beul weer toegeslagen,welke straf verdient hij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:29

Ik loop of fiets s avonds echt niet alleen over straat, dan pak ik voor een klein stukje zelfs de auto.

Mijn portomonee zit altijd in mijn zak, met mijn hand erop.

Staat er een groepje hang jongeren, loop of fiets ik om.

Zal niks tegen een vreemde zeggen als hij onfatsoenlijk gedrag heeft, voor je het weet leef je immers niet meer.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
En dan woon ik niet eens midden in de stad.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:34

Jeetje... dat is ook geen leven...
Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen waarde-oordeel over je maken, maar ben je paranoide of heb je echt reden om zo te denken?
Ik bedoel, wordt er om de haverklap iemand vermoord of beroofd in jouw buurt?
Ik woon in een dorp, vlakbij ene stad. Ik kan rustig alleen gaan stappen tot een uur of 5 in de ochtend MET fiets...

Leo

Berichten: 50179
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:37

Ik ben een plattelandsmens, durf NOOIT zonder anderen door het donker over straat (Ben ook nachtblind)

Ik moet smorgens heel vroeg weg op de fiets, aardedonker, hartstikke verlaten om me heen. Ben ik ook doodsbang.

Om op de beul terug te komen;
Mijn pony staat in een uitloopstal met paddock naast het huis. Nu komen ze daar natuurlijk niet snel, maar ik lig vaak genoeg snachts wakker in doodsangst voor haar. Bij ieder geluid schrik ik op.
Ik ben zo ontzettend bang dat ik haar smorgens vroeg toegetakeld in het paddockje vind, ik zou gesloopt zijn, niet meer in staat helder te denken.

Zou dit mij overkomen, vrees ik dat mijn leven zo geruineerd is dat ik alles op alles zou zetten de beul in het gevang te krijgen. Alleen bij het idee al word ik kots en kotsmisselijk!
Ik heb in tranen op de fiets gezeten, het hele uur lang, op school heb ik de eerste twee uur met alles zitten smijten. We hadden het er steeds over, en ik kon er niet bij dat iemand ZOIETS kan doen! Er word gezegd dat hij niet helemaal 100% is. Ok. Maar hij weet DONDERS best waar hij mee bezig is! Neem dat van mij aan!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:45


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:49

oke is goed, discussie is al vaker geweest, maar ach dat is met alles op bokt Lachen

Ps, ik ben niet paranoide Haha!
Wel gewoon een beetje gek, maar dat telt niet, of wel Tong uitsteken

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:59

Toen ik het las in de krant kreeg ik een brok in mijn keel, met afgrijzen las ik het bericht. Op z'on moment schaam ik me dat ik een mens ben. Dieren zijn onschuldig en begrijpen niet waarom iemand ze pijn doet. Dit soort mensen zijn de verrotste schepsels wat er op deze planeet rond loopt, als je het al een schepsel kan noemen. Wie zal je nooit verraden, wie is je altijd trouw, bij welk luisterend oor kun je jezelf zijn en je hartje luchten en wie heeft er nooit vooroordelen??????? DIEREN! En toch zijn er "mensen" met een bepaalde haat tegenover hun.... Dit is diep en diep triest. Ik denk dat ze bij de dader een transplantatie moeten uitvoeren. Hij is namelijk geboren zonder hart, en op de plek waar het hoort te zitten zit een keiharde klomp ijs wat nooit ontdooien zal. En wat wordt er tegen gedaan als ze hem pakken ? Nada, een suffe taakstraf of een jaar de bak in. Alsof criminelen het daar slecht hebben! Ze moeten zijn geslachtsdeel eraf snijden en in zijn mond stoppen. En hem dan laten doodbloeden, en dat is nog te mild... Boos! Boos! Boos! Verdrietig Huilen

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:25

Even een vraagje.
Denken jullie dat zo'n iemand het alleen doet? Ik kan het me niet voorstellen.
Alle paarden worden in de genitalien gestoken. Als een paard van achteren benaderd wordt zou het zich toch altijd omdraaien?
Dus moet er iemand zijn die het paard vasthoud. Een andere optie is dat diegene het paard een soort slaapmiddel of zo toedient.

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:45

Zo iemand aan de hoogste boom ophangen of met een paar stenen naar de boden van de zee laten zinken! O nee!! Dat is millieuvervuiling! Ze moeten zowiezo achter slot en grendel. Zo iemand is ook een gevaar voor de samenleving!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:43

stef"]
[quote="xKatleentjex schreef:
Zodat hij niet dood is, maar zijn hersensteltsel wel beschadigt is en hij gedoemt is om de rest van zijn leven in een rolstoel door te brengen terwijl hij een pamper aanheeft en door sonde voedsel moet krijgen en het verstand van een 5-jarige kleuter heeft.


