie nog steeds niks dat niet uit het brein van de reader en de klant zelf voortkomt.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:56

Eke1 schreef:
    - tijd: 1 uur maximaal
    - eigen kosten: € 0
    - afschrijving materialen: bureau, stoel, computer, evt website
[/size]

Ook bij een digitale reading mis je nog wat als iemand dit echt voro zijn werk doet, bijv. belastingdienst, pensioenopbouw, verzekeringen, vakantietoeslag etc.
Dingen die normaal in je loon zitten en daar netjes vanaf gaan, als je voor jezelf werkt zul je dit op jezelf moeten inhouden aanloon.

Komt noga wat bij kijken.
Daarnaast, materiaal internetkosten en je wil toch ook een kamer / dak boven je hoofd.

Neemt niet weg dat ik niet zo into de readings ben. Ik kan mijn paarden goed genoeg lezen. Maar kosten voor een zelfstandige zijn vaak inderdaad 'exorbitant' hoog idd. Maar dat is helaas zo voor elke zelfstandige die daarin ook dus alles zelf regelt.
Van die 30 euro houd je dan weinig over :)

Maar dan ga ik uit van echt werk en wit werken...geloof dat meer als de helft dat niet doet en inderdaad lekker casht. Voor iets waar ik weinig heil in zie.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:01

Foto readings vind ik eigenlijk nogal vaag. Ik zou daar nooit meer voor betalen. Heb het 1 keer gedaan en klopte totaal niet. Wat ik toen kwijt was viel mee (dacht 10 euro dus kon de gok eens wagen), maar weet niet meer precies.

Live readings (dus iemand bij je paard) heb je meer kans op cold reading, dat geef ik direct toe. Heb hier echter wel ervaring mee met 1 iemand. Die is echt lang bezig met je paard en staat gerust met de rug naar je toe etc. En die kwam ook echt met zaken die hij niet kon weten, die weinig tot niet voorkomen en die niet op internet stonden. Wist ook dingen die ik zelfs niet eens wist en bij navraag bij vorige eigenaar bleken te kloppen. Dus hoezo cold reading?

Geef daarbij eerlijk toe dat ik zelf niet kan readen in die mate maar wel degelijk geloof in meer tussen hemel en aarde, in spiritualiteit, in energie en energie-overdracht en dat ik wel degelijk de energie van mijn paarden en die van andere paarden kan aanvoelen. Noem het wazig, zweverig, wat je wilt. Maar ik weet wat ik voel en wat ik ermee kan. En misschien is heel veel gebaseerd op gewoon gezond verstand / common sence. Maar ik denk dat de scheidslijn tussen je boerenverstand gebruiken en je intuitie volgen heel dun is en dat die 2 dicht bij elkaar liggen.

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 17:36

Zilfstar heel erg bedankt voor je reactie, maar je gaat niet echt in op de vragen uit de eerste post. Het draagt in DIT topic niet veel bij wat je wel of niet gelooft e.d., dat was niet de vraag. :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:39

Ik denk dat niet veel mensen hiervan leven, maar meer een centje bij verdienen naast hun baan. ik zou het dan meer gaan beschouwen als vrijwilligerswerk, je wil om iemand te helpen.
Dan is de standaard dus tussen de 0 en €5 per uur vrijwilligers vergoeding. Zeker geen €30! Mij niet gezien.

Mijn verwachting zou 0,0 zijn omdat ik er niet in geloof. Daarbij interpreteer ik zijn karakter ook op mijn eigen manier en wie zegt dat ik het juist heb? ik kan de reading dus als slecht of goed beoordelen op basis van mijn bevindingen, maar niemand weet wat nu juist is.
Ik houd liever vast aan de echte feiten om te werken en trainen met mijn paard.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:47

Woops... :o in verkeerde topic gepost. dacht dat ik nog in dat andere topic zat... :z

Dus dat nu antwoord op de vraag van DIT topic:
* wat vinden andere afnemers een redelijke vergoeding, waar is dit op gebasseerd, en wat verwacht je van de reader/reading?

