3 readings van mijn paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:39

Zensation schreef:
@Bigben, deze heb ik nog voor je. Ben benieuwd of je met deze man ook zo standvastig in discussie zou gaan, en of je je staande houdt.....

Uit: Drammers en Aasgieren rondom de dood van een actrice Dr.Th.H.L Michiels Doctor of Naturopathy/Master of Naturopathy

"De alternatieve geneeskunst ... ...ooit geleerd heeft."

Een discussie met de heer Theo Michiels ?
Dat wordt lachen geblazen :+ .
Dit is namelijk een mens die onder andere staande houdt dat HIV niet bestaat,
en dat AIDS niet overdraagbaar is via hetero sex.
Hij heeft nog meer van dit soort debiele én gevaarlijke artikelen des geloofs.

En even terzijde, een doctor of een master in de naturopathie bestaat niet.
Dat is een titel die de heer Michiels zichzelf heeft toegeëigend.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:45

Varekaj schreef:
En wat is er dan mis als iemand een placebo-effect inroept om dat zelfgenezend vermogen psychisch te ondersteunen zolang er verder geen schade wordt berokkend aan de persoon? Voor kleine dingen kan het dus toch ook positief zijn? Sterker nog, als zij zich met de kleine probleempjes des levens bezighouden hebben de reguliere artsen veel meer tijd om zich te dompelen in gevallen waar nog veel onderzoek naar nodig is zoals kanker, HIV/Aids en dergelijke.

Vooral als je beide kan combineren en het goede van elke kant bij elkaar kan tellen zou het echt wel interessant kunnen zijn.

Dit komt van een paar pagina's terug, maar ik wou er toch nog even op terugkomen.

Er is op zich niets mis met placebo, maar waarom zou je placebo gebruiken,
als er in 99% van de gevallen medicijnen en behandelingen bestaan die twee tot drie keer beter werken dan placebo ?
Reguliere behandelingen en medicijnen worden tegen placebo getest,
wat betekent dat ze beter moeten werken dan placebo, voor ze als bewezen behandelingen/medicijnen worden geaccepteerd.
Niet alleen beter, maar statistisch significant beter.
Dat wil zeggen, het verschil moet zo groot zijn, dat het niet meer aan toeval kan te wijten zijn.

Reguliere behandelingen en medicijnen werken dus per definitie beter dan placebo.
Placebo is niets anders dan een soort ersatz behandeling.

Soms denk ik dat mensen niet goed weten wat placebo concreet betekent.
Stel je hebt een groep mensen A en een groep mensen B.
De mensen in beide groepen hebben dezelfde ziekte.
Groep A krijgt een placebo, groep B een werkzame stof.

In groep A zullen na afloop van de studie x aantal mensen beterschap tonen, of zelfs genezen zijn.
Ook al krijgen ze alleen maar placebo.
Dat aantal ligt gemiddeld op 30 tot 35%.
Waren er 100 mensen in groep A, dan werkt het placebo bij 30 tot 35 personen.

In groep B, als het goed is tenminste, zullen 60 tot 80% van de mensen beterschap tonen, of genezen zijn.
Deze mensen kregen de actieve stof.
Waren er 100 mensen in groep B, dan werkt de actieve stof bij 60 tot 80 personen.

Neem je als patiënt de bewezen actieve stof, dan is de kans op genezing veel groter.
Ik zie dan ook geen reden waarom je een placebo zou gebruiken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:51

Omdat je met een placebo ook het lichaam en de persoon eerst de kans geeft om zelf te genezen zonder chemische troep in het lichaam en het zou de zorgsector ook een smak geld besparen.
Uiteraard kan je dit niet bij alles. Iemand met acute leukemie moet je niet gaan vertellen dat ie even lekker 2 weekjes rustig op de bank moet gaan zitten afwachten of het even minder wordt.
Maar bij kleinere, minder schadelijke dingen kan dit toch best? De medicatie die dan getest wordt om beter te zijn dan het placebo kan dan weer ingezet worden bij andere ernstigere gevallen. Zo werken alternatief en regulier samen naar een betere en misschien stabielere gezondheidszorg qua kosten. Want al dat onderzoek kost geld, mensen die om het minste wat voorgeschreven krijgen werken resistentie in de hand en het kweekt ook mensen die denken dat je alleen nog maar kan genezen door pilletjes te slikken.

