Ik kan het niet... maar toch een besluit gemaakt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

love_Soraya

Ik kan het niet... maar toch een besluit gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 11:50

Tja ik ben een twijfelkont, kan altijd moeilijk een besluit maken en helemaal als het om mijn dieren gaat..
Maar toch heb ik de beslissing genomen, de moeilijkste beslissing waarvan ik wist dat die een keer zal komen..
Achteraf heb ik niks te klagen...
Toen ik 12 was heb ik Soraya gekocht , mijn eerste echte eigen paard . Als klein meisje vanaf 4 jaar heb ik altijd les gehad en verzorgpony's gehad.. een echt paardenmeisje die nooit een dag heeft overgeslagen..

Soraya nu 27 jaar mijn allerbeste vriendinnetje.
Toen ze 24 was heb ik haar met pensioen gedaan daarvoor reed ik recreatief met haar in het bos.. maar ze kon niet meer ze was erg slecht, had zere benen, erge halsatrose ect... dit is allemaal uit foto's gekomen in de paardenkliniek..

Mijn keuze die ik kreeg was inslapen of pensioen..ik wou haar niet kwijt, ik kon het niet.. dus ze staat sinds 3 jaar met pensioen en elke dag wandel ik met haar in het bos.. onze band is de laatste jaren heel sterk geworden.. ze heeft me door me hele jeugd heen geholpen ik kon altijd bij haar terecht...
Ondanks haar atrose in dr lichaam kon ze afgelopen 3 jaar niet zonder een onderhouds dosering metacam wat ik haar alle jaren ook heb gegeven (dit in goede overleg met de paardenkliniek)..

Echter de laatste 3 /4 weken is ze erg slecht geworden, wat mij natuurlijk erg aangrijpt..De metacam zit nu op de top van de dosering en hoger mag ze niet langdurig krijgen van de DA.. Mijn beslissing is dus ook de enigste die ik kan maken maar goh wat is dat moeilijk..

Ik heb gister de knoop doorgehakt en ben naar de kliniek gegaan om een afspraak te maken voor Soraya , ik weet het het liefde is ook loslaten...

Vanavond om 8 uur laat ik haar gaan opzoek naar de eeuwig groene weides zonder pijn ..
maar wat is dit moeilijk ook al heb ik alle tijd gehad om afscheid van haar te nemen en ze heeft natuurlijk een prachtige leeftijd..

Ik ga zometeen naar dr toe en dan maken we onze laatste wandeling en nog even uren tutten want daar houden we zo van.. Ik heb ook nooit een moment spijt gehad van mijn beslissing dat ik haar heb gehouden, tuurlijk heb ik het rijden gemist maar zij was het allerbelangrijkste voor mij!! Ik heb al 2 mooie armbanden van dr en ga ook nog een heel mooi ringetje van dr bestellen van haar mooie paardenhaar..

Het is fijn om mijn hart even te luchten want op dit moment denk ik echt dat ik het niet trek om haar te laten gaan .. ook al is het het beste voor haar... mijn lieve mooie meisje mijn allerbeste vriendin!!

Maar toch twijfel ik.. Heb ik de juiste beslissing nu dan eindelijk gemaakt???
Deze foto's zijn gemaakt rond eind september..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:53

Wat een prachtig paard heb je daar..
Ik kan me voorstellen dat je het enorm zwaar hebt,
wat een liefde en band hebben jullie voor elkaar zeg..

Wel kan ik je geruststellen dat je de juiste beslissing gemaakt heb..
Het is even de moeilijkste, maar een leven met pijn is ook niet te doen..

Heel veel sterkte en wat een respect voor jouw dappere beslissing

:(:)

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:54

Zoals je zelf al zegt "liefde is loslaten". Als ik je verhaal zo lees dan heb je de juiste beslissing gemaakt. Vooraf is er altijd twijfel, maar achteraf weet je dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Deze mooie foto's zullen je herinneren aan de mooie tijd met haar. Heel veel sterkte :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:54

Erg dapper dat je voor haar hebt durven kiezen, weet het helaas maar al te goed wat het is.
Jij bent de enige die dit voor haar kunt doen en je weet dat het het beste is.
Je hebt lang van haar mogen genieten.
Straks als de scherpe randen van het verdriet af zijn kan je met een glimlach terug kijken op vele mooie jaren van herinneringen!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:56

Jeetje... ik vind het juist knap van je, je denkt aan haar. Geniet er nog even van, zeg alles wat je nog wilt Heel veel sterkte!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:59

Wat een prachtig paard heb je daar!
Ten eerste heel veel respect dat je de keuze toch al een beetje hebt gemaakt. Zo lang al samen, wauw. Ik moet er nu al niet aan denken om mijn allerbeste vriendinnetje te laten gaan en dan heb ik haar "pas" 6 jaar.