Als ik puur kijk uit zakelijk oogpunt moet een vergoeding dusdanig zijn dat het een logisch uurtarief is. Bij foto reading kan ik moeilijk inschatten hoe lang de reader daarmee bezig is geweest. Zeg een uur. Van wit uitgaand en BTW plichting moet je tegenwoordig 21% afdragen aan de belastingdienst. En geld apart houden voor je IB etc. Daarbij is goedkoop (10 euro bijv) wel leuk gezegd maar vraag je je af welke kwaliteit dat dan heeft. 50 euro is bijv weer erg veel. uitgaande van mijn eigen uurtarief en die van mijn klanten als zzp-ers (NIET reading hoor, heel ander werkzaamheden van kapster tot stucadoor tot boekhouding) zou ik een 20 euro voor 1 foto-reading billijk vinden. hou je 15,80 aan over. zet 25% apart voor IB: hou je 11,85 over voor een uur werk. Doe je er 8 op een dag heb je 94,80 verdient, Doe je het fulltime, (40 uur per week0 verdien je in een week zo 474 euro.

wat ik dan verwacht is ook echt een goede reading met duidelijk herkenbare punten erin dat het echt om jouw paard gaat en tips etc.

Een reading aan huis waarbij ook reiskosten, reistijd e.d. zitten vind ik een 30 tot 45 voor 1 reading billijk mits de reading duidelijk een uur of langer duurt. Er de tijd voor genomen wordt en je echt contact met het paard ziet. En dat is natuurlijk lastig. Dit is ook even uitgaand van dat de reader het echt kan :) hoewel op basis daarvan nuttige tips krijgen over opvoeding, omgang, voer, bit, harnachement je aan een dierenarts vaak al meer kwijt bent :Y) maar dan moet je wel zeker weten dat de betreffende reader kennis van dat soort zaken heeft buiten het readen om.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 14-11-12 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 17:49

Nouks schreef:
Elke, misschien moet je je eens verdiepen in uurtarieven van zelfstandig ondernemers. Stel iemand doet readings voor 30 euro per stuk en is een uur bezig met een paard, dan komt dat dus in feite neer op een uurtarieven van 30 euro. Ik kan je vertellen dat dat voor een zelfstandig ondernemer nauwelijks een fatsoenlijk tarief te noemen is. Een vetpot zou het (stel iemand zou van readings leven) dan sowieso nooit worden.

Nouks, niet zomaar aannemen dat ik dat niet gedaan heb hoor ;).

Ik vind dat nogal van de zelfstandig ondernemer in kwestie afhangen eerlijk gezegd. Meestal zit in dat uurtarief van alles en nogwat doorberekend, zoals de materiaalkosten, afschrijving enzo. Bovendien verschilt het per beroep. Daar komt nog bij dat veel zelfstandig ondernemers ook een flinke financiele investering moeten terugverdienen zoals die van opleiding, transportmiddelen, vergunningen, aansluiting bij een bond of vereniging die voor een officiele erkenning/waarborg zorgt. Daarvan is hier minder/weinig/geen sprake.

Wat ik wil zeggen is dat het uurtarief nogal afhangt van een aantal omstandigheden, die er lang niet altijd zijn.

En je zegt het zelf al: STEL iemand zou van readings leven. Ik heb hiervan geen cijfers, en ga ervan uit dat er maar heel, heel weinig mensen zijn die het geven van readings als enige/voornaamste bron van inkomsten hebben. Financieel gezien lijkt me dit een nevenactiviteit.
Laatst bijgewerkt door Eke1 op 14-11-12 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:51

Grappig trouwens dat ik nog nooit een topic tegen ben gekomen wat mensen nu vinden van de kosten van les (rij-instructie dus) en wat men daarvan verwacht.
maar misschien zijn die er wel hoor...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:53

ik zie regelmatig topic over de kosten van lesgever en de verwachting. Zelfde over stalling, osteopaten, krakers, dierenartsen en allerlei andere diensten. Nu is alleen de reading even een populair onderwerk op bokt :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:59

Wat mij betreft valt een foto reading onder oplichting, en is iedere cent die er voor betaald wordt er één te veel....

