Ik vraag me af wanneer jullie vinden dat je een goede ruiter bent. Ik probeer een goede ruiter te zijn door hard te werken aan mijn houding zit. Daarbij probeer ik ook correct te zijn naar mijn paard en stalgenoten toe. Dus voor mijn paard geld structuur; rust en vooral veel liefde! ik probeer haar soepel te houden en met een zachte hand te rijden.
Tsja ik denk dat die definitie voor iedereen anders is. De een vind iemand een goede ruiter wanneer die Grand Prix rijd, de andere die Z rijd, die zonder bit rit en weer een ander die met respect met een paard om gaat.
Daar is niet 1 definitie voor te bedenken, want iedereen denkt er anders over.
Voor mij is iemand een goede ruiter die wil leren, leren van (gemaakte) fouten en wil luisteren naar andere (altijd in overweging nemend natuurlijk). Daarnaast eerlijk en met respect omgaan met het paard en fouten in wil zien. Welk niveau je rijd, welke discipline je rijd of wat dan ook. Maakt dan compleet niks uit. Als je maar wilt leren en verbeteren en het beste met je paard hebt.
Ieder kan op zijn eigen manier goed zijn. Een goed ruiter vind ik een ruiter die in elk geval paard niet in de weg zit, en ook zo kundig is om het paard beter te maken. Een perfecte houding vind ik minder belangrijk, meegaan en balans des te meer juist wel.
ikkuhh90
Geplaatst: 17-09-12 22:00
Ik vind dat je een goede ruiter bent als je eerlijk met je paard omgaat en redelijk kan blijven zitten. Ik rijd al heel lang, opzich kan ik wel goed rijden. Maar heb nog veel te leren.
Respect liefde en Kennis,vooral zelfkennis bedoel ik. dat vind ik eigenschappen die bij een goede ruiter horen. Ook vind ik t belangrijk dat je ook goed naar jezelf luistert en naar je paard. Dat is mijn defenitie van een goede ruiter