Het is al een hemelsgeschenk dat jullie zo lang samen zijn en volgens mij heb je haar echt een prachtig leven gegeven, en zij ook jou.

Zoals je zelf al zegt: liefde is ook loslaten.. hoe moeilijk ook! Ze heeft blijkbaar heel veel pijn, maar heeft door jou een prachtige leeftijd bereikt!

Heel veel sterkte en je hebt haar het allermooiste leven gegeven wat je haar kon geven :+:

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:59

Een beslissing uit liefde genomen, is altijd een juiste beslissing.
Heel erg veel sterkte, en Soraya heeft een prachtig leven gehad met jou.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:00

De winter is in aantocht en als je haar nu al ziet verslechteren, moet je je eens bedenken hoe ze zal zijn als de temperaturen onder het vriespunt zakken. Dus meid, twijfel niet aan jezelf!

Je maakt een moeilijke, maar (als je verhaal zo lees) juiste keuze.

Respect dat je deze keuze durft te maken!!!!
En heel veel sterkte vanavond.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 12:00

Dankjullie wel.. Ze is ook heel belangrijk voor me en juist dat maakt het zo moeilijk maar het is eigenlijk egoistisch omdat ik dan meer voor me zelf kies.. Ik heb haar gekocht toen was ze verwaarloosd en ze heeft bij mij de laatste 12 jaar kunnen genieten van het leven...
Ik zit er al heel lang tegen aan te hikken om dit besluit te nemen maar nu moet ik wel omdat ze zienderogen ook echt op is.. Hoewel als ik er ben vrolijkt ze weer helemaal op.. maargoed ik ben er ook niet 24 uur per dag...

maar moeilijk is het wel..jullie begrijpen mij wel tenminste onder de paarden/dierenliefhebbers onder elkaar

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:02

Je hebt de beste keuze gemaakt , voor haar. Ze ziet er echt prachtig uit voor haar leeftijd!
Heel veel sterkte :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:03

het is en blijft de moeilijkste beslissing die je moet maken. Maar zoals je zelf schrijft bij houden van, hoort ook het loslaten.
Je maatje heeft een fantastische leeftijd bereikt, samen hebben jullie lief en leed gedeeld.
geniet nog van jullie laatste wandeling, tut, knuffel en laat haar met een gerust hart gaan.
Van boven waakt ze over jou en stuurt je als het tijd is een nieuw maatje, vertrouw daar maar op.
Hou je niet vast aan het verdrietige moment van afscheid nemen dat is slechts kort en weegt niet op tegen al het moois wat je steun zal geven om deze zware periode van gemis door te komen.
Veel sterkte, ik heb het helaas al vaker mee moeten maken. En echt het slijt en gaat een plekje krijgen, :(:)

nummer13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:05

ze ziet er goed uit voor haar leeftijd en wat een mooie kleur heeft ze!
Heel veel sterkte en denk vooral aan de mooie jaren en fijne leven dat ze zo lang bij je heeft gehad!

tjoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:06

Ik vind je heel moedig en sterk en ik voel zo met je mee. Ik heb zelf ook een heel oud paardje van 32 en ik ben ook zo bang voor de dag dat ik moet gaan kiezen. Ze is heel mooi en ziet er nog super uit en dan is het helemaal zo moeilijk lijkt me. Maar pijn is vreselijk en wij mensen kunnen zelf kiezen, maar onze dieren zijn van ons afhankelijk. Heel veel sterkte :(:)

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:06

Heel veel sterkte gewenst, ze zal wel een gat in je hart achterlaten hè.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 12:07

ik moet er niet aan denken dat ik een nieuw paard zal hebben na alle jaren met haar.. maar zij heeft mij niet voor niks zoveel geleerd qua liefde en begrip voor paarden denk dat zij me inderdaad wel helpt om een nieuw maatje voor me te vinden als het de tijd ervoor is.. het zal wel heel raar zijn want ben al vanaf heel klein meisje elke dag met paarden bezig en dan nu heb ik geen paard meer pfff..