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 18:08

Hmmm diet roept bij mij wel een andere vraag op.... Stel iemand doet het 'erbij'. Verwacht ik daarom dat hij/zij een laag tarief rekent? En waarom zou ik dat wel/niet mogen verwachten?

Aan de ene kant: ja, hij/zij doet het erbij en het is dus een extraatje.
Aan de andere kant: een uur is een uur is een gewerkt uur is iemands tijd en arbeid.

Daar moet ik even op herkauwen, tijdens het het rijden /3 . tot straks! :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:44

Het belangrijkste punt voor mij is kwaliteit. Elke schilder heeft een basisuurtarief, maar Jan om de hoek zal verder hooguit z'n materiaal doorberekenen terwijl internationaal gerenommeerde Klaas nog flink wat meer geld vraagt. Hij levert immers ook betere kwaliteit, en daar betaal je voor. Ik zou echter nooit betalen voor Piet de buurman die vertelt "Joah, die kamer van me zussie heb ik ook gedaan, was ze blij mee hoor! Maja hè, kweet natuurlijk nie zeker of ik dat nu weer zo net kan doen hè!" Voor welke kwaliteit ik ook kies, ik wil wel dat die gegarandéérd is.

En dat is het probleem, want die garantie bestaat bijna niet. Er zijn geen diploma's, geen aantoonbare bewijzen, recensies kunnen gefingeerd zijn. Het enige wat je kan doen is een gratis proefreading vragen. Maar ik geloof dat daar maar weinig aan gedaan wordt..

Zodra iemand mij overtuigend kan aantonen dat ze keer op keer werkelijk zaken kunnen zien of voorspellen, ben ik bereid om daar voor te betalen. En de prijs is dan gewoon afhankelijk van de hoeveelheid mensen die dat kunnen aantonen. Ben je de enige, tsja, dan kan je honderden euro's per consult vragen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:43

ED --> PP

cybrdynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:44

Nou Elke1, daar komt 'ie dan.
wat vinden aanbieders (readers) een redelijke vergoeding, waar is dit op gebaseerd, tijd: 1 uur maximaal

Ten eerste ben ik natuurgeneeskundige, ik zie mezelf niet als reader in die zin. Kinesiologisch spiertesten is iets wat iedereen kan leren, en een bewezen methode. Voelen van een mens of dier kun je ook leren. Dit is iets wat de client heel eenvoudig kan bevestigen en in die zin ook betrouwbaar.
Een natuurgeneeskundige mag tot 85 euro per consult vragen, mits aangesloten bij een beroepsvereniging (voor mensen). Dit consult heeft geen vastgestelde tijd, maar ik zou me genaaid voelen met een half uur, dus minimaal 45 minuten tot 1,5 uur vind ik een mooie tijd.
Aangezien mensen maar weinig gebruik maken van de uitgebreide polissen tegenwoordig en ik heel veel kosten maak om mij aan alle regels te houden (EHBO opleiding, Bijscholing, nascholing, Tuchtcollege etc. etc.) ben ik daar uit gestapt omdat ik ieder jaar met 2500-3000 kosten startte en mijn clienten het niet konden declareren omdat ze die uitgebreide verzekering niet hadden, of een verzekering hebben die graag wil zien dat je natuurgeneeskundig arts bent.