Als iemand graag een testje wil doen dan gooi ik wel even een foto van 1 van mijn pony's in het topic. DA is vanochtend geweest voor controle en er is ons iets opgevallen. Van zijn verleden weet ik al redelijk wat dus daar moet je maar niet op gaan zoeken, dan wil ik graag dat er uitgezocht wordt wat mijn DA me vanochtend ook wist te vertellen en waardoor er bij mij nu ook puzzelstukjes op de plaats vallen.
Hij heeft ergens last van, maar van wat? Ik weet het, DA weet het en nee hij krijgt er niks voor voorlopig.
Dus ik geef al even mee dat het om een ruintje gaat.

iemand die de gok wil wagen?

Zensation
Berichten: 590
Geregistreerd: 24-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:06

BigBen schreef:
Zensation schreef:
@Bigben, deze heb ik nog voor je. Ben benieuwd of je met deze man ook zo standvastig in discussie zou gaan, en of je je staande houdt.....

Uit: Drammers en Aasgieren rondom de dood van een actrice Dr.Th.H.L Michiels Doctor of Naturopathy/Master of Naturopathy

"De alternatieve geneeskunst ... ...ooit geleerd heeft."

Een discussie met de heer Theo Michiels ?
Dat wordt lachen geblazen :+ .
Dit is namelijk een mens die onder andere staande houdt dat HIV niet bestaat,
en dat AIDS niet overdraagbaar is via hetero sex.
Hij heeft nog meer van dit soort debiele én gevaarlijke artikelen des geloofs.

En even terzijde, een doctor of een master in de naturopathie bestaat niet.
Dat is een titel die de heer Michiels zichzelf heeft toegeëigend.



Ik had geen ander antwoord van je verwacht......."debiel" schijnt wel je stopwoordje te zijn, niet? Artikelen des geloofs... laat me niet lachen! _/-\o_

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:19

De placebo geeft de psyche rust, waardoor het lichaam zichzelf eventueel kan herstellen. Als de patient denkt dat het uitzichtloos is, heeft het lichaam minder "zin" om tegen de ziekte te vechten. Althans, dat is mijn mening.

Odysseus

Berichten: 22480
Geregistreerd: 15-06-07

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:37

Varekaj: weet je waarom de huisartsen zoveel voorschrijven? Omdat de patiënten er naar vragen!! Er zijn zelfs HAs die antibiotica voorschrijven bij een virale infectie !!! Omdat de patiënt anders boos het pand verlaat omdat de dokter "niks wilt doen"!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:41

Focussed: dat is inderdaad nog een zijde van het probleem, dat is waar. Dat bedoelde ik in mijn post dus ook met "
Citaat:
het kweekt ook mensen die denken dat je alleen nog maar kan genezen door pilletjes te slikken.
"

Ik studeer nu verpleegkunde, heb in een ziekenhuis gewerkt op Radiologie, Dagconsultatie en Spoed en meer dan vaak genoeg gezien dat mensen onderzoeken of medicatie gaan eisen die eigenlijk gewoon overbodig zijn, gewoon omdat ze niet altijd meer willen geloven dat het ook wel eens met iets eenvoudig opgelost kan worden.
Zoals een gebroken teen, als het een nette breuk is zonder complicaties, dan doen ze er niks aan. Je kan een teentje amper gipsen, hooguit fixeren met tape aan een andere teen, niet te veel belasten en laten rusten. Maar dat begrijpen veel mensen niet. Breuk = gips, punt uit.

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:47

Ik geloof hier helemaal niet in, zeker niet wanneer je het door een bokker laat doen omdat er inderdaad heel veel te vinden is.

Ik heb ooit mijn pony eens gratis laten lezen door iemand via de spirituele kerk van mijn schoonouders.

"Je pony houd van eten, vind het leuk om tijd met jou door te brengen maar wil liever niet te hard werken, op de wei staan vind ie fijn en zijn lievelings eten is wortels.
Hij ooit pijn gehad maar nu niet meer."