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:07

Je hebt de juiste beslissing gemaakt, het is beter voor haar. hoe moeilijk dat ook is.
Heel veel sterkte! :(:)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:08

Natuurlijk is het moeilijk. Het zou gek zijn als het niet zo was ;-) Jullie hebben lief en leed gedeeld. Jij hebt haar geholpen en zij jou. Jullie zijn samen één, da's duidelijk op de foto en uit je verhaal.

Vertrouw erop dat je beslissing goed is. Koester de momenten die je nog hebt en vooral weet dat je alles hebt gedaan wat je kon om haar een mooi leven te bieden.

Veel sterkte!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:10

Mooie leeftijd en ook al weet je dat het beter is het blijft altijd moeilijk.
Heel veel sterkte met je verlies :(:)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 12:10

wij hebben zeker lief en leed gedeeld haha echt heerlijk momenten gehad samen en nog steeds...
Fijn vind ik het om dit zo even te delen, voelde me hondsberoerd en nu gaat het stukken beter :) .. Dankjullie wel daarvoor.. En natuurlijk heb ik altijd nog mijn beste vriend (mijn hond Cashmere) <3

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:13

Onwijs veel sterkte toegewenst !!!

Mi_Amore

Re: Ik kan het niet... maar toch een besluit gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:19

Wat een prachtig paard en verhaal...

Veel sterkte vanavond... :(:)

Ik weet hoe je je voelt, heb deze zomer mijn merrie van 24 laten inslapen na 8 jaar pensioen...

love_Soraya

Re: Ik kan het niet... maar toch een besluit gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 12:22

ik ga nu zo naar haar toe voor ons laatste middagje samen.. probeer er niet te verdrietig over te zijn maar dat zal wel niet echt lukken.. moet heel veel huilen bij dr en dan is ze zo lief voor me , ze komt echt met dr hoofdje bij me buik.. alsof ze het voelt en zegt dat het oke is..
btw had ik nooit gedacht dat ik zoveel kan en moet huilen ben geen klein meisje meer overigens.. maar dat stoere hou ik ook niet vol met name niet vandaag :o
Iedereen bedankt en ik ga nog ontzettend veel van dr genieten <3

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:31

Dit is de zwaarste beslissing die je soms moet maken in je leven..Ik vind het top, zoals je er voor haar bent geweest en zij is daardoor je beste maatje geworden..
Ik weet helaas ook wat het is om je maatje te moeten laten gaan en ohh, dat voelt zo naar..
Zoals ik uit je verhaal kan zien, maak je de juiste beslissing en wil ik je heel veel sterkte toewensen en geniet nog maar lekker van elkaar deze dag..

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:34

Heel veel sterkte! :(:)

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:42

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.
Als een dier waar je veel van houdt doodgaat,
dan gaat dat dier naar de Regenboog brug.
Daar zijn uitgestrekte weiden en heuvels voor onze lieve vrienden,
zodat ze met elkaar kunnen rennen en spelen.
Er is genoeg eten, water en zonneschijn
en onze vrienden voelen zich daar warm en prettig.

Alle oude en zieke dieren worden daar weer jong en beter.
Alle dieren die gewond of verminkt waren, worden weer sterk en gezond,
precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.
De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is echter een klein ding:
Ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje
achter hebben moeten laten.

Ze rennen en spelen met elkaar,
maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen
en in de verte tuurt.
Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding.
Plotseling verlaat hij de groep,
rent over het groene gras, sneller en sneller.
Hij heeft je gezien en als jij en je lieveling elkaar eindelijk treffen,
houden jullie elkaar stevig vast, bij deze vreugdevolle hereniging.
Om nooit meer uit elkaar te gaan.
De vrolijke kussen overstelpen je gezicht,
je handen aaien zijn liefdevolle kop
en je kijkt weer in die trouwe ogen, die je zolang niet hebt gezien,
maar die altijd in je hart zijn gebleven.

En dan gaan jullie samen over de Regenboog brug...