Welk ras?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 20:06

Maya schreef:
Ik zou graag een Avaglineser erbij willen hebben


Heb je een foto van dat ras. Ik heb er nog nooit van gehoord maar ben best wel nieuwschierig... Pling

Leo

Berichten: 50158
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 20:54

Ik wil later heel graag een welsh Cob, en / of een veulen van Leo...

Mijn echte droom is altijd een Koers-arabier te hebben, die zijn wat groter en steviger Lovers En dan een zwarte he Knipoog Black the black stallion Lovers

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:04

Een haflinger dekhengst, of een hele leuke merrie zonder merriegedoe Haha!
Ik vind shires ook heel cool!!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:15

Een haflinger van het ouderwetse type met papieren. Liefst merrie of nog beter: hengst Lachen

Of een leuke KWPN ruin die mooi aan de maat is om lekker mee te rijden en verder mee te komen Lachen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 21:22

Wat wil je met het paard gaan doen?

ik bedoel als je wilt gaan mennen koop je waarschijnlijk geen dress paard en als je endurance gaat rijden koop je een paard met een goed uithoudings-vermogen, iets met arabier ligt dan voor de hand.

Persoonlijk heb ik geen voorkeuren voor een ras, het paard spreekt me aan of niet of dat nu een fries, kwpn-er of tuiger is dat maakt mij niet uit, naja ik moet niet liegen een tuiger is wel mooi he!

ja en idd haflingers zijn ook mooi, maar ook dan moet je je weer afvragen, wat wil ik, wil je binnen een paar jaar Z springen dan zou ik geen haflinger kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:30

zilverster"]
[quote="Maya schreef:
Ik zou graag een Avaglineser erbij willen hebben


Heb je een foto van dat ras. Ik heb er nog nooit van gehoord maar ben best wel nieuwschierig... Pling
[/quote]

Hier een linkje naar het ras, foto heb ik nog niet gevonden, is ook een oud ras btw, weet niet zeker of het nog bestaat. Volgens mij wel, maar niet zo makkelijk aan te komen. Ik heb ook een oud boek "Paardenrassen van de wereld" door Daphne Machin Goodall van 1972 daar staat ook een foto in. Maar heb geen scanner...

Link: Aveligneser

Plaatje:
Afbeelding

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 22:47

wenny schreef:
mij maakt het niet uit wat voor paard/pony het is als ik er maar in 1 oogopslag verliefd op wordt Lachen


bij loulou was het ook niet liefde op het eerste gezicht. toen ik haar de eerte keer zag vond ik der maar lelijk. ik wilde haar eigenlijk helemaal niet. ik wilde nolka terug, maar die was verkocht. ik had dus de keus nix of loulou. dan toch maar loulou Haha!
het bleek toch wel te klikken en uiteindelijk heb ik der zelfs gekocht Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:56

Ik heb een shet en een haf.
Op het moment dat er een paardje bij zou komen, zou ik kiezen voor een Dartmoor of een Connemara.
Ik ben de laatste tijd allemaal een beetje aan het rond kijken (*lees, aan het dromen*) en ik vind dat gewoon hele leuke paardjes, die nog niet iedereen heeft, en waar je ook mee kan fokken (aangezien er een stamboek is)