Pat en ik hebben dus vorig jaar dit huis gekocht, en nog is het niet in orde. Nou moet ik zeggen dat ik tussen mn fulltime baan, paard, en Bokt ook niet veel tijd heb uitgegeven om er veel aan te doen, dat is mn eigen schuld

Maargoed, toen we hier kwamen hadden ze dus OVERAL van die lelijke plastic schrootjes. Het leek van binnen net zo`n vakantiehuisje aan zee ofzo. Die hebben we eraf gehaald, en de muur erachter bleek dus niet super te zijn. In de huiskamer was `ie vochtig, we dachten al dat er een lek in de muur zat maar dat was gelukkig niet zo. Gewoon condens enzo. Een ander muurtje was gewoon niet gestuckt, dus daar hebben we een jaar tegenaan zitten koekeloeren, een lelijke kale bakstenen muur met gaten. Boven hebben we twee extra kamertjes, met in de tussenmuur..... een reusachtig gat! Met de bouw van het huis heeft daar een inbouwkast tussenin gezeten, en is dus door de vorige bewoners vervangen door een groot prikbord aan beiden kanten. En ja, die hebben ze meegenomen natuurlijk. De muren hebben we daar ook geschilderd, en ligt er parket nu boven. Maarja, dat gat zit er nog. De schuur heeft als dak een soort vergiet, wat steeds erger word. Er ligt in de schuur zowat net zoveel water als buiten als het heeft geregend...
Nu is vandaag de stucadoor er, en gaat bijna alle muren beneden en boven stucken zodat ze netjes zijn. Het is hier nu dus een paasei omdat alles aan de kant moest. In de gang hadden ze dus op het plafond ook schrootjes die we er vorige week af hebben gehaald, en is mn vriend de hele week bezig geweest daar het plafond dicht te maken met gipsplaten. En nu blijkt er een lek te zitten! Het dak is boven niet netjes afgewerkt, en als de wind verkeerd staat regen het daar een beetje in, en komt dus in de hal naar beneden gedropen

En dan heb ik het nog niet over de tuin (wildernis) gehad!! Gelukkig heeft de buurvrouw het net zo, en valt het dus niet zo erg op...

Ik heb er iig een wijze les van geleerd: het volgende huis dat ik ooit koop is nieuwbouw, en NIKS aan te doen!!!