wat verwacht je van je reading?
Ik verwacht zelf dat we SAMEN tot een gedegen uitkomst komen. Dus als zij het vertrouwen in mij kunnen stellen om de voorgeschreven middelen te nemen wanneer ik het aanneembaar gemaakt heb dmv testen dat er in een bepaald gebied problemen zitten. Dat de emoties die ik beschrijf herkenbaar (genoeg) zijn en daar de bloesemremedies voor nemen/geven. Dat we de voeding, huisvesting en beweging/training/aandacht doorspreken en samen onze bevindingen op 1 lijn krijgen. De client vervolgens ermee aan de slag gaat en ik een mail krijg of een telefoontje dat ze of direct of binnen een paar dagen emotioneel verschil zien, evt. de huid al opknapt, glans op de ogen terugkomt, gedrag verbeterd is en dat de fysieke problemen vanaf een week afnemen, bij ernstigere zaken wat langer.

eigen kosten: € 0 afschrijving materialen: bureau, stoel, computer, evt website
Nou, als mijn eigen kosten bovenstaande voorbeelden waren, dan was ik dolgelukkig. Ik heb 4 jaar gestudeerd, zo'n 80-100 uur per maand, daarnaast nog minimaal 1 weekend per maand naar scholingen en bijscholingen door het hele land, de hele opleiding heeft zo'n 10.000 euro gekost, daarnaast heb ik van alle denkbare leveranciers in Nederland het volledige assortiment staan in testbuisjes. Hier heb ik een soort 'abonnement' op waarbij ik continue de nieuwste toevoegingen krijg toegestuurd incl. alle readers die daar bij horen. Verder heb ik, vooral door de komst van de kinderen, op dat moment niet gewerkt, dus inkomsten derving zal ik voor het gemak even niet meereken, maar ik had een goede baan als marketing coordinator in de IT.

Ik zag ergens iemand die zei dat je het als vrijwilligerswerk moet zien, ja, qua inkomsten moet je dat ook zeker zo zien. Dit wist ik van tevoren niet en dacht hier een mooie part time baan aan huis door te hebben, maar helaas is dat financieel niet haalbaar gebleken.
Dus, wat doe je dan? Laat je iedereen barsten? Of, probeer je dan maar zoveel mogelijk mensen en dieren te helpen omdat je daar zo lang in geinvesteerd heb. En dan heb ik het niet eens over het geld, maar vooral mijn tijd. Per jaar doe ik zeker 100 consulten voor niks. Puur omdat ik het zonde vind om er niks mee te doen, maar mensen te sceptisch zijn om een eerste keer te komen als ze moeten betalen. Dus, als ik denk te kunnen helpen, bied ik het voor niks aan. Daarna hoop ik dan wel dat ze bij een volgend probleem wel komen en mij willen betalen, omdat ze dan weten wat ze krijgen. En dat werkt wel aardig. Maar nu komt het mooie, vaak hebben paarden geen behandeling meer nodig, tenzij ze echt in de topsport zitten. Maar een recreatiepaard blijft vaak heel goed zelf in balans, ook een basis sportpaard redt het dan wel. En voor beenproblemen, tenzij het een afvoerprobleem is, kun je beter bij de kliniek terecht.

Dus, voordat iemand 'ons' mensen afzeikt, denk er aan dat we met liefde je helpen, want voor het geld kom je er echt niet uit. Dat is een druppel op de gloeiende plaat. Iemand in een snackbar verdient veeeeel meer! So, be gentle please ;-)

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 23:17

Wauw Dynke, bedankt voor je uitgebreide reactie, nice! Ik heb nu geen tijd om deze aandachtig te lezen en wil dat zeker wel doen en ook netjes reageren. Dus dat ga ik morgen doen.

Anderen natuurlijk ook bedankt voor hun tijd en respons tot nog toe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:41

Maar een natuurgeneeskundige doet toch niet aan readings? Is dat niet een andere fiets?

Ik vind dat hele reading gedoe hier bokt Hysterie en dan nog eens een klap geld vragen voor een verhaaltje.

Dat je daar een paar uur mee bezig bent om heel bokt af te struinen om je informatie bij elkaar te krijgen, doet niets af aan het hele gedoe....want die informatie heeft geen enkele toegevoegde waarde..

