vandalen hebben mijn welshje te grazen genomen!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:48

Ik denk ook dat dit "pennymeisjes" waren die zooooooooooon zielige pony hebben gevonden dus dat ze die hebben gevoerd en bijgeknipt(bijgeranseld)....Wel sneu voor jou ja...Ach het is zo aangegroeid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:06

CGJ12"]
[quote="Vippie"]Hmmm sorry maar weet je wel zeker dat dit jouw pony was, lijken nl voor geen meter op mekaar die foto's, 2 heel verschillende paarden qua bouw, kleur en aftekeningen.
[/quote]

Ja dat idee krijg ik ook.............
[/quote]


[quote="runningkawa schreef:
Wat belachelijk dat ze er ongevraagd aan geknipt hebben en het lijkt nu bijna of ze haar bles er ook afgeknipt hebben


Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:11

Tuurlijk moeten ze met hun poten van een ander zijn pony afblijven,
maar denk je niet dat als ze echt dat haar nodig hadden, ze de hele staart niet hadden afgeknipt?

Verder kan je in elk slachthuis net zoveel staarten krijgen als je wil.

shir007

Berichten: 47
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:17

oow egt heel erg je heb egt maffe mensen !!!! Boos!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:28

runningkawa"]
[quote="CGJ12"][quote="Vippie"]
Hmmm sorry maar weet je wel zeker dat dit jouw pony was, lijken nl voor geen meter op mekaar die foto's, 2 heel verschillende paarden qua bouw, kleur en aftekeningen.
[/quote]

Ja dat idee krijg ik ook.............
[/quote]


[quote="runningkawa schreef:
Wat belachelijk dat ze er ongevraagd aan geknipt hebben en het lijkt nu bijna of ze haar bles er ook afgeknipt hebben


Tong uitsteken
[/quote]
Dit is de zelfde pony. Kijk naar de bouw, kijk vooral naar de achterhand.
Kijk naar de manier waarop ze haar staart draagt en hoe deze er uit ziet. Het is dezelfde alleen in winter en zomer vacht.

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 20:18

bedankt fairie...
het is echt mijn pony!!! Huilen
en ja ze staan in kromslootpark in almere... tenminste tot volgend weekend

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:21

Jemig wat een klootzakken zeg Boos! Boos!

Ik hoop voor je dat je erachter komt wie het heeft gedaan, maar ja daar zal wel weinig kans op zijn....

Echt vreselijk Boos!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:23

Zo, als ik mijn paard zo in de wei tegen zou komen zou ik wel kunnen janken. Het is dan geen blijvende schade maar toch... Hopelijk groeit het weer hel snel aan en dat ie z'n mooie manen en staart weer snel terug heeft...

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 20:27

vooral zijn voorpluk zal wel heel erg lang duren... aangezien deze helemaal tot op de huid is afgeknipt en een voorpluk groeit nou eenmaal niet zo snel... Huilen

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:46

nou das echt genaaid dat kan echt niet staan daar rond dat gebied ook woningen ??/ want zoms zijn er kinderen die zowaar in je pony gaan knippen dat i sook gebeurt bij mijn verzorg pony dus ik weet hoe ut is om je pony zow aan tetreffen maar wees gerust het groeit wel weer aan xxxjoorte

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:52

Nou ik eens beter ben gaan kijken na alee reacties van "is dat wel de zelfde pony" moet ik zeggen dat ook ik nu twijffel. soory Ach gut
Namelijk de onderste is een schimmel met nog wat zwart in de kootholtes en op de kogels, en die bovenste heeft een bles, en een wit achterbeen. Absoluut geen zwart op de kogels. En de schouder lijkt ook wat te verschillen.
Nou ja je zal het zeker niet met opzet doen, maar weet je zeker dat de bovenste wel goed is? De onderste in zoals je hem zag, maar de bovenste is misschien wel een verkeerde foto. No offence hoor, gewoon nieuwschierig Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132098
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:05

Om eerlijk te zijn twijfel ik ook heel erg.
Een pony kan flink van kleur verschillen in de zomer en winter, maar aftekeningen verdwijnen toch niet ?
Op de bovenste foto heeft ze een bles en witte achterbenen, en op de tweede en derde foto zijn die er niet (meer ?). Verward

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:30

idd, en je zei ook dat hij zulke mooie lange golvende manen had voor de knipbeurt, maar op de eerste zijn ze (naar mijn mening, bij mij is lang tot onder de hals) niet zo heel lang en golvend(kan ook aan de foto liggen dat je het golvende niet ziet).
maar het is vast wel de zelfde pony, als ik een foto van boef in de zomer en de winter neerzet denk je ook huh???? boefie??????

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132098
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:41

boeflover schreef:
.....maar het is vast wel de zelfde pony, als ik een foto van boef in de zomer en de winter neerzet denk je ook huh???? boefie??????


Heel herkenbaar, mijn schimmel is ook net een toverbal !

Maar toch: de aftekeningen die er zijn, blijven bestaan.
Kleur kan veranderen (heel veel zelfs), maar witte aftekeningen raak je niet zomaar kwijt.

