Vliegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharLoveBon

Vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 17:51

Hoii.. Ik heb een probleempje. Ik rijd vanaf een paar maanden op een Paard die (ontzettend) sloom is. Ik drijf dan wel, maar ik kan niet veel kracht zetten door ze stil te houden. Dus dan schop ik af en toe een soort van, dat noemen ze bij ons: vliegen. (Dan kom ik met mijn benen een heel stuk vanaf de buik van het paard) Dat ziet er niet mooi uit.. Dus hoe kom ik er van af, en kan ik die pony sneller laten lopen, zonder zweep/sporen, want daar is hij ontzettend bang voor.
Hoop dat ik advies krijg!
Laatst bijgewerkt door delerium op 24-10-12 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: de letters normale grootte gemaakt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:07

Waarom gebruik je zulke grote letters? :')
Denk je dat het anders niet gelezen wordt?

Heb je ook les met het paard?
Wat heb je daar geleerd hoe je het moet oplossen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:20

Je benen gewoon aan het paard houden en met je kuit drijven, en niet hard je maakt hem er alleen maar lastiger mee. Paard is bang van een zweep dus daar moet je aan werken laat hem aan de hand maar eens wennen aan de zweep. Verder gewoon consequent blijven juist door je paard zo hard aan te schoppen worden ze alleen maar dover voor je been.

criollolover

Re: Vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:23

Vliegen.....nooit van gehoord, waarom gebruik je grote letters? Is het nou een paard of een pony??

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:58

RT-P -> YRT

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 06:59

Vliegen is het slechtst wat je kan doen bij een paard, hierdoor reageert hij Juist slechter voor "zachte" hulpen. (terwijl jij wilt dat hij dat wel doet) Waardoor je hem steeds harder moet gaan schoppen > wat niet de bedoeling is lijkt me?
Hou je been gewoon stil en drijf me je kuit, het was handiger geweest als hij niet bang voor de zweep weep was :)

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:52

Ik zou toch gaan proberen om het paard aan de zweep te laten wennen, evt. eerst er naast. Want zo word hij alleen maar slechter aan het been.