Ja dat had ik ook wel kunnen verzinnen. :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:57

Daarom dat ik wel eens wil weten of een reader kan vinden waar mijn DA vandaag per toeval op is uitgekomen :j

Zelf ben ik ook geen pillenslikker, word er alleen zieker van omdat mijn maag er gewoon niet goed tegen kan. Ik doe het alleen als het echt moet maar verder ben ik van het principe thuisblijven zolang de arts het zegt, veel rusten, gezonde en lichte voeding, goed slapen en dan kom je er ook wel. Ook mijn breuk is zo genezen (nuja, deels) en ook veel sneller. Regulier bij bekkenbreuk is toch aantal maanden stilliggen en dan pas weer voorzichtig gaan leren stappen. Ik lag gewoon thuis op de bank, strompelde rond als dat nodig was, niks pijnstillers of wat dan ook genomen en na 3 maanden was ik weer op de been.
Moet er wel bij zeggen dat ze in eerste instantie me naar huis stuurden met "u hebt een kneuzing mevrouw, niks ernstigs" en dat al de rest pas maanden later aan het licht is gekomen. Het kan dus wel als je naar je eigen lichaam luistert maar ik zou het toch niet aanraden dat mensen deze stunt herhalen. Het had evengoed flink fout kunnen gaan.

pien_2010

Berichten: 43670
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:15

Focussed schreef:
Varekaj: weet je waarom de huisartsen zoveel voorschrijven? Omdat de patiënten er naar vragen!! Er zijn zelfs HAs die antibiotica voorschrijven bij een virale infectie !!! Omdat de patiënt anders boos het pand verlaat omdat de dokter "niks wilt doen"!


Domme artsen want daarom hebben we dus nu de antibiotica residentie die meer en meer op treedt. Gaat wellicht zeer groot probleem vormen in de toekomst, iets waar mijn vader al 35 jaar geleden (was arts en inmiddels overleden) voor waarschuwde als probleem voor de toekomst want met het "goud" werd te royaal omgesprongen met alle gevolgen van dien. En dan ook nog voorschrijven bij virale infectie waar antibiotica niet bij helpt is wel te triest voor woorden.
Ga dan maar alternatief.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:18

Toen ik m'n eerste paard net had heb ik er ook eens een holistisch DA bij gehad omdat ze vaak lastig deed. Hij heeft toen acupunctuur toegepast, iets met een laser en het voorschrift "1 maand weiderust en opbouwend longeerwerk". Natuurlijk heb ik me daaraan gehouden en tijdens die maand veel lol gemaakt met grondwerk. Uiteraard ging het toen een stuk beter, paard kwam van 22/7 op stal naar weidegang!
Dat had ik even goed kunnen uitvogelen zonder DA erbij, of dat had de stalbaas me ook kunnen zeggen maar dat is niet gebeurd.
Dezelfde DA heeft ook dik geblunderd bij mijn mama's oude kat, die was 15 jaar oud en ging plots erg achteruit. Doffe vacht, sterk vermageren, suf worden, kwijlen.... Die DA weet het aan parasieten en gaf allerlei middeltjes mee, ook reguliere (hij combineerde zeg maar). Niks hielp. Mama was erna op vakantie en ik ging even langs, zag ik poeslief enorm kwijlend op de bank liggen en overal opgedroogd bloed. Haar DA was ook net op vakantie dus maar even bij mijn (reguliere) DA langsgeweest. Op 5 minuten was de zaak beslist, poes moest ingeslapen worden, die was aan het creperen. Waarom? Beestje had een enorme tumor onder de tong zitten die tegen de speekselklieren drukte en ook verhinderde dat poeslief kon eten. Het was zelfs zo ver gevorderd dat als ze niet wou uitdrogen door kwijlen, ze eigenlijk 24/24 zou moeten drinken. Omdat ze simpelweg alleen nog erg minieme hoeveelheden kon doorslikken. Mijn DA heeft niets anders gedaan dan gewoon te starten met routinecontrole en is gestart bij de mond om tandjes te controleren en echt, wat een bol was dat zeg! Dat die andere dat niet gezien heeft snap ik nog steeds niet.

Poes is dan ook ter plekke vredig ingeslapen. Als ik 'm had meegenomen naar huis was hij ten laatste 2 dagen erna nog gestorven van honger en dorst, een erg langzame en pijnlijke dood.

Langs de andere kant, als 1 van de paarden vast zit of lastig doet bij het rijden zal ik er sneller de osteopaat bij halen om te laten checken als ze niet mank lopen dan de DA bellen. Tot nu toe is het zo ook altijd goed gekomen. Mijn DA weet dat ook, al is hij er niet echt fan van maarja. Hij moet wel toegeven dat die man al goeie dingen heeft gedaan bij mijn paarden + die van stalbaas waar hij het niet kon oplossen, dus dat het allemaal larie is zal je hem ook niet horen zeggen.

