paardenmarkt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 19:19

Hey,

Ik heb altijd gehoord dat een paard kopen op een markt een slechte keuze is.
Door de handelaren enzo... Maar soms doen mensen het toch nog. Is dit
niet een zeer groot risico? Wat denk jij?

Groetjes Elise

Donja

Re: paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:46

Dit staat hier verkeerd, ik tem even

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:40

ED --> PP

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:49

Tsja. Garantie tot de stoeprand zullen we zeggen.

Maar bij een particulier kun je net zo goed een paard kopen met verborgen gebreken. Op de markt staan ongetwijfeld paarden die een hoop narigheid met zich meedragen of die een hoop hebben meegemaakt, maar ik geloof ook dat er goede, gezonde en sterke paarden tussen staan, die na opknappen pareltjes blijken te zijn. Wellicht ben je in het begin wat meer kwijt om alles goed uit te zoeken en dingen weer op orde te krijgen, maar anderzijds denk ik dan: waarom een hond uit een asiel wel een 2e kans geven, en een pony/paard van de markt niet?

Dus een zeer groot risico? Nee, dat denk ik niet. Als je je verstand erbij houdt wanneer je een paard van de markt haalt. Wat ik zei, als je een paard van een particulier koopt en die laat je alleen klinisch keuren, heb je evengoed kans op gebreken. Dat is met een paard van de markt hetzelfde.. Verschil is dat je met een paard van de markt weinig/niets weet van achtergrond en karakter..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:55

Denk dat het erg afhankelijk is van je eigen ervaring. Dus in hoeverre kun je zelf een paard beoordelen even snelle check. Garantie heb je niet maar heb je er verstand van en kijk erop denk ik dat je best eens wat leuks tegen kan komen. Al moet je ook naar je eigen eisen kijken. Zoek je gewoon een leuk recreatiepaard of wil je echt een topper. Je kunt natuurlijk niet voor dubbie op de eerste rang zitten. Dus als je zelf je eisen niet te hoog in stelt in wat jij van het paard wil end maar gewoon een leuk paard waar werk aan zit en je ziet wel waar het schip strand prima toch. Zou het zelf niet doen omdat ik met mijn gevoel het zieligste paard mee zou nemen en dat is dan weer niet de juiste insteek je moet er wel een beetje door heen kunnen kijken.