Beetje nadenken.... Besef je je wel dat er mensen zijn die familie hebben die helaas zo moeten leven???? Boos!
[/quote]

Besef ik. Mensen die hun hele leven zich hebben ingespannen voor de anderen, die bij alle verenegingen in de buurt waren aangesloten en elk weekend naar vrienden gaan. En die van de ene dag op de andere opeens 100% afhankelijk werden van de anderen, en soms nog in de steek gelaten door iedereen, terwijl ze eerst zo geliefd waren. Zulke mensen verdienen zoiets echt niet, die verdienen het niet op 'opgesloten' te zitten in een lichaam, zonder zich te kunnen weren. Dat vind ik verschrikkelijk, en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik het nooit zal moeten meemaken, of een van mijn vrienden.
Maar juist die mensen, die zulke zware dingen doen, moorden voor de kick, die nooit geen respect hebben gehad voor anderen, die alles wilden hebben en altijd weigerde te delen, zo mensen wens ik zoiets toe. Het slijk van het mensenras kun je het zowat noemen, die mogen zo gestrafd worden, maar niet de vriendelijke altijd goedgehumeurde buurman of zo.

Leo

Berichten: 50179
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:04

kim20 schreef:
Even een vraagje.
Denken jullie dat zo'n iemand het alleen doet? Ik kan het me niet voorstellen.
Alle paarden worden in de genitalien gestoken. Als een paard van achteren benaderd wordt zou het zich toch altijd omdraaien?
Dus moet er iemand zijn die het paard vasthoud. Een andere optie is dat diegene het paard een soort slaapmiddel of zo toedient.


Dat hadden wij op school ook al bedacht.... Is trouwens nog erger: Één zo'n gestoorde viool is al erg genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:28

Ik hoop in ieder geval dat deze hufter zo snel mogelijk gepakt wordt. Ik vraag me trouwens af of het dezelde man/vrouw (ik denk eigenlijk aan een man) vrouw is die in Twente de paarden bewerkt als diegene die het paard in Hoogezand heeft vermoordt. Scheve mond

Ik denk eigenlijk dat het TWEE VERSCHILLENDE MENSEN ZIJN!!! Of hij moet veranderd zijn wat betreft zijn slachtoffers.

Ik dacht namelijk dat in Twente Shetjes en schapen enzo vermoord werden, maar in Hoogezand was het een veel groter paard.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 17:15

Ik weet ook zo net nog niet od het dezelfde persoon is, misschien is het een zieke kerel die het gaat nadoen?

Leo

Berichten: 50179
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:27

Waar precies zijn alle misdaden gepleegd? Er is in NH toch ook een haflinger neergestoken van de zomer? Maar wat is nou precies de spreiding over het land?

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:42

kim20 schreef:
Even een vraagje.
Denken jullie dat zo'n iemand het alleen doet? Ik kan het me niet voorstellen.
Alle paarden worden in de genitalien gestoken. Als een paard van achteren benaderd wordt zou het zich toch altijd omdraaien?
Dus moet er iemand zijn die het paard vasthoud. Een andere optie is dat diegene het paard een soort slaapmiddel of zo toedient.


Had ik ook al bedacht idd. Ik heb trouwen begrepen dat ze bij paarden waar dit eerder bij was gebeurd bloedtesten hadden afgenomen en dat dar geen verdovingsmiddel in te vinden was. Vind ik wel heel erg vreemd, hoe wil je dan in verdesnaam 600 kilo op zijn paats houden terwijl je hem zoveel pijn doet?

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:43

Ik denk gewoon iets van hem afhakken bijv. zijn hand doet -ie het nog een keer; andere hand of voet zal -ie eens voelen, eikel dat het is Boos! .Kan die mooi niet meer die beesten zo toetakelen. Dat snap ik gewoon niet, Nederland is gewoon een waardeloos land man. Er zijn hier zoveel criminelen en nu dus ook met die arme beesten zo toetakelen Verdrietig . En dan zeggen ze: ja hoor we doen er zo veel aan en blablabla. Nou ik zie er anders niks van slome lui dat het zijn en ondertussen vermenigvuldigen die criminelen en mishandelaars zich alleen maar. Nou daar heb je veel aan wou je zeggen... Verward

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:11

laurae"]
[quote="kim20 schreef:
Even een vraagje.
Denken jullie dat zo'n iemand het alleen doet? Ik kan het me niet voorstellen.
Alle paarden worden in de genitalien gestoken. Als een paard van achteren benaderd wordt zou het zich toch altijd omdraaien?
Dus moet er iemand zijn die het paard vasthoud. Een andere optie is dat diegene het paard een soort slaapmiddel of zo toedient.