Alternatief is goed, zolang het verantwoord wordt gebruikt, er een reguliere controle of ingrijpen mogelijk is en er ook gebruik van gemaakt wordt met een kritische blik.

quibje

Berichten: 2930
Geregistreerd: 24-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:26

_Aurora_ schreef:
Ritalin wordt niet zomaar voorgeschreven en daar gaan zeeeer veel testen aan vooraf. En ja die zijn wetenschappelijk bewezen. Maarja als je niet in wetenschap gelooft dan houdt iedere discussie op. Wellicht ook eens een idee om te kijken naar de definitie van wetenschap. Want als je daar echt niet in gelooft dan geloof je niet in onze hele wereld.


hier wilde ik even op terug komen
nee hoor, wordt wel zomaar voor geschreven, zonder zeeeeeeer veel testen vooraf
en ik blijf van mening dat dit gemakzucht is van ouders en artsen, bestaat adhd alleen nu pas?
hoe werd daar vroeger mee omgegaan?
gewoon als een drukker kind :j

maar goed
ik zelf wil enorm graag geloven in holistisch/paranormaal/natuurgeneeskunde
want vind het mega interessant, jammere van mij is dat ik ook wel bewijzen wil zien en die niet specifiek krijg van de door mij ingeschakelde mensen, maar dat houdt mij niet tegen want het is iets waarin ik wil geloven en dat is het verschil tussen de pro's en de contra's het wel of niet willen geloven
maar ik blijf proberen want ik wil geloven

DeSprinkhaan
Berichten: 451
Geregistreerd: 31-10-10

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:42

In frankrijk worden medicijnen heel makkelijk voorgeschreven... heb je een lichte bronchitus, krijg je direct een doos antibiotica mee, want ja er is een kans dat je van de bronchitus een onsteking krijgt. En dit is dan een voorbeeld waar je er nog mee eens zou kunnen zijn, soms heb je andere situaties waar die antibiotica kuur gewoon onodig is!
Ritalin geloof ik hetzelfde.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:17

Die ervaring heb ik ook hoor, dat er veel te makkelijk medicatie wordt voorgeschreven. Dan met name bij oudere mensen die een arts hebben die er wel voordeel in ziet. Wat ze krijgen is dan vaak tegenstrijdig, of ze blijven het gewoon veel te lang doornemen maar de arts schrijft dan weer wat anders voor en zo blijf je maar bezig.

Ouderen hebben bijvoorbeeld makkelijker last van hun verteringsstelsel en hun uitscheiding. Neem nou maagklachten. Dan krijgen ze iets tegen oprispingen maar in grote hoeveelheden kan dit obstipatie in de hand werken. Ouderen gaan al snel denken "och pilletje meer kan geen kwaad" en dan bellen ze later de arts terug "dokter, ik kan niet meer naar het toilet". Krijgen ze daar iets voor dat laxerend werkt, lekker makkelijk. Maar dat werkt dan weer in op de maag of heeft teveel effect, waarvoor ze weer gaan klagen dat ze diarree hebben en ga zo maar door.
Idem met pijnstillers, dan zegt de arts "neem maar een Dafalgan Codeïne". Wat ze dan krijgen op voorschrift, liefst een grote doos (minder naar de apotheek lopen) en dan gaan ze daar weer eentje van nemen bij het minste. Maar ze staan er niet bij stil dat codeïne verslavend kan werken.

Waar ouderen vroeger dachten "laat meneer doktoor maar waar hij zit" tot het ernstig was omdat het zoveel kostte bellen ze nu om de haverklap voor een pilletje. Dat is ook niet de bedoeling. Vroeger was er ook genoeg op te lossen met eenvoudige dingen omdat ze gewoon niks anders hadden. OK, het was ook niet altijd even gezond en effectief, daar moeten we wel duidelijk in zijn.

