Bedankt pap en mam, dat jullie geen paard voor mij kochten!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp

Bedankt pap en mam, dat jullie geen paard voor mij kochten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 12:00

:j Ja! Ik geef het toe! Ik ben nu (vijftien jaar later) heeeeeeel blij dat mijn ouders nooit een paard voor me hebben gekocht!

Toen ik dertien was en op de manege reed stond daar een driejarige Haflinger. Golvende manen, rank type. Ik mocht hem zadelmak maken ( :') ik was gewoon de lichtste) en in mijn beleving ging dat fan-tas-tisch! Ik heb mijn ouders maandenlang aan de kop gezeurd of ik die haflinger mocht hebben. Ik heb begrotingen gemaakt, zakgeld gespaard, weitjes geregeld, de tuin paardproof gemaakt :')

Maarrr... Het geld was er niet en ik heb de pony nooit gekregen... -O-

Wat als dat nu anders was gelopen? Dan had ik nu een kleine, ielige haflingerruin van 18 jaar gehad. Op zich niet zo erg, maar ik vrees dat ik hem rijtechnisch compleet verprutst zou hebben := :o Ik kon toen (in tegenstelling tot wat ik toen dacht) echt niet rijden. Daarnaast hadden ik noch mijn ouders kennis van paarden en had het arme dier vast al een keer hoef- of spierbevangen in de volle wei gestaan :x

Kortom: Bedankt pap en mam! +:)+ Ik ben zo blij dat ik zelf heb moeten werken voor een paard en daardoor (toen ik iets ouder was) een goede keuze voor een eigen paard heb gemaakt. En wat ben ik trots op mijn knappe vijfjarige paard waar ik werkelijk iedere knop netjes zelf op heb gemonteerd! *\o/*

Goh... Ik had echt nooooooooit gedacht dat ik ze hiervoor zou bedanken :D

Herkenbaar?

_nvds

Re: Bedankt pap en mam, dat jullie geen paard voor mij kochten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:02

Hahaha! Ik ben nu wel blij al ben ik pas 14 met mijn 4 jarige merrie hihi

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 12:04

ilovejewel schreef:

Haha! Dat mag van mij ook hoor :D Geniet er van!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:05

snap je helemaal TS, maar op die leeftijd denk je ook dat je heel veel kunt ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:06

Haha, niet zo heel herkenbaar :D maar wel leuk geschreven! Mijn eerste eigenste paard kreeg ik toen ik 16 jaar was, hij was 4 jaar oud, ik dacht dat ik heel erg goed kon rijden ( not :') ) en we hebben in het begin veel afgezien samen :P Maar ondertussen zijn we 6 jaar verder, mijn paard is misschien geen top wedstrijdpaard, maar wel mijn maatje die mij gewoon heel veel geleerd heeft :+: En nu we beiden wat ouder en wijzer zijn, zijn we ook wat fanatieker aan het lessen en wie weet wordt het met onze rijkunsten ook nog eens wat ^^
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 29-10-12 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:06

shirleyp schreef:
ilovejewel schreef:

Haha! Dat mag van mij ook hoor :D Geniet er van!

Haha dankjewel!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:07

Miepie77 schreef:
snap je helemaal TS, maar op die leeftijd denk je ook dat je heel veel kunt ;)

Niet iedereen haha...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:10

Niet herkenbaar, ik heb altijd eigen pony's en paarden gehad, maar bij ons rijdt iedereen thuis.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 12:12

Solleke_Noah schreef:
Haha, niet zo heel herkenbaar :D maar wel leuk geschreven! Mijn eerste eigenste paard kreeg ik toen ik 16 jaar was, hij was 4 jaar oud, ik dacht dat ik heel erg goed kon rijden ( not :') ) en we hebben in het begin veel afgezien samen :P Maar ondertussen zijn we 6 jaar verder, mijn paard is misschien geen top wedstrijdpaard, maar wel mijn maatje die mij gewoon heel veel geleerd heeft :+: En nu we beiden wat ouder en wijzer zijn, zijn we ook wat fanatieker aan het lessen en wie weet wordt het met onze rijkunsten ook nog eens wat ^^

Leuk om te lezen en heel eerlijk :j

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:12

Ik was op mijn elfde heel erg blij met mijn 1.5 jarige merrie en ben dat nu 12 jaar later nog altijd. Het heeft wel heel veel bloed, zweet en tranen gekost maar heb er geen spijt van.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:13

Dat is nou de meest eerlijke beredenering van iemand die ik hier ooit ben tegen gekomen :D hahahaha

+:)+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:13

Herkenbaar :-)

Ik mocht ook nooit een paard (school was belangrijker) en uiteindelijk heb ik daardoor wel gewoon een goede opleiding kunnen doen en zelf een paard kunnen kopen.
Als ik eerder een paard had gehad dan had ik wellicht een andere opleiding gevolgd, maar aan de andere kant had ik wellicht ook meer wedstrijd en sport ervaring met paarden opgedaan en op die manier verder kunnen komen.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:14

Ik snap jou wel een beetje! Ik was 16 toen ik mijn eerste pony kreeg, samen met mijn zus. Een leuke 9 jarige NRPS-er die stront mak was (maar zeker niet saai hoor). Nu, 8 jaar later hebben we haar nog steeds, maar ik ben wel erg blij dat mijn ouders toen niet de keuze hebben gemaakt een 3 of 4 jarige ofzo te kopen. Dat was echt finaal mis gegaan!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:16

Ik bedank ze juist dat ik wel een paard heb gekregen :)
En ben er nu net zo blij mee als 13 jaar geleden

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:16

Hihi, herkenbaar.