Had ik ook al bedacht idd. Ik heb trouwen begrepen dat ze bij paarden waar dit eerder bij was gebeurd bloedtesten hadden afgenomen en dat dar geen verdovingsmiddel in te vinden was. Vind ik wel heel erg vreemd, hoe wil je dan in verdesnaam 600 kilo op zijn paats houden terwijl je hem zoveel pijn doet?
[/quote]

Ik heb begrepen dat het hier gaat om iemand met veel anatomische kennis (lees: slagerservaring). Hij snijdt eerst in de halsader waardoor het dier zoveel bloed verliest dat het zich niet meer kan verweren.

Overigens ben ik voor TBS met dwangverpleging (werd ook al genoemd in de politiek) voor dit soort mensen.

Sheilalover

Berichten: 173
Geregistreerd: 26-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:26

Ik vind het zo sneu voor dat meisje. Ze keek nog een keer onder het zeil waar haar pony lag! Boos!

WAs gisteravond voor op sbs half elf ofzo

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:31

na mijn nogal moordlustige neigingen(I'm just a kid Extreme duivel ) heb ik misschien nog een straf die misschien heel raar in de oren gaat klinken:
GEWOON VRIJLATEN. Ik bedoel hier mee dat ze hem oppakken en even in de gevangenis zetten. In die tijd zijn foto met naam en alles in alle kranten en tijdschriften van heel Nederland en België laten verschijnen. Uitgebreide reportages op televisie waar vooral de nadruk wordt gelegd op het slechte en onverbeterlijke karakter van een zware crimineel. je eigen kinderen vertellen dat die man daar in dat boekje een 'stoute jongen' is...

En dan gewoon terug loslaten in de maatschappij, met een bordje met dierenmoordenaar om hem. Niemand wil nog sociaal contact met hem, winkels die hem weigeren, geen werk vinden, uitgescholden door iedereen die hij op straat tegenkomt, in elkaar geslagen worden door enkele junkies of een van de eigenaren van de slachtoffers, en iedere dag opnieuw maar moeten hopen dat hij de dag doorkomt zonder dat iemand hem een kogel door zijn kop schiet, want dan heeft hij geen vier muren die hem beschermen tegen razende mensen.

Moest iemand mij deze straf opleggen zal ik het verschrikkelijk vinden. Niet opgesloten zijn, en toch helemaal alleen op de wereld zijn.

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:51

Ze verminken inderdaad de geslachtsdelen, misschien omdat ze vroeger sexueel misbruikt werden door papa ofzo, dat soort uitschot heeft een knop omgezet en wil wraak op alles wat leeft, want vroeg of laat grijpen ze eens een kind, net zoals Tom en Sonja in Duitsland. En ze moeten inderdaad met meerdere zijn, want een paard verzet zich echt wel.... Stoom uit je oren

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:46

De LPF wil de maximale gevangenisstraf voor zoiets verlengen van 1 jaar naar 5 jaar (is natuurlijk nog niets maar het is al iets). De VVD wil ook dat er behandeling volgt, want ze beseffen heel goed dat zulke figuren kunnen ontaarden in seriemoordenaars als ze hun interessen van dieren verleggen naar mensen. Onderzoek in Amerika heeft allang aangetoond dat vele seriemoordenaars in hun jeugd dieren martelden voor hun plezier.

Ik had allang zo'n vermoeden. Immers, als je een dier zo kunt toetakelen, wat houdt je dan tegen om niet hetzelfde met een mens te doen? Alleen de wet, meer niet. Laag drempeltje dus.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:22

Ik ben wel degelijk voor de doodstraf, en niet alleen omdat dit gebeurt. Regel is dan wel dat hij voor 300% de dader is. Ik heb het hier over seriemoordenaars etc... De doodstraf ruimt gewoon een hoop rotzooi op! De straffen hier in Ned. zijn gewoon te mild. Wat is nu een celstraf als je het kunt vergelijken met een hotel!?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:25

ik ben ook voorstander van de doodstraf. Zeker voor degene die dieren doodmartelen.