Zo kan je de pokken bijvoorbeeld prima natuurgeneeskundig afweren. Het vaccin is per toeval ontdekt omdat mensen die in aanraking kwamen met koeienpokken opvallend minder risico liepen om zelf de humane variant te krijgen. Daar is het vaccin ook uit ontwikkeld. Tegenwoordig zijn er geen pokken meer maar ook geen koeienpokken, omdat dat virus ook nog steeds hetzelfde is. Duimen dat het niet gaat muteren dan, want nu kunnen we de koeien ook niet meer om hulp vragen :)

DeSprinkhaan
Berichten: 451
Geregistreerd: 31-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:05

Er was in de suske en wiske trouwens ook zo'n caricatuur van pillen slikken:
Krimson: Hoofdpijn, oei, laat ik maar een pil tegen hoofdpijn slikken
Oei, vergeten, je krijgt maagpijn van die pillen, laat ik dus maar een pil tegen maagpijn slikken
Oei, vergeten, daar wordt je hyperactief van, mmm, pilletje tegen hyperactiviteit
Aie, vergeten het bijverschijnsel daarvan was hoofdpijn :S

:+

Eerdo
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-11-12

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:18

Krimson van Suske en Wiske heeft het in iedergeval goed begrepen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:25

Varekaj schreef:
Zo kan je de pokken bijvoorbeeld prima natuurgeneeskundig afweren. Het vaccin is per toeval ontdekt omdat mensen die in aanraking kwamen met koeienpokken opvallend minder risico liepen om zelf de humane variant te krijgen. Daar is het vaccin ook uit ontwikkeld. Tegenwoordig zijn er geen pokken meer maar ook geen koeienpokken, omdat dat virus ook nog steeds hetzelfde is. Duimen dat het niet gaat muteren dan, want nu kunnen we de koeien ook niet meer om hulp vragen :)

Waar háál je die onzin vandaan. Pokken "natuurgeneeskundig" afweren?!
Pokken zijn bedwongen door dat vaccin waar jij het over hebt. Vaccins zijn een van de succesvolste uitvindingen van de reguliere geneeskunde.
Deze ziekte "natuurgeneeskundig" proberen te laten behandelen staat (stond, deze ziekte is uitgeroeid) gelijk aan zelfmoord.
Denk je trouwens echt dat huidige wetenschappers een zwakkere natuurlijk voorkomende variant van een dodelijk virus nodig hebbben om een vaccin te kunnen maken...?

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:56

Wat een grappig idee eigenlijk TS! Ik heb zelf meerdere readings gedaan, altijd met enige sceptische houding, en toch met de gedacht; op Internet is een hoop over mijn paard te vinden. Eigenlijk is dat wel jammer. Ik heb het meerdere keren laten doen, en toch grappig dat ze allemaal komen dat ze aan 1 oog minder zicht heeft (maar ja, ze heeft een maanoog), dat ze niets wilt vertellen (kan ik mij enigszins wat van voorstellen, want ze is vrij gesloten :P) en over een zwak achterbeen. Soms slaan ze de spijker op de kop dat ik denk;jaaaaaaaaa helemaal! Maar ik ga er niet enorm aan hangen dat ze de waarheid spreken.

Ook wel eens een reading face to face laten doen, die had geen voorspeurwerk op internet kunnen doen, en zei ook wel wat rake idngen, maar wederom; paard wilde weinig kwijt ;)

Enige dat echt voor mij wel goed aanvoelde was tijdens een avondje bij een reader face to face waar ik een foto had meegenomen. Die had bij het aannemen van de foto gelijk een benauwd en pijnlijk gevoel in zijn luchtwegen, en dat klopte omdat mijn merrie op dat moment met een flinke luchtweg infectie stond. Dat vond ik wel frappant, hij kon geen voorwerk hebben gedaan, en de foto was ook gewoon eerder genomen en niet een paard dat ziek zwak of misselijk met een snotneus op de foto stond ;)

Maar verder ben ik vrij sceptisch, ook omdat ik al zoveel heb geschrevne en verteld over mijn paard.

Toch leuk dan dit topic, 3 onervaren readers die ook geweldig leuke verhalen kunnen vertellen over een paard zonder ook maar enige telepatische gaves. En dan toch zo kloppend. Een mooi voorbeeld wat er allemaal te vinden is op internet en hoe je van een foto met een beetje paardenkennis (of bij mensen mensenkennis) van een uitstraling al een hoop kan beschrijven. Evenals ras ;) Mooi voorbeeld dat men een hoop mooie readings kan houden en mensen makkelijk voor de gek kunnen houden zonder ook echt readers te zijn. Leuk geld verdienen :j

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:25

Leuk dit topic! zo zie je maar dat er veel op internet te vinden is!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:48

Kuggur schreef:
Waar háál je die onzin vandaan. Pokken "natuurgeneeskundig" afweren?!
Pokken zijn bedwongen door dat vaccin waar jij het over hebt. Vaccins zijn een van de succesvolste uitvindingen van de reguliere geneeskunde.
Deze ziekte "natuurgeneeskundig" proberen te laten behandelen staat (stond, deze ziekte is uitgeroeid) gelijk aan zelfmoord.
Denk je trouwens echt dat huidige wetenschappers een zwakkere natuurlijk voorkomende variant van een dodelijk virus nodig hebbben om een vaccin te kunnen maken...?