Geen 1 reading verteld diagnoses die onvindbaar zijn voor de reguliere artsen, of andere waardevolle zaken, louter gezwets.

cybrdynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:51

Zilfstar schreef:
Foto readings vind ik eigenlijk nogal vaag. Ik zou daar nooit meer voor betalen. Heb het 1 keer gedaan en klopte totaal niet. Wat ik toen kwijt was viel mee (dacht 10 euro dus kon de gok eens wagen), maar weet niet meer precies.

Live readings (dus iemand bij je paard) heb je meer kans op cold reading, dat geef ik direct toe. Heb hier echter wel ervaring mee met 1 iemand. Die is echt lang bezig met je paard en staat gerust met de rug naar je toe etc. En die kwam ook echt met zaken die hij niet kon weten, die weinig tot niet voorkomen en die niet op internet stonden. Wist ook dingen die ik zelfs niet eens wist en bij navraag bij vorige eigenaar bleken te kloppen. Dus hoezo cold reading?

Geef daarbij eerlijk toe dat ik zelf niet kan readen in die mate maar wel degelijk geloof in meer tussen hemel en aarde, in spiritualiteit, in energie en energie-overdracht en dat ik wel degelijk de energie van mijn paarden en die van andere paarden kan aanvoelen. Noem het wazig, zweverig, wat je wilt. Maar ik weet wat ik voel en wat ik ermee kan. En misschien is heel veel gebaseerd op gewoon gezond verstand / common sence. Maar ik denk dat de scheidslijn tussen je boerenverstand gebruiken en je intuitie volgen heel dun is en dat die 2 dicht bij elkaar liggen.

Ik ken veel-paarden-pension-collega's zoals jij. Die voelen ook precies aan bij hun paard wat er schort, door even te checken bij mij gingen ze er meer en meer in geloven. Op een gegeven moment wisten ze me zelf te vertellen welk 'cijfer' ze hun paard gaven op een specifiek orgaan, of voor het voer wat ze geven. Gewoon door het samen te doen, te oefenen en de bevestiging te krijgen op dat gevoel. Dan gaat het leven en wordt het steeds groter. Op een gegeven moment kunnen ze dan ook andere paarden beter inschatten en hoor ik ze adviezen geven dat ik denk, nou, je krijgt mooi zelfvertrouwen. Als je dat concept nou neemt, en je voorstelt dat je dit een paar honderd keer per jaar doet, is er dan niet een heel klein stukje in je die zich voor kan stellen dat je het op een gegeven moment ook van een foto kunt doen? Of een plukje haar, of zelfs een verhaal van een vriend van een vriend? Want zo begint het en zo loopt dat... Toch prachtig? Ik wou dat iedereen zijn gezonde verstand of beter gezegd, buikgevoel daar op in ging tunen, dan konden we tenminste samen overleggen als iemand een foto plaatste en zijn probleem uiteen zette. Samenwerken is echt het ultieme hierin! Iedereen zoekt bevestiging in wat hij denkt, voelt, zegt of zelfs denkt te willen. Hoe leuk is het om een klankbord te hebben??

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 23:54

Russel, als je hier reageert, zou ik het enorm op prijs stellen als je in ieder geval de moeite neemt om de starterpost even goed te lezen en dan gewoon lekker ontopic blijft. De hele zin-onzin kwestie over readings staat in dit topic niet ter discussie. Je gaat op geen enkele manier in op de gestelde vragen en je post draagt hier in dit topic dan ook niets bij.

Tx!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:03

Even offtopic maar wel belangrijk:

@cybrdynk: het ziet er naar uit dat je badware op je website hebt, ik krijg de melding als ik naar je website wil gaan.

cybrdynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:10

@Remy, ja, drama, er zit iets in mijn template wat google niet trekt... Als je het echt wil zien, er gebeurd niks rots, dan moet je gewoon even puurdynamiek.nl intypen.. sorry.