Maar toch heb ik de beslissing genomen, de moeilijkste beslissing waarvan ik wist dat die een keer zal komen..
Achteraf heb ik niks te klagen...
Toen ik 12 was heb ik Soraya gekocht , mijn eerste echte eigen paard . Als klein meisje vanaf 4 jaar heb ik altijd les gehad en verzorgpony's gehad.. een echt paardenmeisje die nooit een dag heeft overgeslagen..
Soraya nu 27 jaar mijn allerbeste vriendinnetje.
Toen ze 24 was heb ik haar met pensioen gedaan daarvoor reed ik recreatief met haar in het bos.. maar ze kon niet meer ze was erg slecht, had zere benen, erge halsatrose ect... dit is allemaal uit foto's gekomen in de paardenkliniek..
Mijn keuze die ik kreeg was inslapen of pensioen..ik wou haar niet kwijt, ik kon het niet.. dus ze staat sinds 3 jaar met pensioen en elke dag wandel ik met haar in het bos.. onze band is de laatste jaren heel sterk geworden.. ze heeft me door me hele jeugd heen geholpen ik kon altijd bij haar terecht...
Ondanks haar atrose in dr lichaam kon ze afgelopen 3 jaar niet zonder een onderhouds dosering metacam wat ik haar alle jaren ook heb gegeven (dit in goede overleg met de paardenkliniek)..
Echter de laatste 3 /4 weken is ze erg slecht geworden, wat mij natuurlijk erg aangrijpt..De metacam zit nu op de top van de dosering en hoger mag ze niet langdurig krijgen van de DA.. Mijn beslissing is dus ook de enigste die ik kan maken maar goh wat is dat moeilijk..
Ik heb gister de knoop doorgehakt en ben naar de kliniek gegaan om een afspraak te maken voor Soraya , ik weet het het liefde is ook loslaten...
Vanavond om 8 uur laat ik haar gaan opzoek naar de eeuwig groene weides zonder pijn ..
maar wat is dit moeilijk ook al heb ik alle tijd gehad om afscheid van haar te nemen en ze heeft natuurlijk een prachtige leeftijd..
Ik ga zometeen naar dr toe en dan maken we onze laatste wandeling en nog even uren tutten want daar houden we zo van.. Ik heb ook nooit een moment spijt gehad van mijn beslissing dat ik haar heb gehouden, tuurlijk heb ik het rijden gemist maar zij was het allerbelangrijkste voor mij!! Ik heb al 2 mooie armbanden van dr en ga ook nog een heel mooi ringetje van dr bestellen van haar mooie paardenhaar..
Het is fijn om mijn hart even te luchten want op dit moment denk ik echt dat ik het niet trek om haar te laten gaan .. ook al is het het beste voor haar... mijn lieve mooie meisje mijn allerbeste vriendin!!
Maar toch twijfel ik.. Heb ik de juiste beslissing nu dan eindelijk gemaakt???
Deze foto's zijn gemaakt rond eind september..