Dat vaccin is wel gebaseerd op de koeienpokken en mensen die daarmee indertijd in aanraking kwamen werden opmerkelijk minder getroffen. Daardoor zijn ze dat vaccin gaan ontwikkelen. Dus, in eerste instantie, ergens ik-weet-niet-meer-waar terug in de tijd hadden ze wél al door dat door een natuurlijke variant van hun eigen ziekte ze wél een vaccin konden gaan ontwikkelen.
Of is elk vaccin ontstaan uit een chemisch potje?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:47

Varekaj schreef:
Dat vaccin is wel gebaseerd op de koeienpokken en mensen die daarmee indertijd in aanraking kwamen werden opmerkelijk minder getroffen. Daardoor zijn ze dat vaccin gaan ontwikkelen. Dus, in eerste instantie, ergens ik-weet-niet-meer-waar terug in de tijd hadden ze wél al door dat door een natuurlijke variant van hun eigen ziekte ze wél een vaccin konden gaan ontwikkelen.
Of is elk vaccin ontstaan uit een chemisch potje?

Geen enkel vaccin is ontstaan "uit een chemisch potje".
Als je je nou eerst eens inleest over wat vaccins in feite zijn, hoe ze geproduceerd worden, en je daarna een mening vormt. Zou de discussie eenvoudiger maken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:21

Nee, het gaat niet om het vaccin. Ik wil maar zeggen dat mensen voor dat bestond natuurlijk ''beschermd'' waren tegen humane pokken als ze in aanraking waren geweest met koeienpokken. Toen was er meer natuurkundig dan nu. Het werd sneller aangenomen waar men nu alles gelijk als larie en kwakzalverij bestempeld.

Rennie89
Berichten: 37281
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:34

Ik was eigenlijk benieuwd of er hier iemand is die kan zien aan een foto of het betreffende dier nog leeft? Ik had in Amerika een kitten en veulen waar ik voor zorgde en die heb ik moeten achterlaten. Helaas is het een zeer ruige omgeving en een andere kat is daar onlangs opgegeten door coyote. Maak me dus wel zorgen. staleigenaar heeft nog niks op mijn mails laten weten, dus wellicht krijg ik binnenkort antwoord, maar was dus benieuwd of het ook van een foto kan worden afgeleid. Wie durft het aan :))

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 13:11

lifaya schreef:
Ik was eigenlijk benieuwd of er hier iemand is die kan zien aan een foto of het betreffende dier nog leeft? Ik had in Amerika een kitten en veulen waar ik voor zorgde en die heb ik moeten achterlaten. Helaas is het een zeer ruige omgeving en een andere kat is daar onlangs opgegeten door coyote. Maak me dus wel zorgen. staleigenaar heeft nog niks op mijn mails laten weten, dus wellicht krijg ik binnenkort antwoord, maar was dus benieuwd of het ook van een foto kan worden afgeleid. Wie durft het aan :))


Is het niet makkelijker de eigenaar een belletje te doen?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:18

Varekaj schreef:
Nee, het gaat niet om het vaccin. Ik wil maar zeggen dat mensen voor dat bestond natuurlijk ''beschermd'' waren tegen humane pokken als ze in aanraking waren geweest met koeienpokken. Toen was er meer natuurkundig dan nu. Het werd sneller aangenomen waar men nu alles gelijk als larie en kwakzalverij bestempeld.

Dit is een onzinnige post. "Toen was er meer natuurkundig dan nu" Wat betekent dat ?
Dus je wil zeggen dat imuniteit voor pokken door blootstelling aan koeienpokken overeenkomsten heeft met alternatieve (natuur)geneeskunde...? Als dat zo is (en ik zeg "als") dan heb je er imo weinig van begrepen.