Zaterdag alvast wezen kijken op de manege en gevraagd of er zondag een strandrit was. Die was er, om half 10 's morgens dus heb een afspraak gemaakt, met de mededeling dat ik wel op een paard wilde maar niet op een al te grote! Ik had namelijk een aantal enorme paarden zien staan en na IJsco en Aldira vind ik het best een stap om weer op een PAARD te klimmen. Zo gezegd zo gedaan dus zondag stond ik netjes op tijd in de stallen van de manege.
Drukte van jewelste want er zouden twee beginnersritten vertrekken door het bos en de duinen en de gevorderdenrit over het strand.
Afijn, de paarden werden ingedeeld en uiteindelijk was het zover: ik kreeg Caesar.
Mijn vermoedens werden bevestigd toen ik naar zijn stal liep en ja hoor, het was die enorme joekel waar ik dus echt niet op wilde. Stokmaat 1.85 !!!
Dus gevraagd of ik op een andere mocht en ik kon kiezen uit twee paarden. Ik had al een tijdje bij een lieve ruin gestaan en heb besloten om daarop te gaan. Stokmaat 1.70
\ Toen ik er eenmaal op zat voelde het heerlijk om op een paard te zitten ipv een kleine pony! Ik geloof dat ik weer verslaafd aan paarden ga raken want dat past toch beter bij me als ik eerlijk ben.
Dus hup het strand op, eerst een stuk gestapt en toen was het zover: het meisje vertelde dat we zo ' in galop ' zouden gaan en bij die woorden spoten de eerste paarden er al vandoor
Dus op de volte zodat iedereen weer netjes in de rij reed en toen deed ze na een tijdje haar hand omhoog, voor de paarden kennelijk ook een teken dat ze mochten gaan dus vanuit een rustig stapje werd ik gelanceerd (het leek op hoe de jockeys gelanceerd worden als de renpaarden uit die startboxen spurten) en we hebben kei en keihard over het strand gegalloppeerd. HEERLIJK!!!
De tranen biggelden over mijn wangen van de wind, ik zat onder de zand en waterspetters maar het was echt te gek.
Daarna de duinovergang weer over en toen een heel stuk door de duinen en het bos terug. Weer veel gedraafd en gegaloppeerd...echt super de super!
Helaas moest ik er na ruim een uur weer af maar ik heb Pandour even een dikke knuffel gegeven (leuk paard!!) en moest helaas afscheid nemen...
(heb trouwens met cap gereden...goed he????!)

Welke heb je uiteindelijk gekocht dan? Of heb je een geleend?