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:28

Ik zou aangifte doen, weet niet of het zin heeft maarja...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:37

Ik zie de foto's nu wel....leuk paardje hoor!
En idd, een palomino wordt in de zomer een stuk lichter dan in de winter...bleekt uit door de zon. Het is wel degelijk dezelfde hoor!

En ik denk idd dat dit een stel kinderen zijn geweest die de schaar in de manen van je pony hebben gezet...ze zullen hem missen volgende week Haha!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:54

Jeetje, wat erg, hoe kunnen ze dat nou doen???

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 00:40

HET IS ECHT DEZELFDE PONY!!!

en voor de blinde onder jullie.... hij heeft maar 1 wit achterbeen.... en een bles... maar hij is zo licht van kleur geworden, dat je het zelfs bijna niet meer kunt zien als je naast hem staat en dus zeker niet op de foto... die donkere plekken zijn gewoon moddervlekken, stelletje dombo's... Knipoog

en wat betreft die lange golvende manen.... het is een jaarling, daar mag je nog niet van verwachten dat zijn manen op zijn knieen hangen denk ik... en ik vond zelf dat ze voor een toen nog geen jaarling wel al aardig lang waren en mooi vol...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 01:10

Dat waren ze zeker...

Heb je nog wat gedaan om te voorkomen dat de medeweidegenootjes ( mooi scrabblewoord) er hun tanden in hebben gezet?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 03:37

appie_rulez schreef:
HET IS ECHT DEZELFDE PONY!!!

en voor de blinde onder jullie.... hij heeft maar 1 wit achterbeen.... en een bles... maar hij is zo licht van kleur geworden, dat je het zelfs bijna niet meer kunt zien als je naast hem staat en dus zeker niet op de foto... die donkere plekken zijn gewoon moddervlekken, stelletje dombo's... Knipoog


Foto's kunnen een aardig vertekend beeld geven (en dan heb ik het niet over de huidskleur) dat klopt. Toch zie ik een aantal aanwijzingen dat het wel eens niet dezelfde pony zou kunnen zijn. Ik zou zeggen, was de pony een beetje, maak een nieuwe foto van hoe de pony er nu uitziet en je hebt opeens iedereen overtuigd Knipoog Knipoog
Ik zie bijvoobeeld op geen van beide foto's duidelijk een wintervacht (foto 1 en 2) Verward

Natuurlijk moet iedereen van andermans dieren afblijven, maar dit hoeft geen betoog meer hier neem ik aan.

Iemand had het nog over erg duur paardenhaar ...zou wel willen weten waar dat dan te slijten is Knipoog
In dat geval heb ik nog wel het een en ander in de aanbieding Haha!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 03:59

Volgens mij is de kleur van de lippen anders, en heeft een welshje ook geen fjordkleurige streep in de manen. Daarbij de karakterveranderingen en een hele andere bouw....
Kijk maar naar het steile kruis van de bovenste pony en het bolle kruis van de onderste. Ook de vorm van het hoofd is anders.De onderste heeft ook lichte oortjes, terwijl de bovenste pony donkerdere randen om de oren heeft.
Volgens mij heb je je toch staan opwinden over de verkeerde pony Knipoog

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 12:12

mensen mensen mensen,

ik word er een beetje moe van om hier te gaan verdedigen of het wel of niet mijn pony is...
ik zal een kijken of ik een foto uit mijn album kan inscannen van toen ze er net een paar dagen stonden...
toen was hij al een stuk lichter als eerst en hij is nu gewoon nog een stuk lichter geworden...
zodra ze straks op stal staan zal ik nog een foto maken als hij helemaal schoon is en dan hoor ik jullie wel weer.... Bloos
en wat betreft de donkere streep in het midden van de manen... dit vertekent heel erg, het is geen donkere streep!!! daar hebben ze zijn manen tot op de huid weggeknipt... waardoor het lijkt alsof er een donkere streep in het midden zit....

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:33

Ach Appie, maak je niet druk, laat ze lekker zielig zijn!!
Jij weet toch zeker zelf wel wat jouw pony is???
En by the way voor de mensen die het nog steeds niet geloven: de eerste foto was van vlak voor de keuring, de tweede foto is na 4 maanden wildernis! Plus dat er in dat gebied (staan totaal 12 hengsten) er maar 1 bijloopt van dat formaat! Voor degenen die het niet geloven: ga kijken in dat natuurgebied en overtuig jezelf. Gewoon niet moeilijk doen, want dit topic heet niet: "zoek de 10 verschillen..."!

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 13:36

dank je quel.... OK dan!

hoop dat je snel weer lekker bij ons op stal komt staan... (sorry off-topic)

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:36

Dat vind ik ook niet normaal dat ze zoiets doen bij een paard van een ander.

Doe dat soort dingen lekker bij je eigen paard.
En als je geen paard heb lekker bij je vader of moeder.

Kijken of die dat leuk vinden

Verdorrie wanneer leren mensen nu om af te blijven van andermans spullen. Boos!