Ik heb op mijn 17e een jonge hengst gekocht. Altijd alles zelf betaald, we hebben afgezien, ik heb gevloekt, geschreeuwd, gehuild. Maar we zijn nu bijna 11 jaar verder en hij is nog altijd mijn aller liefste vriendje.
Maar als ik toen wist wat ik nu weet had ik het waarschijnlijk nooit gedaan.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:17

Ik ben nog steeds onwijs blij met mijn Haflinger van nu 16, heb hem van mijn opa gekregen toen ik 16 was. Merk nu dat het naast mn studie behoorlijk slopend kan zijn om een eigen paard te hebben maar god wat ben ik blij met mijn blonde vriend! <3

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:18

Mooi geschreven Shirley!
Herkenbaar, ik weet niet ik was 16 toen ik Flitz onder mijn kont had.
17 toen ik dat ongeluk kreeg en toen ging 'mijn' springpaard weg omdat ik 3 jaar niet mocht rijden en ze ook nog niet helemaal van mij was (uitleg via pm).

Overigens was het ongeluk niet met haar!

Toen ik een paardloos jaar erop had zitten ging ik het heel erg missen en besloot ik een jonge haflinger te zoeken , wel een chique type en zo kwam Asra :j .

Tegen de tijd dat mijn 3 jarig rijverbod erop zat, kon ik met hem aan de slag :D
Laatst bijgewerkt door S_uus op 29-10-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:18

shirleyp schreef:
Solleke_Noah schreef:

Leuk om te lezen en heel eerlijk :j

Daarom dat ik ook wel een beetje snap wat je bedoeld, groen+groen= bont en blauw klopte wel in ons geval :) Maar ook daar leer je van uiteindelijk.

Horsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:21

Heb ik ook al eens voorgehad :)
Lang geleden mocht ik eens een paard ook zadelmak maken en we waren hele dikke vriendjes dus wou ik hem zo graag hebben :)
Ik bleef maar zeuren en zeuren tot nu...6 jaar later :)
Ben nu volop weitje aan het zoeken voor eerste paardje :) wish me some luck today *\o/*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:22

Jup, helemaal herkenbaar. Er was een manegepaard waar ik helemaal wég van was, een KWPN'er waar iedereen een hekel aan had omdat ze voor geen meter zat en agressief was naar andere paarden, maar wat was ik gek op dat beest <3 en wat wilde ik haar graag voor mezelf! Maar mijn ouders wilden dat natuurlijk niet... En terecht, op mijn 14e kreeg ik een vriend en die had een hekel aan paardrijden (hij vond het dierenmishandeling) dus ik stopte per direct (ja lang verhaal :o ). Vervolgens heeft het nog 2 jaar geduurd voor ik weer bij zinnen was gekomen dat paardrijden gewoon erg leuk is :D Aan de ene kant was ik dan misschien wel niet zo snel gestopt, was ik eerder tot de conclusie gekomen dat die gozer niet helemaal spoorde als ik een eigen paard had gehad op dat moment.. Maar... Ik zat toevallig gister te denken wat ik zou doen als ik de loterij zou winnen. Heel gek: ik zou geen paard nemen. Ik zou bij god niet weten wanneer ik er tijd voor vrij zou moeten maken, mijn studie is namelijk waanzinnig druk, heb er dus absoluut geen tijd voor.

Dus ja, bedankt mams en paps! +:)+

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:24

Oh zo verschrikkelijk herkenbaar! En wat haatte ik mijn ouders erom! Uiteindelijk zoveel geleerd op maneges dat ik drie jaar geleden mijn eerste echte eigen paard heb gekocht! Uiteraard eentje met een verleden, maar nu kan ik daar mee overweg, op mijn 14de had dat een absolute hel geweest.

Herkenbaar dus!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:24

Mijn zusje en ik hebben 18 jaar geleden wél in dat schuitje gezeten waar papa ons eerste (groene) paard voor ons kocht. Ik was 17, zusje was 13 en met vallen en opstaan hebben we alles moeten leren. Nu is dat toen zo groene paard 22 jaar en niet meer weg te denken uit ons gezin.
Dus, dankjewel lieve papa, zonder jou hadden we nooit zo'n geweldig paard gehad!

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 12:27

Geweldig leuk om al jullie ervaringen te lezen en vooral om te zien dat iedere paardenroute goed uitpakt! Ten slotte gaat het er om hoe het nu gaat en als je daar je geluk heb gevonden is dat hartstikke mooi!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:30

aaaa wat lief geschreven zeg! Wat zal het voor je ouders zwaar zijn geweest haha een zeurende puber die alles wel had geregeld maar dat ze steeds nee moesten zeggen. Leuk geschreven zoals het ook kan! Goed inzicht vanuit jezelf, hoor je niet vaak!

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 12:34

Leuk stukje!
Ik wilde vroeger nooit een eigen pony. "Daar heb ik toch helemaal geen tijd voor, ik heb Lady toch al" zei ik dan altijd. (Lady was mijn verzorgpony die ik 11 jaar verzorgd heb haha)